Business Process Management

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Renco Bakker BPMConsult
Corporate Portfolio Management
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Bedrijfspresentatie Promavise
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Lectoraat Productie en Proces Innovatie
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Business concept SMART-consultants
P3O Portfolio, Programme & Project Offices
Begeleiden van het B-leerproces
Prestaties Schatten en Managen
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Interne Audit van de Vlaamse Administratie
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
Roel Olivers HR consultant Arbeidsmarkt UMC
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Wat is een communicatieplan?
NVP Strategische personeelsplanning en talent management
IIM Information Infrastructure Management
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Doelmatigheidsonderzoek leges
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
© de vries business consultancy, 2008
Introductie OHSAS
Verkenning rollen en taken EduStandaard tbv:
Dat zouden we vaker moeten doen…
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Strategische Buurt Ontwikkeling
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
TEKST STRUCTURE IN FIVE’S
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Business en IT Consulting
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les 2 People-Centric Process Management. De wereld rondom BPM 1.Top Management en strategische keuzes 2.Kwaliteits Management 3.Verander Management “The.
Quality Management: METHODEN TECHNIEKEN PROCESVERBETERIN G
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
InspirerenIntermediërenOrganiserenVerbeeldenAfstemmenStructurerenOnderbouwenBorgenBeleggen Informatiemanagement Architectuur Governance.
Certificering van assetmanagement
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
PRINCE2 in Praktijk EPM voor Professioneel Projectmanagement Pierre Smits/ Leo Stigter / Jane Darnell Apeldoorn, 17 september 2008 getronicspinkroccade.nl.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
SOA en Business Process Management Hoofdstuk 5 uit Web Services van Manes, blz. 122 t/m blz. 129.
Symbol BV World Class Performance Symbol is gespecialiseerd in ‘Process Improvement’ en geeft trainingen, waaronder Lean Six Sigma Green Belt en Black.
TALENT- & ORGANISATIEPROCESSEN: VAN ORGANISATIE TOT INDIVIDU
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Procesverbetering in de Zorg
Zelfevaluatie burgerschapsonderwijs
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Rapportering en monitoring
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Reflector Big Five Personality
Human Resources Accounting
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Transcript van de presentatie:

Business Process Management Overzicht van het aanbod van Amelior

Busines Process Management (BPM) omvat de gecoördineerde activiteiten van een organisatie om de bedrijfsprocessen te … 1. Definiëren 8. Optimaliseren 2. Modelleren 7. Analyseren BPM 3. Simuleren 6. Bewaken 4. Ontplooien 5. Uitvoeren bron : gebaseerd op Gartner 2

Business Process Management (BPM) Korte verklaring van de 8 dimensies welke processen herdenken, verbeteren modelleren, documenteren 1. Definiëren 8. Optimaliseren 2. Modelleren zoeken naar verbeter- potentieel uittesten, prototyping 7. Analyseren BPM 3. Simuleren 6. Bewaken 4. Ontplooien proces- indicatoren in praktijk brengen 5. Uitvoeren de realiteit 3

Overzicht van het aanbod van Business Process Management (BPM) BPM algemeen Scan maturiteit organisatie in BPM Begeleiden bij invoering van BPM Training BPM voor diverse doelgroepen op maat van uw organisatie Begeleiding bij uitbouwen competentie-cel BPM Begeleiding bij organisatie BPM 1. Definiëren van processen Bepalen business-model – procesmodel, link met architectuur Bepalen van de sleutelprocessen, link met strategie Bepalen van prioriteiten 2. Documenteren van processen Selecteren en inrichten van BPM modelleringstool Uitwerken van conventies Modelleren van processen volgens de BPMN standaard 3. Simuleren van processen Simuleren van een (nieuw) proces 4. Ontplooien van processen Opstellen van personeelsbehoeftenplan en personeelscompetenties op basis van processen 5. Uitvoeren van processen Modelleren van een proces als voorbereiding op informatisering (‘execution’) 6. Bewaken van processen Bepalen, definiëren en invoeren van procesindicatoren 7. Analyseren van processen Analyseren van processen met diverse analysetechnieken Uitvoeren van een procesaudit en een procesreview 8. Optimaliseren van processen Uitvoeren van BPR (Business Process Reengineering) programma Uitvoeren van BPI (Business Process Improvement) projecten

Voordelen van BPM Door verwerven van inzicht In huidige werking kwalitatief en kwantitatief In link van processen met strategie, business model In BPM-maturiteit In aanpak en organisatie van BPM Gerichter prioriteiten en aanpak bepalen Welke processen prioritair Hoe aanpakken, organiseren, faseren Waardoor strategische capabiliteit organisatie verhoogt Verminderen van kosten, verbeteren van de efficiency Verbeteren van doorlooptijd Verbeteren van interne en externe kwaliteit Verhogen wendbaarheid Zodat strategische doelen gerealiseerd worden

Troeven van Amelior in BPM Gericht op waarde en resultaten voor uw organisatie Geïntegreerd en multi-disciplinair Uitgaand van uw strategische keuzes – business model Afgestemd op de maturiteit van uw organisatie Steunend op voor uw organisatie relevante goede praktijken (Referentie)modellen, instrumenten, tools en technieken BPMN, 6 Sigma, LEAN, ISO 9001, BSC, portfolio-, programma-, projectmanagement, kennis-, competentiemanagement, … Aandacht voor harde en zachte componenten / vaardigheden Aanbod begeleiding en training voor zowel topmanagement, middenkader als BPM coördinatoren Onderbouwd maar voldoende pragmatisch Vanuit ruime ervaring in BPM in diverse sectoren Profit, non-profit en overheid Grote en kleinere organisaties