Communicatie 7e les.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Welkom bij de 4e workshop over:
Hoera, een oudergesprek!
Lotgenotencontact.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Feedback geven en ontvangen
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
….een korte presentatie
Hoe word je een ster? *.
Heb het goed hou het goed Corrie Blijdorp De Driehoek
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Waar ben jij heel goed in?
Johari venster & feedback
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Les 13 Presenteer je zelf (1)
Het leven geeft te denken
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Een onverwacht feest Les 2
Communicatie met ouders
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Les voor ♀ Plaatje Loverboys.
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
In een jeugdgevangenis
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Leren volharden en doorzetten Ruzie en moeilijkheden niet zien als reden om op te geven, maar als kans om aan de relatie te werken.
Dagdeel 3 conflicthantering
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Mondzorg - persoonsgericht
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Xperience Liefde en relaties
Communicatie 5e les.
Doet ie het of doet ie het niet?
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Loopbaan en burgerschap les 2
Feedback geven zonder dat de ander boos wordt
Samenwerken en communicatie
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Communicatie 3e les.
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Gesprekstechnieken Les 6.
Communicatie 7e les.
Gedragsproblemen en stoornissen
Loopbaan en burgerschap les 3
Ontdek jouw persoonlijke voorkeursstijl
Communicatie 6e les.
Klare Taal Bedrijf X Klare Taal maakt je bewust van je eigen mentale stemmingen. Spreek een ander aan in groen, dan heb je het hoogste rendement.
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
Communicatie 5e les.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
ADL Les 1.
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

Communicatie 7e les

Lesprogramma Feedback ontvangen Johari-matrix 360 graden feedback

Feedback ontvangen Negatieve feedback: Beschouw feedback als iets positiefs, je kunt er van leren Voel je niet direct aangevallen, maar denk er over na. Is het terecht? Vraag om verduidelijking Ga niet verdedigen, probeer niet te verklaren waarom je zo doet. Het is belangrijk dat je gedrag veranderd, niet waarom je iets doet. Neem de ander serieus, feedback is waardevol. Maak afspraken over hoe jij je in de toekomst zult gedragen, of wat voor verandering er nodig is.

De Johari-matrix Bekend bij jezelf Onbekend bij jezelf Bekend bij de ander OPEN RUIMTE BLINDE VLEK Onbekend bij de ander VERBORGEN GEBIED ONBEKEND GEBIED

360 graden feedback

OPdracht Opdracht 8 Gesprek analyseren Doe deze opdracht individueel. In deze opdracht benoem je de vier aspecten van communicatie aan de hand van een filmpje. Zoek op YouTube een kort filmpje waarin twee mensen praten over een onderwerp dat aansluit bij de beroepspraktijk. Werk uit: • Waar gaat het gesprek inhoudelijk over? (inhoudelijke aspect) • Wat laat de manier van spreken zien over de relatie? (relationele aspect) • Wat zie je aan de manier waarop de mensen zich presenteren? (expressieve aspect) Welke ‘verzoeken’ zitten in het gesprek verborgen? (appellerende aspect)