Feedbackplatform bijeenkomst 2 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 6 februari 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

GERICHT VERBETEREN VAN DE KWALITEIT VAN HET ONDERWIJS
Reflectievaardigheden en instrumenten
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Grote en kleine kwaliteit
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Challenge the future Delft University of Technology Onderwijs en Kwaliteitszorg Visitatie-ervaringen Paul Rullmann 15 oktober 2013.
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Studeren met een functiebeperking: wat kan accreditatie betekenen? Karl Dittrich, voorzitter NVAO Utrecht, 24 november 2011.
Congres Appreciative Inquiry
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Een theoretische verkenning
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Ontwikkelruimte voor EMC Zomeracademie Model ontwikkelruimte 3.0 Ontwikkelruimte Reflecteren Dialoog voeren Toekomst creëren Organiseren Interactie.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?
Werken met groepen jonge kinderen
Reflecteren.
Vroegtijdig signaleren van VSV Inspiratiebijeenkomst ‘Aanval op schooluitval zuidoost Brabant’ Carlos van Kan Onderwijskundigonderzoeker
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Terugblikken en vooruit kijken Irene van Bokhoven & Nienke Foolen invoerteam Richtlijnen jeugdhulp en jeugdbescherming Jeugd in Onderzoek 2016.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
De kracht van het pedagogische verhaal Theodoor van Baars en Marja Liefaard 15 oktober 2015.
Presentatie door: Welkom Bij de bijeenkomst over Cyclische kwaliteitszorg Ivonne van Eerd en Jeroen Meijboom.
Feedbackplatform bijeenkomst 3 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 20 maart 2017.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Anders kijken, anders doen
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Creatief Ketengericht Ondernemen
Op zoek naar de kern van mens en organisatie lerend onderzoeken 21 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
Behavior Based Safety Warehousing
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
‘Goede start in het hbo: het LOB-cv’
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Kwaliteit Verbetercyclus
Kwaliteit Verbetercyclus
SHEQ SHQ.
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Ouders en school samen Maart 2016
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Onderwijskwaliteit en Kwaliteitszorg NL
Suïcidepreventie Amsterdam
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Reflectieve medewerkers (leren) reflecteren
Studentenwelzijn en kwaliteitszorg werken met de beleidsscan
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
geloofsgesprek Waarom het ‘geloofsgesprek’ op de agenda van de Ring?
Leiderschapsontwikkeling
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Feedbackplatform bijeenkomst 2 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 6 februari 2017

Agenda bijeenkomst feedbackplatform Terugblik op resultaten van feedbackplatformbijeenkomst 1 Nodig voor de KR: voorbeelden van leren Lerende organisatie: meer nadruk op leren, reflecteren Aan de slag via speeddaten! 6-2-2017

Terugblik op resultaten bijeenkomst 1 Grote opkomst, enthousiaste inzet Resultaten sluiten aan bij analyse projectgroep: Professionalisering: scholingstrajecten zoals BKE Positief resultaat op ambitieuze prestatieafspraken Veel inhoudelijke ontwikkelingen, onderzoek naast onderwijs Intentie is vertrouwen, maar ook nog veel control Groter leereffect creëren: meer delen successen én fouten PDCA-cirkel maken we niet altijd rond 6-2-2017

Ondertussen… Veel initiatieven voor innovatie en ontwikkeling van onderwijskwaliteit Experimenten en kennisdeling Evaluatie en reflectie is aanwezig, maar meer impliciet (niet op papier) Andere kwaliteitscyclus dan PDCA? Veel ontwikkelingen op het gebied van zorg voor kwaliteit Breder belegd (verdeling van bevoegdheden) Horizontale dialoog Vreemde ogen Centrale vraag: Hoe leren we?  6-2-2017

SBP 2016-2020 en Charter 2016 Een leergemeenschap waarin professionals kwaliteitszorg vanzelfsprekend vinden, elkaar aanspreken op gedrag en verantwoording afleggen Als lerende organisatie vertrouwen we op de professionaliteit van de medewerker, willen we leren met én van elkaar, willen we fouten en successen kennen en daarvan leren 6-2-2017

PDCA en PAR, evalueren én reflecteren PLAN ACT DO CHECK Lerende cultuur: systematische PDCrA Prepare Plan Do Critical Reflect Act Reflect Act gericht op evaluatie van inhoud én eindresultaat 6-2-2017

Leren van onderwijsproces bij de student Reflecteren: op papier, maar vooral het gesprek erover Stilstaan bij eigen leren: hoe leer ik eigenlijk? Reflecteren is belangrijk voor het borgen van kwaliteit 6-2-2017

1. Opwarmertje Denk zelf na over de vraag: Hoe leer ik? Bespreek met zijn drieën elkaars antwoorden Kort plenair uitwisselen van ervaringen 6-2-2017

2. Leren in groeps-/teamverband Speeddaten in twee rondes: A Vraagt en haalt op: Waar ben je als team beter in geworden? Doorvragen: hoe? waarom? Wat is de kritische succesfactor? B antwoordt: Neem voorbeeld uit eigen ervaring Laat je uitvragen Korte plenaire terugkoppeling 6-2-2017

3. Leren in de toekomst Speeddaten in een ronde: B vraagt en haalt op: Wat roepen de ervaringen uit de vorige ronde op? Doorvragen: hoe, waarom? Wat moet er in toekomst gebeuren om het met elkaar leren voor elkaar te krijgen? A antwoordt: Neem voorbeeld uit eigen ervaring Laat je uitvragen 6-2-2017

Resultaten feedbackplatformbijeenkomst Korte terugkoppeling met elkaar: Hoe leren we met elkaar? In de afgelopen jaren Op dit moment Wat moet er in toekomst gebeuren om het met elkaar leren voor elkaar te krijgen? 6-2-2017

Volgende feedbackplatformbijeenkomst Van tevoren een aantal teksten uit de KR per e-mail Bespreking op feedbackplatform in twee rondes 6-2-2017