Overheidsopdrachten en sociale economie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling Doelstelling 2 VLAANDEREN Regionaal Concurrentievermogen en Werkgelegenheid Projectrapportering.
Advertisements

Zaken doen met een gemeente Juridisch kader Unizo infoavond 26 september2013 Sint-Niklaas Frederick Ongena.
Inhoudstafel 1 De opdrachtdocumenten 2
Hoofdstuk 3: Geld over en tekort
De zeven klassieke gunningsprocedures in het raam van de nieuwe reglementering overheidsopdrachten (leveringen en diensten) (versie 1 mei 2013) Urbain.
Procedure werken met derden.
Tweede Scheldebrug te Temse/Bornem: van opdracht tot start der werken.
Elektronisch aanbesteden bij lokale overheden, de bouwsector is vragende partij Joeri Van Meenen, adjunct-directeur Vlaamse Confederatie Bouw VVSG studiedag.
integrale aanpak graffiti Leeuwarden
Procedure: hoe een offerte indienen?
Aanbesteding of Subsidie
Bewonersvergadering 13 april 2011 Welkom Opening Bestuurszaken 20.25Waar staan wij nu? 20.40Buurt Interventie Team 20.50Pauze 21.10Politie.
Peter Warnez 24/02/2011 Voorstel samenaankoop groene energie.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Paperless Douane en Accijnzen en Vereenvoudigde procedures
Inkoopprocedures UT Diensten en Leveringen
Gevolgen AWBZ Pakketmaatregelen Pakketmaatregelen Nieuwe MEE dienst.
22 Juni 2006http://socialeconomy.fgov.be 1 Sociale voorkeur en sociale uitvoeringsmodaliteiten in overheidsopdrachten Sébastien Pereau, Expert bij de cel.
Digitalisering verkavelingsdossiers Jochen Vermote.
Partnerschapsovereenkomst - Nieuws. De omzendbrief Op 7 december verstuurd naar de Beleidscel Aanvraag om praktische informatie Teruggestuurd op 18 december:
Voorstelling van de catalogus
Wetgeving overheidsopdrachten. Welke organisaties? 4 Categorieën: –De overheid –Organisaties die aan bepaalde voorwaarden voldoen –Privaatrechtelijke.
1 Werkwinkels Een integrale benadering xxxx. 2 Vandaag Werkwinkels - waarom?  Definitie  Doelstellingen  Uitgangspunten Wat gebeurt er in een Werkwinkel?
Van probleem naar oplossing
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
1 ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Persoonlijke toestand en verklaring op erewoord.
Onderhands op z’n Steenwijkerlands Tiel, 1 juli 2014 Erik van der Kamp (inkoopcoördinator)
Vlaams overleg Groenprojecten SST 17 september 04.
Overheidsopdrachten en dagelijks bestuur - VVSG 2008 Overheidsopdrachten De spelregels bijgesteld Donderdag 13 november 2008, Gent Dinsdag 18 november.
Van zorgen voor naar zorgen dat
17 juni 2014 en 2 juli 2014 D.J.P. (Douwe) van de Goorberg BBA Concern inkoper CPD Informatiebijeenkomst TenderNed UOV De Kring.
FAQ Oproep 308 Begeleiding artikel 60. Q&A Kan een OCMW-vereniging als promotor optreden - kan met onderaannemer gewerkt worden en zo ja moet hiervoor.
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015 Persoonsgebonden budget.
FONDS VOOR EUROPESE HULP AAN DE MEEST BEHOEFTIGEN - FEAD April 2015.
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
G. Hublau Mijn Dossier en toegang tot de certificaten voor de burgers 21 oktober 2015.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 3 De innovatieopdracht.
De interfacerol van Actiris tussen de betrokken partijen bij de sociale clausules OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale dumping 20/10/2015.
Thomas Belmans Marijn Peeters
Kateryna Glushak.  activiteiten  contracten  overheidsopdrachten = overeenkomst  aanbestedende overheid - opdrachtnemers  prestatie tegen betaling.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
E-Catalogus in 7 stappen. Stap 1: Aanmaken Dossier De Aanbestedende Overheid creëert een dossier in e-Catalogue en associeert onderneming Stap 1: Aanmaken.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Consumentenbescherming in Nederland en onder de tropenzon Dr. Viola Heutger EU CARICOM.
TEWERKSTELLINGSMAATREGELEN OCMW Privésector. Mogelijke tewerkstellingsmaatregelen Artikel 60§7 terbeschikkingstelling van een privéonderneming Het Activaplan.
Inclusief organiseren in Kampen het Kamper inkoopmodel presentatie MO-Groep 5 juni Zwolle Hans van der Haar.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Noodopvang & Asielzoekerscentrum 1 Enschede. Inhoud  Stavaza COA Enschede  De actualiteit  De asielprocedure en de opvang  Wonen en werken op een.
CENTRAAL REGISTER SOLVABILITEIT
Open offerteaanvraag met Europese bekendmaking
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Contractbeheer.
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Europese aanbesteding Boekscanners
Aanbesteding Arbo/PPMO
Elektronische veiling
Praktijkcase: GAS-verkeer Mechelen studiedag Lamot
Digitaal Stelsel Omgevingswet Een Ketenuitdaging
CENTRAAL REGISTER SOLVABILITEIT
Wetgeving overheidsopdrachten
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Flanders Care Participatieforum Leuven, 14 december 2018 Veerle Lories
Algemeen toegankelijke groepsbegeleiding ouderen
Marktconsultatie ‘1700-lijn ondersteund door AI’
Transcript van de presentatie:

Overheidsopdrachten en sociale economie Casus Schaarbeek – Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu Overheidsopdrachten en sociale economie Colloquium 22 juni 2017 kstevens@schaerbeek.irisnet.be

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu Idee anno 2012 : Consultatie via computerpost van diverse binnen de dienst stedebouw en leefmilieu gearchiveerde papieren documenten • plannen – vergunningen – begeleidende nota’s – PV’s – briefwisseling – foto’s – statistische formulieren – aktes college…… • fragiliteit : documenten dateren uit XIX eeuw o.m. bristol en calqueerpapier Volume : +/- 100.000 dossiers bestaande uit meerdere documenten

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu Realisatie: Digitalisering van deze papieren archieven in JPG 200 dpi standaardcompressie en in PDF/A door middel van scanning Met medewerking van externe dienstverlener Spreiding van het project in de tijd in functie van de beschikbare gemeentelijke financiën prioriteit aan straten en wijken die een patrimoniale interesse hebben Stavaza anno 2017: +/- 40 % genumeriseerd

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu 3 in de tijd gespreide overheidsopdrachten 2012 : Onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking volgens artikel 17§2 1°a van de Wet van 24 december 1993 2014 : Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking volgens artikel 26 §2 1°d van de Wet van 15 juni 2006 : Open aanbesteding volgens artikel 23 van de Wet van 15 juni 2006 ! 1 vast gedeelte ! 2 voorwaardelijke gedeeltes elk in functie van enerzijds de beschikbare budgetten en anderzijds de in realiteit nog te finaliseren digitalisatie

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu 3 zeer gelijkaardige overheidsopdrachten Prijsvaststelling : Opdrachten tegen prijslijst Offerteaanvraag - Oplijsting van diverse posten en subposten ( +/- 80) in functie van aard en formaat van de te digitaliseren archieven en het gewenste beeld (in kleur of in verschillende grijslagen) Opgave van de door de gemeente geschatte hoeveelheid Verkrijgen van een eenheidsprijs vanwege de inschrijvers gelinkt aan deze geschatte hoeveelheid

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu Determinerend gunningscriterium = PRIJS zijnde de totale som van de voor de diverse posten door de inschrijvers opgegeven eenheidsprijzen gelinkt aan de door de gemeente geschatte hoeveelheden Looptijd contract ~ geleverde prestaties bereiken het in het bestek voorzien geplafonneerd bedrag zijnde de budgettaire envelop Pratico Pratique : ophalen en terugbrengen ter plaatse van de documenten door de dienstverlener met frequentie per 10 dagen Facturatie = maandelijks einde maand

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu Quid reserven/voorbehouden van de toegang tot de procedure of van de uitvoering van de opdracht aan ondernemingen actief in de sociale economie ? Opdracht 2012 Door de gemeente aangeschreven inschrijvers: 1. Fedaso SA 2. Groupe Foes les ateliers réunis asbl 3. ADM Village n°1 société à finalité sociale 4. Vzw TeWerkstellingsInitiatieven Kannunik Triest beschutte werkplaats

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu Opdracht 2014 Geen reservering krachtens artikel 22 § 1 van de Wet van 15 juni 2006 in de opdrachtdocumenten van de toegang tot de procedure of de uitvoering van de opdracht voor ondernemingen actief in sociale economie Vaststelling : ingevolge publicatie in BDA ontvangen offertes : 1. Richard Van De Voorde BA 2. ADM Village n°1 société à finalité sociale 3. Vzw TeWerkstellingsInitiatieven Kannunik Triest beschutte werkplaats 4. YOUSTON NV

Digitalisering van de archieven van de dienst stedebouw en leefmilieu Opdracht 2016 Geen reservering krachtens artikel 22 § 1 van de Wet van 15 juni 2006 in de opdrachtdocumenten van de toegang tot de procedure of voor de uitvoering van de opdracht voor ondernemingen actief in de sociale economie Vaststelling : ingevolge publicatie in het BDA en PEU ontvangen offertes : Adm Village n°1 société à finalité sociale ASBL Manufast