16IP012 : Studiecontract Majoor van het Vliegwezen MAB BRACKE F. MRMP-I/P & Grote Projecten 29 Sep 2016 – Informatievergadering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling Doelstelling 2 VLAANDEREN Regionaal Concurrentievermogen en Werkgelegenheid Projectrapportering.
Advertisements

Samenwerking tussen overheden
Bestuur Plaatselijke Besturen - Gesubsidieerde Werken 18 maart 2013.
Eerste aanvraagEerste aanvraag: start periode 3 jaar In aanvraag 3 maand Interne zelfcontrole In aanvraag Initiële audit geslaagd Certificaat behaald In.
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Procedure werken met derden.
Nieuwe project-m.e.r.-regelgeving Project-m.e.r.-screening Dienst Mer
Procedure: hoe een offerte indienen?
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Thema Natuur – luik groen
1 Klassieke procedure. 2 SLO + goedkeuring MP/TFP SSL Gunning Gunning 1° opdracht < 240 dagen na betrokken SSL (i.g.v. overmacht: termijn verlengbaar)
Werfadministratie/coördinatie die nodig is voor de realisatie van een bouwproject Verschil tussen aannemingsbedrijven die werk binnen halen door openbare.
Architect als inschrijver - ontwerp; - architect; - ontwerpteam; - DBFMO.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
1 eGov binnen Beleidsdomein RWO Toekomstvisie. 2 Overzicht Informatief – Passief – Actief Toepassing geoloketten Toepassing URBAIN-2 / Digitale bouwaanvraag.
Inkoopprocedures UT Diensten en Leveringen
Belangrijkste gevolgen van het Bao voor de inkooppraktijk
Afkoppelen in Kortrijk: het beleid. INHOUD Kader Historiek Subsidies Rol afkoppelingsadviseur.
Opmaak van PIP (LA & Projectteam) Bijsturing van Beleidsoptie of Regelgeving ? Betrokken entiteit Functioneel Bevoegd Minister Interne validatie van PIP.
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Welke doelstellingen bij een BO? Pagina Welke soorten doelstellingen bij de opmaak van een beheersovereenkomst ? Directiecomité FOD WASO 28.
Wetgeving overheidsopdrachten. Welke organisaties? 4 Categorieën: –De overheid –Organisaties die aan bepaalde voorwaarden voldoen –Privaatrechtelijke.
Algemene bepalingen Team Implantaten.
De juridische context van de digitale factuur.
Visum en overheidsopdrachten
Overheidsopdrachten en dagelijks bestuur - VVSG 2008 Overheidsopdrachten De spelregels bijgesteld Donderdag 13 november 2008, Gent Dinsdag 18 november.
Mediprima De hervorming van de medische hulp uitgevoerd door de OCMW’s LENTE 2015.
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
Samen bouwen aan de toekomst ‘Perspectief financiering’ Eric Vleminckx, Manager Real Estate Finance Brussel, 25 februari 2015.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Introductie Allors Applications. Modules Personen en Organisaties Product/voorraad beheer Ordermanagement Transport Werkopdrachten Facturering Financiële.
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
Kateryna Glushak.  activiteiten  contracten  overheidsopdrachten = overeenkomst  aanbestedende overheid - opdrachtnemers  prestatie tegen betaling.
Projectoproep bedrijventerrein- management 26 februari 2016 VAC Leuven.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
Infomoment Brandveiligheidstraject jeugdwerkinfrastructuur Gemeentebestuur Heusden-Zolder.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Inhoud  Waarom een dak isoleren?  De Vlaamse dakisolatienorm  Hoe kan men een dak isoleren?  Het Sociaal Dak isolatie Project (SDIP): Wat en voor.
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
TOELICHTINGEN BIJ STAP 1 Toelichting Projectnaam van het sectorplan Geef het project een logische naam van maximaal 50 tekens inclusief spaties. Toegestaan.
IMPULSSUBSIDIES Stad Landen Sportverenigingen met Jeugdwerking en/of Andersvalidenwerking Aanvraagdocumenten.
Subsidieoverzicht voor Trage wegen 24/05/2016. PDPOIII subsidie voor trage wegenplan 2.subsidie naambordjes buurt- en voetwegen 3.subsidie.
Woonprojecten Klooster & Jukschot Woonproject Klooster: situering 2.
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
Be.exemplary 2017.
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
17IP003 : Kleine Brogel - Realisatie nieuwe luchtverkeerstoren
Verschil offerte/factuur
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
Presentatie - Verslag HRF 2016
Overheidsopdrachten en sociale economie
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Werkgroep sociale activering
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Maarten Peeters 6Handel
Juridische aspecten van een webshop
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Elektronische veiling
Wetgeving overheidsopdrachten
FINANCIERING PROJECT SUBSIDIES Infobeurs 05/11/2018.
Transcript van de presentatie:

16IP012 : Studiecontract Majoor van het Vliegwezen MAB BRACKE F. MRMP-I/P & Grote Projecten 29 Sep 2016 – Informatievergadering

DOELSTELLING VAN DE INFORMATIEVERGADERING Voorstelling van de actoren Voorwerp van de opdracht Opbouw offerte Selectie tot deelneming aan de opdracht Gunning van de opdracht Verloop van de opdracht Antwoorden op ingediende vragen Vragen? 2

LANDMEDNAVYAIR ORGANISATIE DEFENSIE 3

DGMR BEHEER OVERHEIDSOPDRACHTEN INFRA Aero- nautical systems CIS Support systems Naval Systems Land Systems MRMP Aero- nautical sustems Support systems Naval systems Land systems INFRA CIS Ops Div Sys Div C&I Raadgevers: Pers, Budget, Beleid,... CIS Corporate ORGANISATIE DGMR 4

PS A ORGANISATIE DIV OVERHEIDSOPDRACHTEN & MP-I 5

6 VOORWERP VAN DE OPDRACHT Besteknummer 16IP012 Studiecontract - Diensten Studieopdracht : –Schetsontwerp –Voorontwerp –Ontwerp –Bijstand tijdens de aanbesteding en technische analyse –VCV Bijkomende prestaties Wet Klassieke sectoren Open aanbesteding met twee percelen  Openingszitting met voorlezing van de prijzen

7 OPBOUW OFFERTE Elektronische Inventaris beschikbaar Eerste Tabblad : Aan te vullen door de inschrijver –Luik studies : Cofficiënt op tabellen Barema FABI/KVIV –Luik bijkomende prestaties : Eenheidsprijzen voor de prestaties Tweede Tabblad : Toepassing van de inschrijvingscoëfficiënten op een virtueel studieprogramma  Becijferde bedragen hernomen in 1ste Tabblad Indiening papieren inventaris is toegelaten, maar berekening moet uitgevoerd worden…

8 SELECTIE TOT DEELNAME OPDRACHT Overheidsopdracht : Open Aanbesteding  Eénstapsprocedure Critère de Selection : –Toegangsrecht (Uitsluitingscriterium) –Technische bekwaamheid : Referentieprojecten, bestudeerd in periode voor minimaal € in het totaal, minimaal € per referentieproject. Referentieprojecten voor de Barema A, B, E en I Referentieprojecten nieuwbouw en renovatie per Barema Aanvullende referentieprojecten

9 SELECTIE TOT DEELNAME OPDRACHT

10 GUNNING VAN DE OPDRACHT Overheidsopdracht : Open Aanbesteding Gunning aan de laagste regelmatige offerte Gunning per perceel Geraamd studiebedrag over 4 jaar : –Perceel 1: Vlaams en Brussels Hoofdstedelijk Gewest: ,00 EUR (Incl. BTW) –Perceel 2: Waals Gewest: ,00 EUR (Incl. BTW) Vooropgesteld minimaal uitvoeringsbedrag per individueel project : EUR (Excl BTW)

11 VERLOOP VAN HET DOSSIER Het contract start daags na de notificatie en wordt stilzwijgend verlengd op 31 Dec ‘16, ‘17 en ’18. De laatste bestelling van het contract moet plaatsvinden vóór 31 Dec ‘19. Elke bestelling wordt geplaatst per afzonderlijke bestelbrief met vermelding van de uitvoeringstermijn. Na elke fase kan de opdracht beëindigd worden. Meerdere fases kunnen gelijktijdig besteld worden. Uitvoering van de prestaties. Betaling van de prestaties.

12 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Elke bestelling wordt geplaatst per afzonderlijke bestelbrief met vermelding van de uitvoeringstermijn (Cfr Aanhangsel B). Na ontvangst bestelbrief en gegevens  dienstverlener heeft 5Kd voor melding van ontbrekende, foute, … informatie  Analyse door Defensie (impact termijn) Na uitvoering van de prestatie  overmaken van de resultaten van de prestatie  Analyse door Defensie (impact termijn) Aangepaste vertragingsboetes : Dagelijkse boete 0,25% bedrag bestelbrief Maximale boete 5,00% bedrag bestelbrief

13 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Na analyse van de documenten volgend uit de prestaties  Uitnodiging tot indienen factuur en PV van voorlopige (en definitieve) oplevering van de deelbestelling Deelfazen : Fase 1 : Schetsontwerp15 % Fase 2 : Voorontwerp35 % Fase 3 : Ontwerp43 % Fase 4 : Bijstand tijdens de Aanbesteding02 % Fase 5 : Uitvoering VCV05 % TOTAAL VOLLEDIG PROJECT100 %

14 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Betaling en correctiebetaling op basis van spilbedragen. Voor de bestelling van een schetsontwerp en voor de eerste betaling, zal de aanbestedende overheid zich baseren op het programmabedrag van Defensie (eerste spilbedrag), dit bedrag wordt gecorrigeerd met het tweede spilbedrag, namelijk het aanvaarde ramingsbedrag van het schetsontwerp van de firma. Voor de bestelling van het voorontwerp, het ontwerp en de bijstand tijdens de aanbesteding zal de aanbestedende overheid zich baseren op het aanvaarde ramingsbedrag van het schetsontwerp (tweede spilbedrag), deze bedragen worden gecorrigeerd met het derde spilbedrag, namelijk het aanbestedingsbedrag.

15 VERLOOP VAN DE OPDRACHT Voor de bestelling van de fase ‘uitvoering’ zal de overheid zich baseren op het weerhouden aanbestedingsbedrag, gecorrigeerd met het vierde spilbedrag, namelijk de totale kost van de werken. Indien niet alle deelfasen van het project doorlopen worden en er geen volgend spilbedrag beschikbaar is voor het uitvoeren van een correctie, zal er geen correctie plaatsvinden. Het percentage T dat volgt uit het van toepassing zijnde barema wordt vastgelegd op basis van het programmabedrag. Doorheen het verdere verloop van het project zal deze waarde T behouden blijven, ongeacht de variatie van de kostprijs der werken.

UITLEG TECHNISCH LUIK Aanvullingen bij de eerste bestelbrief van een punctueel contract Inhoud van de diensten Vereisten 16

UITLEG TECHNISCH LUIK- EERSTE BESTELBRIEF VAN EEN PUNCTUEEL CONTRACT De omschrijving van de opdracht en de behoeften worden kenbaar gemaakt door middel van een PDS document (project data sheet) Er wordt vermeld of het dossier onderworpen is aan een bouw- en milieuvergunning De aanbestedende overheid dient deze aanvragen zelf in en alle contacten met derden voor het invullen van de documenten moeten via de leidend ambtenaar gebeuren 17

UITLEG TECHNISCH LUIK- INHOUD VAN DE DIENSTEN 2 grote luiken : * de ‘vaste ‘diensten, opgedeeld in fasen * de supplementaire prestaties Bij de ‘vaste’ diensten zijn EPB, SACO en veiligheidscoördinatie ontwerp inbegrepen; werfopvolging is niet inbegrepen Bij de supplementaire prestaties kunnen volgende diensten gevraagd worden : opmaken dossier bouwaanvraag, bijstand op de werf, topografische studie, vertaling,… 18

UITLEG TECHNISCH LUIK- VEREISTEN De studie moet voldoen aan : De conceptuele vereisten en objectieven van Defensie (sober, functioneel, comfort, milieu- en energiebewust, standaardisatie, flexibiliteit,…) De ruimtelijke randvoorwaarden (stedenbouw en milieu) De van toepassing zijnde normen en voorschriften (normen, typebestekken, WTCB en STS, EPB,…) 19

20 ANTWOORD OP INGEDIENDE VRAGEN Vraag : Wat is de geografische situatie van de belangrijkste kwartieren die behoren tot perceel 2? Antwoord : Een lijst van de kwartieren, enerzijds behorend in perceel 1, anderzijds behorend in perceel 2, zal gepubliceerd worden als addendum.

21 ANTWOORD OP INGEDIENDE VRAGEN Vraag : Opdracht EPB : Wat is de werkwijze voor het opmaken van de startverklaring indien deze niet officieel verstuurd mag worden naar de regionale autoriteiten? Antwoord : De voorafberekening die bij een startverklaring hoort is het belangrijkste aspect voor de Administratie. Op deze manier kan zij nagaan of aan de EPB voorwaarden voldaan is. Deze voorafberekening kan gebeuren zonder dat het dossier officieel ingediend wordt. Het is niet nodig om de startverklaring officieel in te dienen.

22 ANTWOORD OP INGEDIENDE VRAGEN Vraag : Bijstand op de werf-beambten universitair niveau : Moet de opdrachtnemer beschikken over alle specialisaties of is één specialisatie voldoende? Antwoord : De opdrachtnemer zal in functie van een punctuele opdracht moeten beschikken over een universitair die gespecialiseerd is in de aspecten die in het dossier aan bod komen.

23 GEGEVENS VAN DE LEIDENDE DIENST Kwartier Koningin Elisabeth Blok 4D – 2 de verdieping – Lokaal 112 MRMP-I/P - Maj v/h Vlw BRACKE F. Eversestraat EVERE Tel : Fax :