Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE kleefkracht van de AMstelcampus
Advertisements

Jeanine Spierings & Luca Lopes de Leao Laguna HvA Onderwijsconferentie
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
GPS-SLIDES
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Ho 8: Portfolio.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
De dag van het solliciteren Blok 1
met studievaardigheden
Tatiana Constandse John Ouderling.
Het schrijven van een verhaal
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Praktijkervaring en reflectie
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Talent in Ontwikkeling
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Het schrijven van een verhaal
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Alinea: kernzin + uitwerking
Netwerkspel voor inclusie
Welkom! Neem plaats in de kring.
Liefde en relaties.
Laat je vlieger opstijgen
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
De potentie van het puberbrein
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Passend onderwijs.
Hoe toekomst bestendig ben jij
Covey trainingsavond.
Beste ath 4..
Praktijk Opleiders Cursus
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Design Thinking Immo Dijkma
Begeleiden Les 7.
Spel en beweging in het onderwijs
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Art & Design Productvormgeving.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Zichtbaarheid Creëren
Programma Introductie van jezelf Samen voor een nieuw curriculum
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Bronnenonderzoek.
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen een uitspraak over kwaliteit van onderwijs: het is een open deur maar als je in je why kwaliteit van onderwijs zet dan levert dat nog veel meer discussie op. Wat is die kwaliteit van onderwijs en wie bepaalt dat dan?

Doel Opleider2025 Doel is om de opleider van de toekomst in het (V)MBO in kaart te brengen en te kijken wat er voor nodig is om die opleider daar te krijgen.

Je kan de tekst ook weglaten en alleen het plaatje tonen Je kan de tekst ook weglaten en alleen het plaatje tonen! Dit is de how vraag. BVMBO

Katapult Aanjagers van de kennis van morgen. Stimuleren van publiekprivaatsamenwerken (onderwijs en bedrijfsleven).

Programma vandaag Dialoog over de opleider in 2025 in relatie tot talentontwikkeling van onze studenten. Opbrengst: ideeën om talentontwikkeling te stimuleren en wat de opleider in 2025 daarvoor moet kennen, kunnen en doen.

Talentontwikkeling Gaven zijn natuurlijke mogelijkheden, talenten zijn ontwikkelde mogelijkheden of vaardigheden (Gagne, 1985, 1991). Gaven omzetten in talent: daarvoor zijn katalysatoren nodig (intrapersoonlijke competenties, mensen, fysieke omgeving en toeval/geluk) Bron website SLO.

Opdracht In je groep: bespreek en bedenk met elkaar wat je kan doen (of nu al doet) om talentontwikkeling op een hoger plan te brengen binnen je organisatie (neem daarbij VMBO/MBO als leerlijn mee). Schrijf op post-it en plak die buiten de opleider2025. Tijd ongeveer 10 minuten

Opdracht Schrijf op aparte post-its welke kennis, vaardigheden, houdingsaspecten de opleider daarvoor moet hebben om dat te realiseren. Plak de post-its in de opleider2025. Tijd ongeveer 10 minuten

Opdracht Kies met je groep de beste uit van kennis, houding en vaardigheden en het beste idee voor talentontwikkeling uit die je wilt delen met de groep. Tijd ongeveer 5 minuten

Terugkoppelen Alle ideeën samenvoegen op centrale opleider2025.

Wat neem je mee? Neem een ansichtkaart en een pen, schrijf je adres op en tip aan jezelf wat je gaat doen als je deze kaart krijgt. Als je een tip voor iemand anders hebt dan mag je dat ook naar die persoon sturen. Let wel: die moet het wel begrijpen.