Inhoud 1 Module bouwwerk FT 2 Leeromgeving student 3 Leerteam 4

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Herontwerp PDG-opleiding
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
INNOLEREN Innoveren Leren. Essentie Innoleren Innovatie bevorderen bij MKB. Maakindustrie in de Achterhoek Samenvoegen van ondernemers en studenten. Wederzijdse.
Herontwerp PDG-opleiding
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
Health literacy =wicked problem Wat is een wicked problem? Een probleem met economische, sociaal maatschappelijke, juridische en technologische aspecten.
Informeel leren en….. social media
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Maatwerk vanuit Management in Zorg en Dienstverlening HAN/MZD/2011.
Samen werken = Samen leren = Samen innoveren
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Onderzoeksfase in het CLB
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
STAGE Voorlichting april 2013 Instituut CMI - Opleiding CMD.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Voorlichting sectorkeuze/tweede fase en determinatie
De rol van de docent en de vrijwilliger in online leren
moderniseren van het curriculum.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Passend onderwijs Interactie Communicatie Begeleiding ICB
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Bachelor Medische Hulpverlening
Praktijkervaring en reflectie
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
TWEEDEGRAADS LERARENOPLEIDINGEN DEELTIJD Faculteit Onderwijs en Opvoeding Maart
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Rollen binnen het werkplekleren
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Hoe leren professionals?
Met Minder Meer en Beter
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Begeleiding bij Werkplekleren
Welkom Workshop Ervaringsdeskundigheid Werken binnen het I.H.T.
Daphne Keller 30 augustus 2017
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Ouders en school samen Maart 2016
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Antibioticaresistentie en teamleren
Studentenwelzijn en kwaliteitszorg werken met de beleidsscan
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Intervisie voor loopbaanprofessionals
Jij als Werkplekbegeleider!
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Academie voor Bouw & Infra
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Transcript van de presentatie:

Begeleiden van studenten bij Deeltijd FT Jeroen B. van Elburg

Inhoud 1 Module bouwwerk FT 2 Leeromgeving student 3 Leerteam 4 Begeleiding Leerteamcoach / Werkplekbegeleider 5 Contact en Klik met Peer en begeleiders #

Module bouwwerk Deeltijd Faculteit Techniek 1 Afstuderen Hoofdmodule Professional skills Hoofdmodule Hoofdmodule Hoofdmodule Basis module Basis module Basis module Basis module

Module bouwwerk Deeltijd Faculteit Techniek 1 Basis module Hoofdmodule Hoofdmodule Basis module Professional skills Hoofdmodule Hoofdmodule Afstuderen

Leeromgeving student: Werkplek Online F2F

Leerteam 1-2 uur in de week F2F Ca 10 studenten 1 leerteam coach Onderwerpen: Organisatie EVL/LUKS Persoonlijke ontwikkeling Studievaardigeheid Werkplek vs opleiding Huiswerk Gezin Sollicitatie .. 3

Leerteamcoach (LTC) ‘Moderator’ van het leerteam Aanspreekpunt voor student Bezoekt het bedrijf Contact met Werkplekbegeleider(s) Bespreekt EVL met student en bedrijf Begeleidt bij keuze modulen en studiecontract 4

Werkplekbegeleider(s) Contactpersoon van bedrijf Begeleidt student op de werkplek Faciliteert Inhoud en proces Dagelijks contact Bespreekt met student en LTC werkzaamheden en ontwikkeling NB deel van student neemt zelf regie in handen 4

Beoogde Constellatie 5 Met het leerteam willen we de beoogde constellatie meer volledig vormgeven. Hierbij opgemerkt dat we liever geen onderscheid maken tussen een eerste en tweede lijns begeleiding.

‘Klik’: Peers en begeleiders Leerteamcollega’s Werkcollega’s Werkplekbegeleider Leerteamcoach 5

In gesprek met elkaar In gesprek met Chris Kroeze Het model van Swager Feedback in begeleiding (Esther van Popta) Ervaringen van studenten

Begeleidingsprocessen volgens R. Swager 5

Peer Feedback in relatie tot begeleiding (Esther van Popta) Context werkplekleren Leren is werken en werken is leren Leren in de praktijk, leren van en met elkaar Team leren Verbinden van leerervaringen Leren door het geven en ontvangen van feedback Peer feedback als basis, evt. ook nog expert feedback (versch. processen) Digitaal? Blended? Peer feedback geeft begeleider inzicht in misconcepties en leerbehoefte Voorwaarde voor leren: gemeenschappelijk referentiekader Leren door reflectie Geen peer assessment maar peer review, elkaar helpen Kennis zit in het leerteam

In gesprek met elkaar: Padlet In gesprek met Chris Kroeze https://padlet.com/niels_maes/chriskroeze Het model van Swager https://padlet.com/niels_maes/modelswager Feedback in begeleiding (Ester van Popta) https://padlet.com/niels_maes/feedbackinbegeleiding Ervaringen van studenten https://padlet.com/niels_maes/ervaringenstudenten