Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Intentie veranderen door bewustzijn
Een lessenserie van drie lessen
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
OFC28 mediawijsheid les 3.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
De kracht van het netwerken Waar? Wanneer? Hoe?. De eerste indruk Overleven Vriend of vijand? Positief realistisch.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Inbound marketing en bloggen
Bepaal jouw SuperPowers!
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Psychologieles 10 lesweek 10
Trivalent Loopbaanevent 21 mei
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Talent in Ontwikkeling
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
LOB Waar ben je trots op?.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Begeleiden Les 5.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Gesprekstechnieken Les 5.
Loopbaan en burgerschap les 3
ADL Les 1.
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Zichtbaarheid Creëren
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ADL Les 1.
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren! Personal Branding Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren! - Kiemkracht - Ron Bergs | Loopbaancoaching Groningen

Wie ben ik? - Kiemkracht - Ron Bergs | Loopbaancoaching Groningen Ik ben Ron Bergs en ben professioneel loopbaanbegeleider. Met mijn eigen methode geef ik jou inzicht in je situatie en ga je met gerichte focus richting resultaat. - Kiemkracht - Ron Bergs | Loopbaancoaching Groningen

Ondernemers Trefpunt Groningen Wat is OTP? Ondernemers Trefpunt Groningen Stageplekken & Stagiairs aan elkaar koppelen; Workshops & Trainingen verzorgen in het onderwijs; Evenementen organiseren bij ondernemers voor studenten; Verbindt het onderwijs met ondernemend Groningen. Kennen we OTP al wel?

Wat is het doel van vandaag? Jezelf op een positieve manier kunnen presenteren Na deze les weet je hoe je jezelf op een positieve manier kunt presenteren - Kiemkracht -

Weet jij hun merk? Steve Jobs

Weet jij hun merk? Mark Zuckerberg

Weet jij hun merk? Pieter Zwart

Weet jij hun merk? Jack Ma

Weet jij hun merk? Hans Breukhoven

Weet jij hun merk? JK Rowling

Wat is Personal Branding? Met Personal Branding vertel je: Wie je bent Wat je doet Wat jou onderscheidt - Kiemkracht -

Waarom is het belangrijk? Met Personal Branding: Ga je jezelf beter positioneren Richt je je beter op je doelgroep Krijg je de juiste klanten Zorg je voor betere continuering Trek je potentiele klanten aan Verhoog je je geloofwaardigheid Creëer je toegevoegde waarde Vergroot je jouw herkenbaarheid Dit is pure marketing!!!! - Kiemkracht -

Hoe gebruik je het? Personal Branding gebruik je: Om jezelf verbaal, visueel en tekstueel te introduceren Om een uitstraling te creëren over wat je doet en hoe je het doet Om jouw doelgroep te overtuigen van jouw geloof, waarde en mogelijkheden Om verwachtingen te kunnen scheppen Om te kunnen beïnvloeden Het perfecte voorbeeld van een man met een duidelijke visie die weet hoe het moet! - Kiemkracht -

Lees de opdrachten en voer het uit! Aan het werk Lees de opdrachten en voer het uit! Maak 5 groepen en wacht op je opdracht

Opdracht 1: De basis! Aan de slag met: Schrijf op: Waarom je doet wat je doet! Waarom doe je het op jouw manier? Waarom doe je het elke dag weer? Heb je nog geen eigen ondernemersidee, bedenk dan iets wat je ook leuk vindt om dit te kunnen oefenen. Opdracht 1: De basis! Passie Onderscheidend vermogen Ontdekken en oposchrijven. Mindmappen als nodig is. Gewoon beginnen. Dit is nodig om je passie te vinden/voelen - Kiemkracht -

De Oesterzwam Snack

Opdracht 2: Kernwoorden! Aan de slag met: Schrijf op: In twee woorden die zeggen 1) wat je doet, en 2) wat jou onderscheidt. Voorbeelden: Oesterzwam Snack, Biologisch Patat, Gerecycled Mobieltje, Gronings Bier, Lichtgevende fiets et cetera Heb je nog geen eigen ondernemersidee, bedenk dan iets wat je ook leuk vindt om dit te kunnen oefenen. Opdracht 2: Kernwoorden! Passie Onderscheidend vermogen Met de 2 kernwoorden kom je krachtig en duidelijk over. - Kiemkracht -

Opdracht 3: Jouw verhaal! Aan de slag met: Schrijf op: In 1 a 2 zinnen WIE JE BENT, WAT JE DOET, WAT JOU ONDERSCHEIDT en wat de TOEGEVOEGDE WAARDE is voor de klant! Denk hierbij aan DIK! De Ideale Klant Kun jij jouw ideale klant beschrijven? Heb je nog geen eigen ondernemersidee, bedenk dan iets wat je ook leuk vindt om dit te kunnen oefenen. Opdracht 3: Jouw verhaal! Passie Onderscheidend vermogen Je eerste verhaal. Het begin. Hiermee ga je volgende week verder. Maar met dit als basis kom je al een heel eind. - Kiemkracht -

Zijn er nog vragen? #durftevragen

Hartelijk dank voor jullie aandacht en inzet! Personal Branding! - Kiemkracht - Ron Bergs | Loopbaancoaching Groningen