Oudertevredenheidsonderzoek:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Advertisements

KMPO enquête
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
KBS Petrus en Paulus.  104 (van 324)  Ouders zijn gezien hun rapportcijfer gemiddeld genomen iets minder tevreden dan andere ouders  7,4 tegenover.
De Van Damschool in ontwikkeling
De ontwikkeling van de 7 competenties
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De Proostdijschool School vol talenten Prachtig om er kind te zijn, Prachtig om er te werken.
St. Martinusschool Hoe loopt de ontwikkelmotor? 1.ik voel me groot 2.ik kan het… zelf! 3.ik ben in verbinding betrokkenheid en welbevinden zelfstandig.
De Thuistaal van allochtone leerlingen als hefboom voor Gelijke Onderwijskansen. Auteur: Luc Heyerick.
Tweede Studiedag Brede School – Vlaams Parlement 16 mei 2008 Een brede Kinderopvang REFLECTIES door Jan Van Gils Onderzoekscentrum Kind en Samenleving.
 Creativiteit Voorwaarden – hoe begeleiden?  Voorwaarden om creatief te zijn:  Veiligheid  Vrijheid  Uitdaging  Eigenschappen van de begeleider.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Klassenmanagement Dia: logo + titel presentatie Voorbereiding
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
‘De palmboom’ buurtgericht kinderdagverblijf
Informatieavond 31 mei 2012 Welkom. Agenda Verbreding van de school en stand van zaken schooltijdentraject Terugkoppeling resultaten oudertevredenheidspeiling.
Passend onderwijs in de Twinschool Dove, slechthorende en horende leerlingen samen naar school.
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Oudervragenlijst 2006 Doel van deze avond – Meedelen van de resultaten van de oudervragenlijst 2006 – Discussie rondom de thema’s (suggesties aandragen)
Speerpunten uitkomst leerlingen- en oudertevredenheidsonderzoeken.
Welkom! Informatieavond groep
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
W ELKOM ! I NFORMATIEAVOND GROEP 4 Dinsdag 16 september 2014 Theamarie Geilleit Nikki de Jong.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Regels en afspraken.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Welkom in groep 5/6 Introductieavond woensdag
Onderwerpen van deze avond
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Ouderbetrokkenheid.
Tevredenheidspeiling
DE MENING VAN OUDERS OVER DE SCHOOLAANPAK VAN PESTEN
Welkom op de ouderavond van groep 7. Doel van de avond KKKKennismaken TTTTijden VVVVakken GGGGeen vakinhoudelijke avond PPPPraktisch.
Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Mei 2015 Dhr. B. Korenstra c.b.s. de Vuurvlinder.
Cliënttevredenheidsonderzoek 2013 Praktijk van Iersel Gemaakt door: Drs. J.H. van ’t Hoog 15 november 2013.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
Leerling- tevredenheidspeiling Basisschool St. Martinus februari 2015.
Oudertevredenheidspeiling.  1. Onderwijsleerproces 2. Planmatige ondersteuning 3. Schoolcultuur 4. Samenwerking met ouders 5. Organisatiemanagement 6.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
Valkuilen voor contactpersonen Bijeenkomst voor de schoolcontactpersonen van Fluvius op 30 maart 2010.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Terugkoppeling Oudercafé HUISWERK & MEERTALIGHEID.
Informatieavond september WELKOM VERBETEREN VAN ONS ONDERWIJS ICT Digitaal Leerlinggegevens verwerken REKENEN Wereld in Getallen SPELLING Spelling.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Interculturele klassen, ouders en buurten
Tevredenheidsonderzoek 2017
Tevredenheidsonderzoek 2015
Presentatie EduCheck SOML
Hoe volgen wij de ontwikkeling van het jonge kind
Informatieavond september 2016
Ouderen en activiteiten
Leerlingen en ouders aan het woord
Ouderinformatie avond
Omgaan met meerdere talen
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
De Thuistaal van allochtone leerlingen als hefboom voor Gelijke Onderwijskansen. Auteur: Luc Heyerick.
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Open dag OBS Noord – 7 maart 2018
Open dag OBS Noord – 5 maart 2019
Hoe volgen wij onze kinderen?
Vier het Leven 2019.
Transcript van de presentatie:

Oudertevredenheidsonderzoek: Schoolcultuur: leefklimaat op school Samenwerking met ouders: cultuur en informeren Imago: presentatie en resultaten onderwijs

165 woonadressen Respons: 94 gezinnen 57% Respons 1-4 waarbij 1 de laagste en 4 de hoogste score is.

schoolcultuur Leefklimaat op school: gem. 3.4 Kinderen voelen zich veilig op school: 3.6 Ouders zijn tevreden over de manier waarop er buiten de klas toezicht op kinderen wordt gehouden: 3.2 Ouders zijn tevreden over hoe kinderen met elkaar omgaan op het schoolplein: 3.2 Ouders zijn tevreden over de wijze waarop de school omgaat met pestgedrag : 3.2 - Ik voel me als ouder welkom op school: 3.7

Samenwerking met ouders Cultuur: gemiddeld 3.3 Ouders voelen zich welkom op school: 3.7 Ouders zijn tevreden over de contacten met de school: 3.5 Ouders voelen zich serieus genomen: 3.3 Ouders zijn tevreden hoe de school omgaat met klachten en kritiek: 3.0 Ouders zijn tevreden over hoe men op school met hen samenwerkt rondom de begeleiding van hun kind: 3.1 ……………..

Vervolg cultuur Ouders zijn tevreden over de mogelijkheden die school hen biedt om mee te doen met schoolse activiteiten: 3.7 De school organiseert activiteiten die mij inzicht geven in het onderwijs op school: 3.0 Ouders zijn tevreden over de inspraakmogelijkheden die school biedt: 3.3

Samenwerking met ouders Informeren: 3.3 Ouders zijn tevreden over hoe de school hen informeert over de vorderingen van hun kind: 2.9 Ouders zijn tevreden over hoe ze geinformeerd worden over de gang van zaken op school 3.4 Ouders vinden de informatie van de school begrijpelijk: 3.8

imago Presentatie: 3.3 Ouders zijn tevreden over hoe de school haar identiteit uitdraagt: 3.2 De school doet wat ze belooft: 3.2 Ouders spreken positief over de school: 3.4

imago Resultaten onderwijs: 3.4 De school biedt kinderen wat ouders ervan verwachten: 3.2 De school bereikt goede leerresultaten bij kinderen: 3.2 Op school leren de kinderen de vaardigheden om goed samen te werken: 3.5 Op school leren de kinderen de vaardigheden om zelfstandig taken uit te voeren: 3.5

Opmerkingen die vaker ( 6x of meer) gemaakt zijn: Meer initiatief vanuit school wanneer er een probleem is, vorderingen van de leerlingen worden te weinig besproken, meer informatie over hoe het gaat met de leerling. School is prestatiegericht, graag meer aandacht voor expressie en sociaal-emotionele ontwikkeling. Engels door de hele school is een wens

Acties naar aanleiding van deze resultaten: