Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zullen we het over opleidingsdidactiek hebben? bijvoorBeeld over exemplarische opleidingsdidactiek? Jo van den Hauwe Bart van der Leeuw HSN 25 Den Haag,
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Workshop: Opzetten van een praktijksituatie
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Didiclass - beginnen met
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Classificaties in uw EPD
Doorlopende leerlijnen
Workshop Lezen met begrip
Project Proceshuis Road show
Visie & Strategie.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
 Gemeentelijk vastgoed: naar een integrale aanpak 17 september 2014 Henk de Kok & Eltje de Klerk.
Hét nieuwe programma van. In het kort Voor elke stukje rood moet een stukje groen komen in Flevoland. Hoe moet een verzorgingstehuis dat aanpakken? En.
Bachelor Medische Hulpverlening
Welkom.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Leesbevordering in het VMBO, dat werkt! Samen sterk met.
:53 RIVIO-TI1 STUDENT TEVREDENHEIDSONDERZOEK TI VraagAlternatiefRespondenten Je studeert bij het clusterRivio460.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Inhoud van de presentatie De wereld van ZuidZorg Hoe de Zorgvraag binnenkomt Maatschappelijke ontwikkelingen Scholingen mbt transitie in de thuiszorg.
Mieke Sander Hilberink & Mieke Cardol Lectoraat Disability Studies; diversiteit in participatie Kenniscentrum Zorginnovatie | Hogeschool Rotterdam.
Schoollogo’s Uiting van Recontextualisering?!. Schoollogo’s Werkvorm: logo’s aan het woord  TOPICS: welke rol kunnen logo’s spelen in een katholieke.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Het zorgproces in de VVT Het zorgleefplan. Programma Les voor de vakantie: theorie Huiswerk en college Opdracht.
Bedrijfsadministratie met ERP Het vervolg Landelijke docentendag Dynamics.
Mondzorg - persoonsgericht
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
xxxxxxxxxxxxxxx Leergang mbo 30 mei 2017 Elly de Bruijn
Kwaliteitslabel en Professionalisering
Robot en weiden.
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Methodiek T1 Analyse van het verpleegkundig proces
Direct Uitwerken concept DEM
Olafur Eliasson, Boijmans
De WEtenscHappelijke revolutie
Mieke Sander Hilberink & Mieke Cardol
Ketenstage Student volgt Cliënt.
Mijn visie op onderwijs
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Bevraging m.b.t. studiekeuze
“Context-concept in je eigen lessen”
De verpleegkundige als communicator
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
Ondersteuning implementatie Triagewijzer acute ggz
CoE / KennisDC Logistiek
Gedragsproblemen en stoornissen
Leeruitkomsten van een LOL-dag
Transparantie over Toegang master
Cijferloos lesgeven bij talen
Info klinisch onderwijs
Onderzoekend leren Werkt onderzoekend leren (OL)?
Lennart Nooij & Linda Lemmens
WELKOM OP MBO AMERSFOORT!
Omaha Chronische zorg.
Transcript van de presentatie:

Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam Elly van Haaren: eigen bedrijf Jennie Mast: senior adviseur Vilans Helen de Graaf – Waar: docent Hogeschool Rotterdam en eigen bedrijf

Waarom dit boek? Bachelor 2020 De uitdaging: in 4 jaar student opleiden Belangrijk daarin: klinisch redeneren en onderzoekend vermogen Hier past het boek naadloos in

Opzet van het boek Combinatie klinisch redeneren + classificaties We werken twee classificaties uit: Omaha System en NANDA-I/NIC/NOC Twee systemen die veel in de Nederlandse gezondheidszorg gebruikt worden

Opzet van het boek Didactisch concept: Theorie in het boek Praktische uitwerking op de website Voor de student: hoe werk ik met deze classificaties? Voor de docent: hoe leer ik het mijn studenten?

Boek Het boek is het theoretisch kader, met veel verwijzingen naar andere boeken Theorie over klinisch redeneren met Omaha System en NANDA-I/NIC/NOC Verpleegkundige classificaties helpen je om een bepaalde manier naar de werkelijkheid te kijken

Boek Inhoud boek: Het belang van eenheid van taal Classificatiesystemen (kort: ICF, NANDA- I/NIC/NOC, Omaha System en Gordon) Klinisch redeneren en classificaties Het Omaha System NANDA-I, NIC en NOC Classificaties, dataverzameling en onderzoek

Uitwerking praktijk Veel boeken combineren theorie en praktijk Wij doen dat niet, maar plaatsen theorie in het boek en toepassing met casuïstiek op de website Casuïstiek via filmpjes waardoor je veel meer informatie krijgt dan bij casuïstiek op papier Uitwerking van de casuïstiek via Omaha System en via NANDA-I/NIC/NOC Voorbeeldverpleegplannen

Aan de slag Voorbeeldcasus van de website Verpleegplan uitdelen Wat zou jij verbeteren aan dit verpleegplan gezien vanuit: Omaha System NANDA-I/NIC/NOC of ander concept Discussie