Workshop 26 januari 2017, Utrecht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Energieke buurt! Zon op School 5 april 2013 Utrecht Peter Dieleman
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
Samen kunnen we meer … Partindag 2013 Workshop beleidsplan schrijven Lucy Engelen, Partin.
Het proces van 'anti-partij' (2006) naar partner (2010)
Jaar van transport en veiligheid
Stichting Dijk van een Kust
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
Nila Taminiau en Joost Heijkers Adviesgroep Modellering
Hallo, ik ben Jelle! Ik ga jullie vertellen over het water in jullie omgeving. 1.
Leven met Bagger in de Alblasserwaard- Vijfheerenlanden.
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
Een Terugblik en Vooruitblik
Verkenning interferentiegebieden bodemenergie Haaglanden 29 januari
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Een doopsgezind echtpaar. Schuttersmaaltijd De Amsterdamse stedenmaagd.
Lenvis: ideeën van gebruikers Efrath Silver.
1. Slootjes, grachten, kanalen, meren, zee... 2 Overal in Friesland is water! 3.
18 juni Wat is er aan de hand? Ledenaantal daalt nog steeds Minder opkomst bij activiteiten Financiële situatie is zorgelijk 18 juni 2014.
Samenwerken aan waterdoelen en ruimtelijke kwaliteit Visie en dilemma’s bij De Stichtse Rijnlanden.
(regionale) samenwerking Peter Metz Waterschap Rijn & IJssel
Samenwerking met organisaties: troeven en valkuilen
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
Mededelingen vanuit de stuurgroep
Concernloket Gasunie Wat brengt dat ons voor bodem?
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
18 april 2017 Proeftoetsing WTI2017 SOS-Symposium Utrecht, 4 juni 2015 Dennis Hordijk RPS Advies- en ingenieursbureau.
Quizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
3DNL 3D waterkaart Nederland & Diepte/hoogtekaart Jetske Poland
Medezeggenschap en Voordrachtcommissarissen
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Energieakkoord-doelstellingen openbare verlichting: Stand van zaken
Wandelen voor Water Simavi facts and figures Opgericht in landen: Ghana, Kenia, Malawi, Oeganda, Tanzania, Bangladesh, India, Indonesië en.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
KERNgezond. “Kinderen kunnen gezond eten leren afkijken” (Telegraaf, 7 nov 2013) “15 Procent van de leerlingen op de basisschool ontbijt niet of niet.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
De coach in het onderwijs Georganiseerd door het ouderplatform HAVOplus.
Wateren Verbinden Handleiding grensoverschrijdende water- en landschapsontwikkeling in het stroomgebied van de beneden Eems Imagine the result.
Project Kreken Kweken Voorne Putten Baukje Bruinsma 28 oktober 2014.
Gebiedsvisie Hollandsche IJssel 2020 Gouda Presentatie gemeenteraad Peter Schraven 18 juni 2008 projectleider.
Funkey in de Haagse Beemden (Breda) Maud Lelkens Zaterdag 26 januari 2013.
Marconi Werkatelier Schermdijk 18 februari 2010.
KRW Zo je ‘t zette waait het in je nette…. Levende deel v/d natuur in Noord- Holland is …vooral nat Connectiviteit (Verbinden) Huis van de vis (Ontsnipperen)
Sybrand Landman (VROM) Projectgroep Zwemwater Implementatie van de richtlijn.
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
Professionalisering Dijkbewaking
Workshop 26 januari 2017, Utrecht
Plannen
Waarom we dit project opstarten?
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Wie | Wat | Waar Ons Water
Transitiebijeenkomsten
Energiebesparing in de openbare verlichting
Ervaringen transitie BGT
Ons Water Workshop Best Practice Week van Ons Water Drechtsteden
Stand van zaken SVB-BGT
Innovatief Basisonderwijs
Workshop 26 januari 2017, Utrecht
De angstige stad Prof.dr. Peter Muris Rotterdamlezing 2006.
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Oeververvanging, waarom?
Input voor het omgevingsplan? Gebruik de Atlas Leefomgeving
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
16 buiten de sport activiteiten in het kader van
Totstandkoming en indeling
A woningen Industrie gebied A 12 industriegebied A 2.
Transcript van de presentatie:

Workshop 26 januari 2017, Utrecht Ons Water Workshop 26 januari 2017, Utrecht Introductiepagina. Benadrukken dat Ons Water van ons allemaal is. RWS – Provincie – Waterbedrijven – Gemeenten – Waterschappen Geen door ministerie opgelegd verhaal, maar breed gedragen door alle koepels en hun leden. Doel: waterbewustzijn te creëren en handelingsperspectief te bieden.

Wat is de Battle of the Beach? https://youtu.be/J9gln2SU03Q Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool

Hoe hebben we het aangepakt? Waarom doen we dit? Missie, visie en strategie

Samenwerking met andere waterpartners Alle basisscholen in Nederland maken de Battle. Het is een event van iedereen voor iedereen. Gestart in 2014 door Raimond Hafkenscheid, Ralph Wesseling, Peter Jansen 2015 meerdere scholen en partners 2016 meerdere locaties langs de hele kust Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool

Samenwerking met andere waterpartners Hoofdsponsor van de Battle of the Beach is Van Oord, Marine Ingenuity De Battle wordt georganiseerd door: Hoogheemraadschap van Rijnland, Waterschap Amstel, Gooi en Vecht, Waternet, Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, Waterschap Scheldestromen, Hoogheemraadschap van Delfland, Wetterskip Fryslân, Waterschap Hunze en Aa's, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland en het Nationaal Watertraineeship. Met dank aan: Deltares, Madurodam, InTech en Stichting de Noordzee

Waterinnovatieprijs Waterbewust

Toevoeging/meerwaarde Ons Water Gebruik van de media kanalen Event website Extra promotiemateriaal op locatie Je moet het wel zelf doen Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool

Doen jullie mee? Ideeën, vragen, discussie