Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam Elly van Haaren: eigen bedrijf Jennie Mast: senior adviseur Vilans Helen de Graaf – Waar: docent Hogeschool Rotterdam en eigen bedrijf
Waarom dit boek? Bachelor 2020 De uitdaging: in 4 jaar student opleiden Belangrijk daarin: klinisch redeneren en onderzoekend vermogen Hier past het boek naadloos in
Opzet van het boek Combinatie klinisch redeneren + classificaties We werken twee classificaties uit: Omaha System en NANDA-I/NIC/NOC Twee systemen die veel in de Nederlandse gezondheidszorg gebruikt worden
Opzet van het boek Didactisch concept: Theorie in het boek Praktische uitwerking op de website Voor de student: hoe werk ik met deze classificaties? Voor de docent: hoe leer ik het mijn studenten?
Boek Het boek is het theoretisch kader, met veel verwijzingen naar andere boeken Theorie over klinisch redeneren met Omaha System en NANDA-I/NIC/NOC Verpleegkundige classificaties helpen je om een bepaalde manier naar de werkelijkheid te kijken
Boek Inhoud boek: Het belang van eenheid van taal Classificatiesystemen (kort: ICF, NANDA- I/NIC/NOC, Omaha System en Gordon) Klinisch redeneren en classificaties Het Omaha System NANDA-I, NIC en NOC Classificaties, dataverzameling en onderzoek
Uitwerking praktijk Veel boeken combineren theorie en praktijk Wij doen dat niet, maar plaatsen theorie in het boek en toepassing met casuïstiek op de website Casuïstiek via filmpjes waardoor je veel meer informatie krijgt dan bij casuïstiek op papier Uitwerking van de casuïstiek via Omaha System en via NANDA-I/NIC/NOC Voorbeeldverpleegplannen
Aan de slag Voorbeeldcasus van de website Verpleegplan uitdelen Wat zou jij verbeteren aan dit verpleegplan gezien vanuit: Omaha System NANDA-I/NIC/NOC of ander concept Discussie