Welkom Het Huis van de vijf Zintuigen, voor onze bezoekers begint hier het sprookje… Experience.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Het evenement China Light Rotterdam is het grootste Chinese lichtspektakel dat ooit in Europa heeft plaatsgevonden. Tientallen Chinese kunstenaars toverden.
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Homcom Stelt voor:. RolandRolandRolandRoland Street View.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Glow Eindhoven.
Even geen kinderen om me heen. Alleen maar genieten.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media Audit.
Nieuw relatiemanagement / scrm
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Wouter Mennen & Paul van Ulft
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Ouders die al kunnen golfen.
Met foto’s en gedichten.
NAH wat nahdien?. NAH kort en bondig Niet aangeboren Persoonlijkheidsveranderingen Motorische veranderingen Aanpassing omgeving Niet het einde! Maar…
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Outdoorpark Reusel.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Natural mineral water.
Door Jessica van der Leij
Museum, theater of toch de IJhallen?
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Antwoorden herhalingsopgaven
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
FILMPJE : Where the streets have no name Helpt Direct Ver weg, maar ook om de hoek.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Onderzoek naar de interesse onder 55- plussers van Amerongen voor een woongemeenschap van ouderen 4 December 2015.
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Programma Groepsontwikkeling Naam groep Datum presentatie.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Visie spel en ontmoeting Samenkomst vrijwilligers 10 december 2013
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Samen goed voor later! Een democratische oefenplaats, daar horen ook ouders bij; een good practice.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Operationeel plan DIMAGINI
Winkelstraat de Heurne
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Kim Putters Giessenburg 11 oktober 2017.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
SUCCESFACTOREN BINNEN TOEGANKELIJKE VRIJETIJDSBESTEDING
Wegwijzer in mediawijsheid en mediaopvoeding 0-6 jaar
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Karpata Restaurant-Hotel
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Zuid 12 april 2018
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

Welkom Het Huis van de vijf Zintuigen, voor onze bezoekers begint hier het sprookje… Experience

Daniëlle Hendriks 11-11-1994 Son & Breugel, Stiphout Social media, series kijken en Noël Attractieparken, Zwemmen, Bioscoop, karten, etc. Paardrijden, reizen PSV Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Waarom de Efteling? Mijn eigen enthousiasme! Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Wie is de Efteling? Attractiepark gelegen in Kaatsheuvel Park, hotel, theater, golfbaan en meer 1952 sport- en wandelpark Sprookjes Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

In 2015 4.680.000 bezoekers!

Visie en missie Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio “Bij de Efteling hebben we de overtuiging dat mensen hun hele leven lang behoefte hebben om van tijd tot tijd te ontsnappen aan het leven van alledag”. De Efteling wil dat de gast zich prettig voelt en optimaal kan genieten.

Concurrentie alle mogelijke uitjes, plekken waar bedrijven terecht kunnen en festivalterreinen, dat niet bij de Efteling hoort. De grootste nationale concurrenten: attractieparken. O.a. Walibi, Duinrell en Slagharen. De grootste internationale concurrenten: Europa, zijn Disneyland Paris en Moviepark Germany. Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Communicatiedoelgroep Dagrecreanten (92%) en verblijfsrecreanten (8%) uit alle leeftijdscategorieën. gezinnen met kinderen (49%). kinderen tot 11 jaar (18%) Oudere kinderen (16%) jong volwassenen (30%) In familieverband (57%) met vrienden (33%) Als groep (10%) Verblijfsrecreanten In het Efteling Hotel (4%) Elders in de omgeving (4%) Bezoekers uit het buitenland(20%) Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

SWOT Strengths Gastgericht Visie blijft sterk Weaknessess Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio Strengths   Gastgericht Visie blijft sterk Weaknessess Slechte communicatie richting Duitsland Hoge prijzen Lange wachtrijen Opportunities Technologische ontwikkelingen Social media Buitenlandse toeristen Threaths Werkloosheid Nederlandse weer

Onderzoek doelgroep Facebook pagina: Köln City 12.752 leden Begin april Enquete online geplaatst 62 reacties 63% is vrouw 37% is man 93% had van de Efteling gehoord 53% wist wat de Efteling deed 43% was er ooit geweest Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Duitse ouders en grootouders Duitse kinderen Educatie en kind vriendelijkheid Vermaak voor alle leeftijden In dit concept Kinderen op een vrolijke en vriendelijke manier benaderen Een foto met de Eftelingfiguren Sprookjes worden verteld door sprookjesfiguren op een educatieve wijze   Duitse kinderen geamuseerd worden De fysieke omgeving (veel kleurgebruik, vrolijke muziek, Eftelingfiguren en meer) Een aantal activiteiten zoals sprookjesfiguren vertellen hen verhaal en een mini Carnaval Festival (een van de attracties in de Efteling). Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Communicatiedoelstellingen KHG   Binnen 6 maanden moet 50 % van de bevolking van enkele grote Duitse steden bekend zijn met wat de Efteling is (een attractiepark met als thema sprookjes) en wat je hier exact kan doen. Dus welke soort attracties er zijn, dat er een sprookjesbos is, een theater en meer. Binnen 6 maanden moet er interesse zijn gewekt bij 35% van deze groep mensen om de Efteling te bezoeken. Na een periode van 9 maanden moet het aantal Duitse bezoekers van de Efteling met minstens 20% omhoog zijn gegaan. Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Welkom Het Huis van de vijf Zintuigen, voor onze bezoekers begint hier het sprookje… Experience

“Wereld vol wonderen.” In het Duits: “Welt voller Wunder” Slapend “Bij de Efteling hebben we de overtuiging dat mensen hun hele leven lang behoefte hebben om van tijd tot tijd te ontsnappen aan het leven van alledag.”   Ontwakend “Wereld vol wonderen.” In het Duits: “Welt voller Wunder” Levend De EftelingExperience. Een overdekte sprookjesachtige ruimte waar duidelijk word wat de Efteling is en doet. Met rondlopende Eftelingfiguren, gepresenteerde sprookjes en een groot scherm met daarop de Duitse Efteling commercial en winactie. Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Strategie Voor wie: Voor de bezoekers van de desbetreffende binnenstad   Voor de bezoekers van de desbetreffende binnenstad Niet ver van de Nederlandse grens Toeristen win-actie daar ook gedeeld word Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio Tijdstip:   Zaterdags In het voorjaar. 4 maart 2017 - Keulen 11 maart 2017 - Duisburg 18 maart 2017 - Düsseldorf 25 maart 2017 - Aken 1 april 2017 - Essen 8 april 2017 - Dortmund 15 april 2017 - Duisburg 22 april 2017 - Keulen 29 april 2017 - Düsseldorf 2 april worden de winnaars van de toegangskaartjes bekend gemaakt.

Efteling Golfpark – 1995 Ontwerper baan: Donald Steel Beslaat 95 ha. 18 holes baan Werd ontwikkeld met 10 gouden regels van de golfbaan van Augusta (US) als voorbeeld Een van die regels is een hoge herinneringsgraad Geschikt voor (internationale) toernooien Waterzuivering via helofytenfilter: hierdoor hoeft geen grondwater meer opgepompt te worden voor: het besproeien van de golfbaan en het park het op peil houden van de vijvers in het park het ven bij Bosrijk Wellicht een vreemde eend in de bijt… Maar met het golfpark biedt de Efteling een totaalpakket aan haar bezoekers

Budget De verplaatsbare ruimte met aankleding: €10.000   De verplaatsbare ruimte met aankleding: €10.000 De sprookjesfiguren: €800,- De Eftelingfiguren: €800,- Twee grote schermen: €14.220 Commercial: €0,- Vergunning alle steden: €22.500 Sleutelhangers: €500,- Vrijkaartjes: €155,25 Korting op kaartjes: €103.500 Totaal: €150.875,25 Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Tempex (licht materiaal, makkelijk verplaatsbaar) Gekeken naar de grootte, het materiaal, de voorzieningen en afwerking wordt er geschat van €10.000.   De sprookjesfiguren en de Eftelingfiguren Uurloon. Naar schatting €1600 Twee grote schermen huren €14.220 De Duitse commercial van 2017 Vergunning per keer €2500 25% korting op twee toegangskaartjes Geldig tot 1 april 2018 Niet bekend hoeveel Duitse bezoekers er gemiddeld naar de Efteling gaan per jaar Niet duidelijk hoeveel bezoekers er naar de EftelingExperience komen en hoeveel mensen daarvan daadwerkelijk de Efteling bezoeken en de kortingscoupon gaan gebruiken gemiddeld 1500 kortingscoupons worden weggegeven op een dag 1000 uiteindelijk van worden gebruikt = €103.500 totaal Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

€165.287,25 8622 meer kaartjes met 25% korting verkopen. schatting 1000 kortingscoupons worden gebruikt (2 bezoekers per coupon) per stad (9000 alles bij elkaar), dan komen er zo’n 18.000 bezoekers en worden er 9378 meer kaartjes verkocht dan nodig. De Efteling verdient alleen al aan deze bezoekers: €165.287,25 De omzet van de Efteling is gemiddeld 165 miljoen euro. Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

planning 4 februari start de bouw van de EftelingExperience   3 maart 23:00 uur begin opbouw 4 maart 2017 - Keulen 21:00 uur begin afbouw 10 maart 23:00 uur begin opbouw 11 maart 2017 - Duisburg 21:00 uur begin afbouw 17 maart 23:00 uur begin opbouw 18 maart 2017 - Düsseldorf 21:00 uur begin afbouw 24 maart 23:00 uur begin opbouw 25 maart 2017 - Aken 21:00 uur begin afbouw 31 maart 23:00 uur begin opbouw 1 april 2017 - Essen 21:00 uur begin afbouw 7 april 23:00 uur begin opbouw 8 april 2017 - Dortmund 21:00 uur begin afbouw 14 april 23:00 uur begin opbouw 15 april 2017 - Duisburg 21:00 uur begin afbouw 21 april 23:00 uur begin opbouw 22 april 2017 - Keulen 21:00 uur begin afbouw 28 april 23:00 uur begin opbouw 29 april 2017 - Düsseldorf 21:00 uur begin afbouw 2 april worden de winnaars van de toegangskaartjes bekend gemaakt. Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Evaluatie Na 1 maand worden het aantal likes op de facebook pagina, het aantal bezoeken op de website en het aantal clicks op advertenties geëvalueerd.   Na 3 maanden worden het aantal likes op de facebook pagina, het aantal bezoeken op de website en het aantal clicks op advertenties geëvalueerd. Na 6 maanden worden het aantal likes op de facebook pagina, het aantal bezoeken op de website en het aantal clicks op advertenties geëvalueerd. Na 9 maanden worden het aantal likes op de facebook pagina, het aantal bezoeken op de website,het aantal clicks op advertenties het aantal bezoekers van de Efteling en het aantal Duitse bezoekers van de Efteling geëvalueerd. Kortom: de Wereld van de Efteling bestaat anno 2010 uit: Efteling Park Efteling Bosrijk Efteling Hotel Efteling Golfpark Efteling Evenementen Theater de Efteling Efteling Media Efteling Radio

Vragen? Experience Welkom Het Huis van de vijf Zintuigen, voor onze bezoekers begint hier het sprookje… Experience