Begeleiden van studenten bij Deeltijd FT Jeroen B. van Elburg
Inhoud 1 Module bouwwerk FT 2 Leeromgeving student 3 Leerteam 4 Begeleiding Leerteamcoach / Werkplekbegeleider 5 Contact en Klik met Peer en begeleiders #
Module bouwwerk Deeltijd Faculteit Techniek 1 Afstuderen Hoofdmodule Professional skills Hoofdmodule Hoofdmodule Hoofdmodule Basis module Basis module Basis module Basis module
Module bouwwerk Deeltijd Faculteit Techniek 1 Basis module Hoofdmodule Hoofdmodule Basis module Professional skills Hoofdmodule Hoofdmodule Afstuderen
Leeromgeving student: Werkplek Online F2F
Leerteam 1-2 uur in de week F2F Ca 10 studenten 1 leerteam coach Onderwerpen: Organisatie EVL/LUKS Persoonlijke ontwikkeling Studievaardigeheid Werkplek vs opleiding Huiswerk Gezin Sollicitatie .. 3
Leerteamcoach (LTC) ‘Moderator’ van het leerteam Aanspreekpunt voor student Bezoekt het bedrijf Contact met Werkplekbegeleider(s) Bespreekt EVL met student en bedrijf Begeleidt bij keuze modulen en studiecontract 4
Werkplekbegeleider(s) Contactpersoon van bedrijf Begeleidt student op de werkplek Faciliteert Inhoud en proces Dagelijks contact Bespreekt met student en LTC werkzaamheden en ontwikkeling NB deel van student neemt zelf regie in handen 4
Beoogde Constellatie 5 Met het leerteam willen we de beoogde constellatie meer volledig vormgeven. Hierbij opgemerkt dat we liever geen onderscheid maken tussen een eerste en tweede lijns begeleiding.
‘Klik’: Peers en begeleiders Leerteamcollega’s Werkcollega’s Werkplekbegeleider Leerteamcoach 5
In gesprek met elkaar In gesprek met Chris Kroeze Het model van Swager Feedback in begeleiding (Esther van Popta) Ervaringen van studenten
Begeleidingsprocessen volgens R. Swager 5
Peer Feedback in relatie tot begeleiding (Esther van Popta) Context werkplekleren Leren is werken en werken is leren Leren in de praktijk, leren van en met elkaar Team leren Verbinden van leerervaringen Leren door het geven en ontvangen van feedback Peer feedback als basis, evt. ook nog expert feedback (versch. processen) Digitaal? Blended? Peer feedback geeft begeleider inzicht in misconcepties en leerbehoefte Voorwaarde voor leren: gemeenschappelijk referentiekader Leren door reflectie Geen peer assessment maar peer review, elkaar helpen Kennis zit in het leerteam
In gesprek met elkaar: Padlet In gesprek met Chris Kroeze https://padlet.com/niels_maes/chriskroeze Het model van Swager https://padlet.com/niels_maes/modelswager Feedback in begeleiding (Ester van Popta) https://padlet.com/niels_maes/feedbackinbegeleiding Ervaringen van studenten https://padlet.com/niels_maes/ervaringenstudenten