Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkgroep Lokale Belangenbehartiging. Lokale belangenbehartiging op gemeentelijk niveau Inkomen, Mobiliteit, Welzijn, Wonen en Zorg  Resultaat VBOB –
Advertisements

Inwonergericht werken door middel van Servicenormen
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Wegwijzerdementie.
Rotterdam heeft een verkeersmarinier
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
De GHOR, de zorginstelling en het regionaal crisisplan
Bestuurlijke bijeenkomst Werken naar vermogen 10 oktober 2011 VNG Den Haag.
Monitoring en Evaluatie opbrengstgericht LEA-beleid
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
De omgevingsvergunning onderzocht: anders werken, anders denken.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Erica van Henten (Alysis Zorggroep)
Planvorming, van oud naar nieuw, van papier naar een werkende organisatie ir. Ad van Leest.
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Modelplan Nafase Het is een ramp geweest..,wat doen we nu?
Kantelen Kantel, kantelde, gekanteld Utrecht Dr. Piet Vreeswijk.
{ Workshop 1 Verantwoordelijkheden, procedures, openbaarheid Peter Horsman.
Toelichting belangrijkste beleidslijnen concept Jeugdwet
VNG Project - Declaratie Jeugd
Visie informatievoorziening
Jeugd GGZ de (administratieve) keten
Overlast en Zorg Overleg
Inhoudelijke en procesmatige keuzes declaratieprocessen Eerste werksessie.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Wedstrijdsecretariaat ZFC Zuidlaren Seizoen 2015/2016.
1 Programma Opening De aanpak van woonoverlast vanuit de woningcorporatie, Hester van Buren (RvB Rochdale) De aanpak van woonoverlast:
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Zorg Verandert en het keukentafelgesprek Trees Flapper Jannie Soepboer 29 oktober 2015.
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
Stand van zaken en monitoring doelrealisatie Ervaringen en verwachtingen… 1 September 2015.
Gezonde School Centrum Gezond Leven1 Werkplaats Gezonde School Centrum Gezond Leven.
: VNG programma Energie en rol VNG inzake EED/energieaudit door Rommy Bakker bijeenkomst Friese gemeenten en FUMO op 4 februari 2016.
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Stand van zaken proces GOR bij GGD’en Resultaten inventarisatie april 2012 Laura Rust GGD Nederland
1 André Jacobi Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding Cib/RIVM Ciska Stom - Oefenen, waarom zou je? -De kracht van het kleine -Oefenbank.
Herziening Modelplan GROP GGD Samen beter voorbereid Bijeenkomst 1 november 2012 – Thérèse Claassen.
103 april 2012 Centrum Gezondheid en Milieu Bijeenkomst PSH 3 april 2012 Cisca Stom Hoofd centrum Gezondheid en Milieu RIVM.
GGD Voorbereid Ontwikkeling van een OTO-infrastructuur voor GGD’en Startbijeenkomst 2 11 december 2008 Joek Boomsma en Therese Claassen.
103 april 2012 Centrum Gezondheid en Milieu Bijeenkomst GOR 10 mei 2012 Joost van der Ree Coördinator Nazorg centrum Gezondheid en Milieu RIVM.
Presentatie Adviescommissie Ruimtelijke Ordening Stand van Zaken Maasterras 20 januari 2009 inleiding > wat vooraf ging > huidige proces > visie > uitgangspunten.
1 Strategische benchmark GGD. Programma Welkom stuurgroep lid Toelichting op de strategische benchmark -Achtergrond Ingrid Coenen (intern PL) -Inhoud.
Netwerk OTO 13 maart Themadag ‘Samen beter voorbereid’
Roger van Boxtel Anders werken bij de lokale Overheid 17 maart 2011.
Sheets over SIS basisset voor presentaties Bestemd voor regionale SIS-coördinatoren en andere experts die een selectie van de sheets kunnen gebruiken voor.
Landelijk Kwaliteitsprogramma Beter voorkomen Maatschappelijke Verantwoording indicatoren JGZ GGD Nederland 8 september 2008.
Stand van zaken implementatie GROP. Hoe ver is de ontwikkeling van het GROP? Aantal verzonden : 28 Aantal ontvangen : 28 Respons: 100%
Lokaal Gezondheidsbeleid en Wmo Gemeente Haaren. LGB en Wmo Presentatie GGD Hart voor Brabant kernboodschappen Haaren: Samenwerking tussen preventie WCPV.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
IMPLEMENTAATIE KADER ZORGPLICHT KERINGEN
Stand van zaken add-on implementatie 2017
GGD Voorbereid 5 maart 2009.
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
Kantelen Kantel, kantelde, gekanteld
Subsidieregeling medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden
A+O project Co-creatie in de praktijk
WOG Opening en welkom Verslag vorige keer
Informatiebijeenkomst 28 september 2016
Doorontwikkelen BRON vo
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
Voorlichtingsbijeenkomst
Huishoudelijke hulp toelage (HHT)
Veilige Publieke Dienstverlening Een zaak van ons allemaal
Werkgroep transmurale communicatie
Personeelsmanagement
Now, for tomorrow De rechtmatigheidsverantwoording in aantocht
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017

Bericht van VWS: 1 maart gaat door! -> Laatste nieuws: Bericht van VWS: 1 maart gaat door! -> publicatie Staatscourant volgt Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

Achtergrond centraal meldpunt Controle op gedeclareerde zorg mogelijk Vervolgtraject kan in gang gezet worden Landelijk dekkend Praktische insteek om meldpunt bij GGD’en neer te leggen Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

Hoe werkt het meldpunt in de praktijk? Zorgverlener meldt geleverde medische noodzakelijke zorg aan centraal meldpunt. Lokale GGD krijgt notificatie mail. Indeling op basis van waar zorgverlener zit. Lokale GGD haalt gegevens melding op uit database. Lokale GGD zet melding door naar gemeente. Afhankelijk van afspraken: lokale GGD gaat zelf ook met melding aan de slag. Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

Voorbereidingen GGD’en Intern beleggen: verantwoordelijke afdeling, contactpersoon Intern proces afspreken: meestal aansluiten bij bestaande processen Gesprekken met gemeenten Bestuurlijk aankaarten Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

Vergoedingen voor GGD’en 2016: 2.500,- te declareren bij GGD GHOR NL 2017: vanaf 1 maart: 9,33 per melding voor doorzetten (10 minuten per melding) Overig: is regulier werk 2017: 1.472,- voor monitoren (2 dagen) te declareren bij GGD GHOR Nl -> Evalueren en eventueel bijstellen Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

Veel GGD’en leveren ook zelf zorg aan de beoogde doelgroep. Denk aan: GGD als zorgverlener Veel GGD’en leveren ook zelf zorg aan de beoogde doelgroep. Denk aan: straatdokters dak- en thuislozenspreekuur medicijnverstrekking ambulance zorg Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

Stand van zaken centraal meldpunt Meldpunt is ontwikkeld, nu: testfase. https://www.meldpuntonverzekerdenzorg.nl Naast digitale procedure ook papieren procedure. Van alle GGD’en is contactpersoon en e-mail adres bekend. Afstemming met CAK voor wat betreft declaratieproces. Advies mbt privacy. Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

Communicatie over de regeling Bijeenkomsten met betrokkenen Informatie op GGD GHOR Kennisnet onder het thema ‘verwarde personen’ Handreiking van de VNG Handreiking GGD’en (concept) Q&A (concept) Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren