De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Pesten Cijfers, gevolgen en methodieken. Cijfers  1 op 10 was slachtoffer  1 op 10 was dader  5 op 10 kwamen er mee in contact  Voornamelijk via sociale.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Pesten Cijfers, gevolgen en methodieken. Cijfers  1 op 10 was slachtoffer  1 op 10 was dader  5 op 10 kwamen er mee in contact  Voornamelijk via sociale."— Transcript van de presentatie:

1 Pesten Cijfers, gevolgen en methodieken

2 Cijfers  1 op 10 was slachtoffer  1 op 10 was dader  5 op 10 kwamen er mee in contact  Voornamelijk via sociale media (facebook, netlog)

3 Gevolgen voor slachtoffer  Angsten Niet naar school durven gaan Weinig zelfvertrouwen  Lichamelijke klachten Buikpijn Lusteloosheid

4 Gevolgen pestkop  Weinig vrienden  Moeite om relaties aan te gaan  Weinig vertrouwen in mensen

5 Coping  Reageren op pestgedrag  Niet altijd succesvol, vaak poging tot  Onderscheid tussen klassiek pesten en cyberpesten

6 Coping klassiek pesten  Wishful thinking “Het zal wel vanzelf ophouden” (passief)  Seek social support Steun zoeken bij mensen die kunnen helpen (actief)  Problem focused strategie Info opzoeken + plan maken (actief)  Avoidance Aanvaarden + ontlopen pesten (passief)

7 Coping klassiek pesten (awel)  Zelfvertrouwen uitstralen via lichaamstaal  What-ever methode Anders reageren Wishful thinking  Humor Probeer pestkop uit zijn lood te slaan

8 Coping bij cyberpesten  Ligt een stuk moeilijker  Meestal anoniem gepest  Schaamte en angst  Verwijderen of blokkeren

9 Besluit  Verschillende methodieken (coping)  Zowel passieve als actieve  Actieve methodes genieten voorkeur  Actieve methodes bewezen al hun kwaliteit

10 Voor de bronnen van de foto’s in de vorige dia’s, bekijk de bijgevoegde opmerkingen op de dia’s zelf.( )


Download ppt "Pesten Cijfers, gevolgen en methodieken. Cijfers  1 op 10 was slachtoffer  1 op 10 was dader  5 op 10 kwamen er mee in contact  Voornamelijk via sociale."

Verwante presentaties


Ads door Google