TeachMeet - iPadstoplicht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van uitleggen leer je het meest
Advertisements

Ict - beleidsplan
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
In de leerlingenraad zitten 6 kinderen(bij ons)
3 havo/vwo: een brug naar de tweede fase
De toekomst van de Cyberschool Gaan we de goede kant op? Praktijkonderzoek van Kim Tran, Dianne Maasdijk & David van Diepen.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Gepersonaliseerd leren
Les 5: orde en klassenmanagement
Portfolio
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
Groen proeven Ervaringen van AOC Friesland VMBO Groen Leeuwarden
Bekostiging eerstelijnszorg 22 november 2012 Wilna Wind algemeen directeur Samen de zorg beter maken.
First ID project Bindelmeer College
1 Datastructuren Een informele inleiding tot Skiplists Onderwerp 13.
Quiz Start.
ANW - inductie & deductie
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Communiceren met Marloes
Klassenmanagement en orde
K LASSENMANAGEMENT EN ORDE Door: Annet Kops Student nr.:
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
DEEL 2 LES 22a De verdieping Les 22a De tweede hand versie
Onze doelen en visie in beeld
Lancering Traject
C LUSTER ICT Efficiënter werken door gebruik van ICT.
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
Customize!.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Instructie eBook Pack via Entree-account (met activeringscode)
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Welkom informatieavond 3 mavo J. De lange S. Martens
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Lesverslagen Rik Santegoets groep 3
Studieloopbaanbegeleiding
Informatieavond 2 vwo en gymnasium
Waar gaat deze workshop over?
Ervaringen met “Wisselwerking en Beweging”
Met wie app jij? Mediabegrip week
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Proeflokalen Vitalis (lopend onderzoek)
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Naam: Luuk Rötjes Klas: 3MA1
Stichting Praktijkleren
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Bord in de Klas November 2016 AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Eigen Initiatief Model
Overzicht: les 2 Het toetsenbord verkennen Apps installeren
Informatieavond 2 mavo 2019 Welkom Voorstellen Decaan Mentoren
Hoe speel je de Pizza Game?
E health, Domotica en E-learning
Leskwaliteit: wat is het en hoe meet en verbeter je het
Communicatie 5e les.
Handleiding Prodas-app
Reflectie over leren Naam vak.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

TeachMeet - iPadstoplicht Annika Huizinga Docent Aardrijkskunde en ICT Erasmiaans Gymnasium Rotterdam

Hoe het begon… Probleem met digitaal orde houden ‘Onderzoek’ gedaan Weblog geschreven Sinds 22 augustus uitproberen in de klas

Wat ik wilde bereiken ll kunnen alle apps en sites gebruiken in de les, mits dit geen spelletje of chat is. ll worden tijdens de les niet gestoord door meldingen van apps ll hebben iPad aan begin van de les uit staan (scherm op zwart, plat op tafel, evt. op de kop) ll hebben iPad bij klassikale momenten uit staan

Wat zegt de theorie over klassenmanagement? -> Veiligheid, voorspelbaarheid en regelmaat

Ervaringen tot nu toe (1) 1 eerste klas 1 tweede klas

Ervaringen tot nu toe (2) Wat vinden ll van het stoplicht? Leerlingen vinden het handig en duidelijk ‘Ik vind het heel goed werken, want andere leraren moeten duizend keer zeggen dat de iPad weg moet en nu gaat het in 1 keer’ In de 2e klas vinden een aantal leerlingen het kinderachtig (3 van de 27) ‘Ik ben intellectueel genoeg om zelf te bepalen wanneer ik m’n iPad kan gebruiken en wanneer niet’

Ervaringen tot nu toe (3) Wat vinden ll goed en minder goed werken? Er worden nu minder spelletjes gespeeld Het is duidelijk wat er van je verwacht wordt Minder goed: U vergeet soms het stoplicht om te draaien Als leerling weet je soms beter wanneer je je iPad nodig hebt dan als docent

Ervaringen tot nu toe (4) Tips aan de docent en suggesties voor toekomst Vergeet het iPadstoplicht niet om te draaien Suggesties: Voeg de kleur oranje toe. Bij oranje bepaalt u wat we mogen doen, bij groen is het vrije keuzen.

Conclusie Doelen zijn bereikt: ll hebben iPad aan begin van de les uit staan (scherm op zwart, plat op tafel, evt. op de kop) ll hebben iPad bij klassikale momenten uit staan Als docent heb ik een ‘instrument’ wat werkt, in elk geval in de laagste klassen.

www.tabletindeklas.nl