Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Advertisements

Intro Interactieproces Soorten edusoft Van COO tot CBO Open of gesloten Spelen of leren Online of offline Beoordeling Criteria Organisatie Aan de slag.
Leswijzer Nieuwsbegrip
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
Welkom.
Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
DOOR ROELAND BOSMANS EN CAROLINE VAN HASSELT STUDENTEN 3 PBSO - KAREL DE GROTE-HOGESCHOOL BACHELORPROEF DOOR ROELAND BOSMANS EN CAROLINE VAN HASSELT STUDENTEN.
Portfolio: VROMANS PETER
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Beter Onderwijs Nederland
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans Voel de chemie met Chemie.
Wjk.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Keuzethema: differentiatie
Bijeenkomst September 2015
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
CAOP Utrecht 8 november  32 besturen VO-scholen, ROC’s en lerarenopleidingen in provincie Utrecht  Diverse projecten m.b.t. personeelsbeleid en.
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Programmeren met kinderen
Programmeren met kinderen
Kiezen voor de toekomst
Onderzoeksvraag Is er een belangrijke oorzaak te vinden, voor de afnemende stroom studenten die interesse hebben en/of zich uiteindelijk inschrijven, voor.
Denken als een computer
Ambulante Begeleiding
Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau
Docentvaardigheden ICT
Workshop 1 11 november 2016 CVO Antwerpen
Workshop academisch schrijven
Proeflokalen Vitalis (lopend onderzoek)
Keuzethema: differentiatie
Goedemorgen.
Differentiatie bij computational thinking lessen van Hello Ruby
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
ETUDE Toetsservicesysteem
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Kennisclip Web toepassingen
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
Coachtraining DOEN?! DAG 2
December 25, 2018.
Living lab & Storytelling
Activernde didactiek & passende werkvormen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Je eigen omgeving in beeld
Digitale geletterdheid
Je kunt het lesritme hieronder zo gebruiken, of de symbolen selecteren en er een nieuwe ontwerpcyclus mee maken. Een die goed past bij jouw ontwerp. Als.
Transparantie over Toegang master
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Disketteweg 10, 3821 AR Amersfoort
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau Eelco Braad | Hylke Faber | Menno Wierdsma | Nick Degens

Adaptief Leren met Lego WeDO Als we nu van verschillende oefeningen in kaart brengen wat de moeilijkheidsgraad is en welke leerdoelen aan bod komen… Als we nu na elke oefening vragen aan een leerling hoe leuk de oefening was en hoe moeilijk… Kunnen we dan misschien een goede volgende oefening adviseren?

Lego WeDo Programmeren Binnen de Lego WeDo-omgeving kun je met eenvoudige bouwblokken een bouwwerk programmeren.

Lego WeDo Programmeren

Projecten en Computational Thinking Binnen de Lego WeDo-omgeving is een set projecten volledig stapsgewijs uitgewerkt met video’s, bouw-instructies en vragen.

Projecten en Computational Thinking Aan deze projecten hebben we de Computational Thinking leerdoelen gekoppeld: gegevens verzamelen decompositie abstractie algoritmisch denken . . .

Gepersonaliseerd Leren Het lijkt eenvoudig: als het te moeilijk is: maak het makkelijker als het te makkelijk is: maak het moeilijker Maar: kan iemand dit zelf voldoende inschatten kan iemand dit zelf voldoende reguleren qua niveau wanneer is het niveau goed (gewoon lekker verder werken)

Gepersonaliseerd Leren Literatuur- en Praktijk-verkenning Lego WeDo past goed bij Computational Thinking Er is nog veel onduidelijk over de voor en nadelen van adaptieve toepassingen

Gepersonaliseerd Leren Toepassing in Innovation Challenge projecten zijn een geheel en kun je niet loskoppelen niet alle CT-leerdoelen komen voldoende aan bod docenten/leerkrachten niet buitensluiten

Gepersonaliseerd Leren Gepersonaliseerd advies via docent per lesmoment eerste (zelf-)inschatting computational thinking eerste project wordt op basis daarvan gekozen student-evaluatie en docent-evaluatie aanpassing moeilijkheidsgraad per leerdoel selectie passend project voor volgende les

Verloop evaluatie interpretatie vervolg Leerdoel decompositie abstractie algoritmisch denken Project 1 2 3 St ++ +/- -- Dc ++ -- +/- Advies moeilijker makkelijker? hetzelfde? Project 2 1 3 Project 2 3

Vervolg // Planning Afronden demo-fase en applicatie opleveren Evaluatie met PABO-studenten en eventueel leerlingen in het Educatie & ICT Lab Verdere verkenningen adaptief leren (o.a. in VR en in bewegingsonderwijs) Verdere samenwerking met Lego onderwijs, computational thinking, Groningen Programmeert