Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
10 tips voor een gouden start Groeitips
Advertisements

Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Introductie.
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Infotheater Omgaan met agressie.
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Leidinggeven en coachen
Functieprofiel en beoordeling
Opleiden van medewerkers
Managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf managen en proces.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Leidinggeven Logistiek supervisor
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 2
Personeel en organisatie
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Business Coaching 24, 25 September 2014 Xxx Oktober 2014 Pim van der Horst, Adviseur Resultaat op maat voor ondernemers © 2014 MeerMKB VERTROUWELIJK.
Het coachende functioneringsgesprek
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Bronnen van macht. Formele macht Hiërarchisch Formeel Positie Legitieme macht.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Beroepshouding en beroepscode
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.3: Derving.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Ondernemerschap E43.
Een vergadering organiseren
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
LOB Presenteer je stagebedrijf
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Personeel en organisatie
Personeel en organisatie
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Big Data.
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Big Data.
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Werken in een arbeidsorganisatie
Inspelen op innovaties
Aansluiting mbo-hbo Peter van der Tol november 2017.
Hoofdstuk 5 Taalverzorging
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?

Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden? 6 Marketing 7 Vandaag begint de toekomst 1

Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden? 2 ► Taken leidinggevenden helpen de organisatie haar doel te bereiken volgens het beleid, door middel van ► Planning ► In- en verkoop ► Zorgen voor vervoer ► Zorgen voor reclame ► Overzicht over de financiën ► Verbeterplannen maken ► Medewerkers aansturen Motiveren Controleren Werven

Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden? 3 ► Aanwezig en voelbaar/zichtbaar zijn ► Invloed uitoefenen met bedrijfsdoel(en) in gedachte ► Vertrouwen winnen bij medewerkers ► Vertrouwen schenken aan medewerkers ► Zichzelf zijn Goede eigenschappen uitbuiten Slechte eigenschappen bijschaven

Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden? 4 ► Motiveren van medewerkers ► Zorgen dat medewerkers zin hebben in hun werk ► Goede communicatie Duidelijk Met tact

Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden? 5 ► Voorspellen, plannen en organiseren ► Weten waar het bedrijf voor staat Wat wil de organisatie bereiken? Wat is daarin de taak van de leidinggevende? Wat wil de leidinggevende zelf bereiken binnen de organisatie? ► Bedenken hoe de doelen bereikt kunnen worden, rekening houdend met trends: Vergrijzing Digitalisering Persoonlijke benadering van de klant (doelgroepen)

Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden? 6 ► Medewerkers controleren ► Hebben medewerkers goede instructies gekregen? ► Wat is hun opleiding en ervaring? ► Is er te weinig tijd om alle medewerkers instructies te geven? ► Bemoeit de leidinggevende zich misschien te veel met het werk van de medewerkers?

Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden? 7 ► Medewerkers werven ► Hoe krijgt een leidinggevende goed personeel? ► Waar moeten goede medewerkers aan voldoen? ► Wat is de juiste wervingsmethode? ► Wat is de juiste sollicitatieprocedure? ► Hoe zit een goed sollicitatiegesprek in elkaar? ► Hoe wijst een leidinggevende sollicitanten af en waarom?

Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden? 8 ► Feedback geven Aangeven wat je als leidinggevende van iemands gedrag vindt ► Vertellen wat je in een bepaalde situatie hebt gezien of gehoord In neutrale woorden Het voorval is niet lang geleden gebeurd ► Het is de bedoeling dat de medewerker iets leert over zijn gedrag ► Goede feedback is goed voor de communicatie De sfeer Motivatie Samenwerking