Onderzoek: De kwaliteit van Geo Future school Modules Charlotte Puister Rijksuniversiteit Groningen
Geo Future School Onderwijs in modules Kernthema’s (Grand Challenges) Een internationale karakter Vakoverstijgend werken Samenwerking met bedrijven Onderzoekend leren (ook veldwerk) Geo-ICT bij gebruiken bij het oplossen van vraagstukken
Onderzoek Onderzoeksvraag “Welke onderdelen van de modules zijn belangrijk bij het bepalen van de kwaliteit van een GFS module volgens de Geo Future School en wat zegt dit ons (toekomstig) aardrijkskunde onderwijs?”
Methode Interview met Rob Adriaens Mede-oprichter van de Geo Future School en medewerker van het KNAG, het Cito en docent aardrijkskunde op CSG Het Streek in Ede
(voorlopige) resultaten Belangrijkste onderdelen module: Vakoverstijgend collega’s van verschillende vakken werken samen Samenwerken met partner een bedrijf of kennisinstelling biedt expertise Voorbeeld: Grebbelinie Docenten AK, GS en EC werken samen met de Stichting Grebbelinie eigen belang: jongeren treken naar nieuw museum
(voorlopige) resultaten Kwaliteit wordt gewaarborgd door feedback op ‘first draft’ module en GFS scholingsdagen Nu: Rob, Joop (van der Schee) of specialist onderwerp Toekomst: commissie van specialisten en medewerkers Voorbeeld: Grebbelinie De specialist die feedback geeft is in dit geval voorzitter van de Stichting Grebbelinie
(voorlopige) resultaten Toekomst (aardrijkskunde) onderwijs “Onderwijs moet ergens over gaan” Grand Challenges Vakoverstijgende projecten buiten vak lessen om Aardrijkskunde als ver -bindend vak (is het nu al!) Vak lessen: 80% Vakoverstijgende projecten: 20%
Geïnteresseerd? Bedankt voor jullie aandacht! Neem een flyer mee en schiet me na de Teach Meet even aan! Bedankt voor jullie aandacht!