ERASMUS+ KA1 PROJECT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gent, scheppende stad Gent 2020 Stadscongres VGC 25 februari 2009.
Advertisements

KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
GRUNDTVIG & KA1 14/02/2014. De hoofdlijnen van Erasmus+ DRIE kernacties (key activities): 1.Leermobiliteit voor individuen 2.Samenwerking voor innovatie.
Pascal Wiggers, Digital Life Centre – Create-IT Applied Research, Hogeschool van Amsterdam Care4Balance Care4Balance ontwikkelt een ICT system voor de.
Welkom Informatiemiddag studiekeuzecheck
Welkom bij de startbijeenkomst van Shape Up Maastricht.
MIND-SPRING: STAND VAN ZAKEN Donderdag 14 maart 2013 Intervisie trainer / co - begeleider.
Het organiseren van een jaarlijks terugkerend muziekevenement waaraan alle muzikanten uit Heiloo, individueel of in verenigingsverband, kunnen deelnemen.
Leer- werkplaats MPG aanpak
Aleksandras Stulginskis University - March 22, 2012 Nabeschouwing Teaching: Home and Away Prof. Dr. Luc François.
Adolf Sax Door Jonathan & Giel.
Adolphe sax Door Zoë.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Infodag ERASMUS 18 december 2008 Arteveldehogeschool, Gent.
MUSICAL 5 FEBRUARI 2013.
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Transdisciplinaire projecten
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Welkom. Henk van den Broek Adjunct sectordirecteur vmbo-pro Presentatie door:
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Infosessie HBO5 Brussel, Ellipsgebouw 26 januari 2015.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
D E BIKKELHARDE PRAKTIJK Presentatie over het conservatorium.
Handiflux in het kader van toekennen van school- en studietoelagen 28 april 2015 Ann Verhaegen Adminstrateur-generaal.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Phil Bee’s Freedom Dutch Blues Challenge Winner 2015.
De school in Europa - Europa in de school
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
ERASMUS PROJECT Sint-Hendrik 8 december PROJECT PARTNERS 1. ENGELAND 2. SPANJE 3. ITALIË 4. POLEN 5. ROEMENIË 6. GRIEKENLAND 7. BELGIË.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
ESF Vlaanderen OP Sociale Economie Karel Vanderpoorten
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
29 januari Agenda Wie zijn wij Werking bestuur Werking werkgroepen Aanwezigheden Externe samenwerkingen Richtlijnen Oproep.
NS en EduDex 1 maart september 2013 John May
Haagse Academie voor Lichamelijke Opvoeding. Hoofdvestiging HHS 13 faculteiten studenten medewerkers 4 vestigingen Hoofdvestiging Zoetermeer.
Kwaliteitshappening 2012 Voorstel concept 28 maart 2012.
Introavonden: Wat voor soort kerk is de Avond 3 Hoe zijn we georganiseerd.
PROFESSIONALISEREN DOOR EN IN ONDERZOEK GOOD PRACTICE VELON/VELOV 2016 JANNEKE RIKSEN
Fa waka!? Informatieavond 14 maart. Vlnr: Rik (Penningmeester), Stijn (Voorzitter), Amber (Onderwijs), Lotte (Secretatis/Perikles), Nicole (Acquisitie),
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
WELKOM © Misjel Decleer SCHACHTBOKKEN -EISDEN. GEMEENTEmaasmechelen Themadagen »Bij aanvang nieuwe legislatuur: violen (bestuur/administratie) op elkaar.
Onderzoek Lokale Fondsen Nederland 18 september 2014 Riviervismarkt 4, Den Haag.
Netwerk SW Brugge – 19 november 2014.
Netwerk ‘Samen tegen schooluitval’ Brussel
ERASMUS+ KA1 PROJECT.
Studenten versterken in hun competenties m. b. t
Trefdag Alternatieve Gerechtelijke Maatregelen 20/4/2017
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn
KA2 – "The Future Teachter 3
Circulaire economie in onderwijs en mkb “Parels zonder ketting”
OECR Onderwijskundig Expertise Centrum Rotterdam.
Sieberdam/ROCS & KODOS
Ouders en school samen Maart 2016
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018

IVV Sint-Vincentius – Gent 11 november 2012
Toelichting bij het onderwijsbeleid van de Provincie West-Vlaanderen
CoE / KennisDC Logistiek
Bibliotheek en erfgoed
Eenzaamheid Truus de Witte 28 mei 2019, Heerenveen Welkom
Hogeschool Rotterdam “teams aan zet” 9 mei 2019
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Transcript van de presentatie:

ERASMUS+ KA1 PROJECT

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: wat? Het SAX.OVO project [Adolphe Sax: een opleiding voor volwassenen] gaat over verdieping en verbreding van expertise ivm Adolphe Sax (1815- 1894), saxinstrumenten en dito repertoire. Daar die optie kadert in de algemene opties van de KA1 projecten van professionalisering en een leven lang leren, werd er in overeenstemming met de directie van de Gentse AMWD en met de hulp van een task force een aangepast project ingediend .

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: aanleiding Saxjaar 2014 resultaten van nieuw onderzoek ivm met Adolphe Sax en de saxinstrumenten op verschillende symposia; nieuwe inzichten, zowel over het ontstaan en de verspreiding van saxinstrumenten als over de invloed daarvan op het muziekleven: nieuw repertoire komt aan het licht; talrijke experimentele concerten met “authentieke” saxinstrumenten. In de aanloop naar dit project werden er door directeur Paul Voet experten geraadpleegd op het gebied van Sax en de saxinstrumenten.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: THEMA & DUUR Bijscholing van docenten van saxinstrumenten in de volwassenenopleiding van de Gentse Academie voor Muziek Woord en Dans [AMWD] via buitenlandse stages. Duur: 2 x 2 stages van een week tijdens het schooljaar 2015-2016.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: UITZENDENDE ORGANISATIE Academie voor Muziek Woord en Dans [AMWD], Poel, Gent 3 domeinen, 20 locaties, 160 leerkachten, 2.900 studenten van 24 verschillende nationaliteiten, Activiteiten: intra muros (klassevoorstellingen), extra muros acties (concerten), Ensembles: koor VOX MAGO, kinderkoor Panta Rhei, Brass Band, het strijkers ensemble, de saxofoonensemble, slagwerkensembles, etc.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: NODEN VAN DE AMWD Dubbele uitdaging: programma’s zo nauw mogelijk laten aansluiten bij professionele muziekbeoefening, origineel uit de hoek kunnen komen met aanvaardbare technische vereisten voor niet- professionnele muzikanten. Nood aan nog grotere performantie om de competitie met andere muziekscholen aan te kunnen.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: OPBOUW Voorbereidende gesprekken tussen uitzendende organisatie en directeur van de AMWD Samenstelling van een task force (financiën, communicatie, ICT) Selectie van de kandidaten ism externe expert; Taakgerichte voorbereiding van de deelnemers; Logistiek en practische organisatie van de stages ism met één verantwoordelijke per deelnemende groep, Continue monitoring en evaluatie door directeur PV en IDK.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: DOELSTELLINGEN De volwassenenopleiding in de afdelingen voor saxinstrumenten optimaliseren en laten aansluiten bij nieuwe expertise ivm Sax en de saxinstrumenten. Voor expertise, die niet in België voorhanden is, wordt een een beroep gedaan op twee ontvangende organisaties: het Royal Conservatoire of Scotland (Glasgow), het Real Conservatorio Profesional de Música "Manuel de Falla" (Cádiz).

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: NASCHOLINGSACTIVITEITEN Eerste stageperiode voor saxofoons: Conservatorium van Amsterdam : 23 tot 27 november 2015; Tweede stageperiode voor saxofoons: Real Conservatorio Profesional de Música "Manuel de Falla" de Cádiz : 11 tot 15 april 2016; Eerste stageperiode voor saxhoorns: Royal Conservatoire of Scotland, Glasgow: 8 tot 12 februari 2016 Tweede stageperiode voor saxhoorns: Royal Conservatoire of Scotland, Glasgow: 16 tot 20 mei 2016.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE DEELNEMERS AAN DE NASCHOLINGSACTIVITEITEN Saxofoonleerkrachten van de AMWD: Raf Minten, Roeland Van Hoorne, Pieter Pellens, Hendrik Pellens alternerend met Koen Maes. Saxhoornleerkrachten van de AMWD en leden van de Brass Band “Panta Rhei” Lieven Dobbelaere [cornet/trompet]:alternerend met Arthur Vanderhoeft [cornet/trompet], Joeri van Hove [cornet/trompet], Tim De Maeseneer [tenorsaxhoorn], Jeroen Verleden [tuba], Pieter Meerseman [bas trombone].

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: VERANKERING VAN DE RESULTATEN Alle deelnemers erkenden als relevant voor hun eigen muziekpraktijk, alsook voor hun pedagogische praktijk: het contact met een origineel repertoire voor saxinstrumenten en met de uitvoeringspraktijk ervan, de speeltechnische en pedagogische hints die zij op hun internationale cursussen hebben opgedaan, de achtergrond informatie die zij hebben meegekregen ivm saxofoons en saxhoorns. Vooral de saxofoonleerkrachten drongen aan op een continueren van de ontstane samenwerkingsverbanden.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project :VERSPREIDING VAN DE RESULTATEN Extra muros activiteiten Concerten waarin de resultaten van het project werden voorgesteld: het saxofoonensemble op 26 november 2015 in het Conservatorium van Amsterdam, Idem op 15 april 2016 in het Conservatorio in Cádiz, Idem op 23 april 23 2016 in de Gentse Sint Niklaaskerk, de Brass Band Panta Rhei van het AMWD in de Rode Zaal op Poel in Gent, op 22 juni 2016.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: KEUZE VAN DE PARTNERS Saxhoorns Voor de hand liggende optie: Britse muziekhogescholen met een Brass Band divisie. Britse externe expert, prof. Emer. Arnold Myers (Edinburgh University) duidt als nummer één aan in deze reeks: het Royal Conservatoire of Scotland (Glasgow).

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: KEUZE VAN DE PARTNERS Saxofoons: José Modeste Diago Ortega, saxofoonleraar, Conservatorio “Manuel de Falla” Cádiz: speelt het originele saxofoonrepertoire op originele saxofoons gebouwd door Adolphe Sax; beschikt over een eigen collectie van originele saxofoons, gebouwd door Adolphe Sax: zij zullen worden gebruikt in het kader van het project; schreef over Sax en de saxofoon; hij presenteerde eeen spraakmakende videoproductie over Adolphe Sax op het Sax Colloquium in Brussel in 2014.

SITUERING EUROPAHUIS RYCKEVELDE SAX.OVO project: KEUZE VAN DE PARTNERS Probleem met de historische saxofoons van Sax in Cádiz Inleidende sessie voor het spel op historische saxofoons van 23 tot 27 november 2015 in het Amsterdams Conservatorium met Arno Bornkamp, saxofoonleraar aan dat Conservatorium, en Leo van Oostrom, voormalig saxofoonleraar aan de Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Deze sessie verving dus de eerste sessie gepland voor Cádiz; de tweede sessie ging door in Cádiz, zoals voorzien.

ERASMUS+ KA1 PROJECT