Spelenderwijs de geschiedenis door

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business Source Premier Zoeken op onderwerp Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Het verkeer is wél een spelletje
Hoekenwerk Ann Vandemaele.
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Historisch redeneren en denken vakdidactiek 21-3
LLBA Universiteitsbibliotheek Zoeken op onderwerp met de thesaurus verder = klikken.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Bekijk het leven.
CCReeuwijk September Onderwerpen Picasa Van Adobe naar Word De laatste Nieuwtjes Spreadsheets - deel 1.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
Academic Search Premier Zoeken op onderwerp met de thesaurus (trefwoordenlijst) Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Minitraining Lamera à la Carte
Vredeskamp 2009 Het kampthema Een dag op het vredeskamp Praktische info Leuke ideeën Meewerken ?
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
1 Powerpoint met audio 2 Inhoud Stap 1: sheets maken Stap 2: audio-opname voorbereiden Stap 3: audio-opname maken Stap 4: evalueer.
Tenniskids Jeugdtennis verslavend leuk maken!
Gespreksvaardigheden
Leerlijnen in de geschiedenisles
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Project AntiCrack Jonas Geeroms Koen Christiaens.
Grammaire chapitre 1 2 vwo (+).
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Sociological Abstracts Zoeken op onderwerp met de thesaurus Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Zoek via “onderwerp”, “aangepast…” info over de scheepvaart !
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
Web service Lucinda Barendse Dennis Kanters Sjoerd Ouweneel
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
MLA Zoeken op onderwerp met de thesaurus Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Coaching week Rotterdam Academy.
Wetenschappelijk literatuur Selina Vlieger Mini-les.
Projectmatig werken Les 4. Programma van eisen Stap 11,12,13.
onderzoek en ontwerpen in de bovenbouw
Pesten Cijfers, gevolgen en methodieken. Cijfers  1 op 10 was slachtoffer  1 op 10 was dader  5 op 10 kwamen er mee in contact  Voornamelijk via sociale.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
Hoofdonderwerp. Onderwerp 1 algemeen geschiedenis natuur steden record.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
De bijbel van boven.
Paspoort griekse goden
Vertrouwen en Talentontwikkeling Flexibel en Veilig
Aantrekkelijk formuleren
Vind jou beste leer manier.
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Het 24 spel.
1 woorden met ui 2 woorden met oe 3 woorden met ou en nu 4.
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
MAW Inleiding + §1.1.
Door Roos K, Roos V, Lianne, Yosta en Marlijne
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Hoofdstuk 1 De wereld ontdekken met de atlas
Lessen in social media Voorbeeld 1
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Vwo 4 – week 39/
Inleiding beoordelen.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Product van TU Delft, SEC
TALENTENQUIZ.
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
E health, Domotica en E-learning
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 2.
Doelen van deze les: Kennis over: Bewustwording van:
Product van TU Delft, SEC
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
CHALLENGE 1 CHALLENGE 2 CHALLENGE 3 CHALLENGE 4
Transcript van de presentatie:

Spelenderwijs de geschiedenis door

Gamification à la Koen Elementen van de werkvormen: Ontdekken leren (Meaning, Sensation, Discovery) Samenwerkend leren (Social Influence, Fellowship) Competitie-element (Social Influence, Accomplishment, Scarcity, Challenge) Concretisering en inleving (Meaning, Ownership, Fantasy, Submission) Hist. ontwikkeling centraal (Meaning, Narrative) Hist. aankleding (Meaning, Narrative, Submission) Contingentie (Avoidance, Unpredictability) Kans (Avoidance, Unpredictability) Strategie (Empowerment, Soial Influence, Avoidance, Challenge)

Gamification à la Koen

Gamification à la Koen

Gamification à la Koen

Gamification à la ..... Stap 1: zoek een onderwerp Stap 2: lees je in op inhoud Stap 3: hoofd- en bijzaken onderscheiden → inhoudelijke lesdoelen formuleren Stap 4: concretiseren Stap 5: mechanisme zoeken dat beste bij lesdoelen past Stap 6: mechanisme testen Stap 7: mechanisme aankleden met info uit stap 4. Stap 8: spel testen → spel spelen!

Site: koenhenskens.jimdo.nl Mail: koen.henskens@han.nl