OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Walking with Dinosaurs Frankie Schram 1 Walking with dinosaurs Werken met een website Fr. Schram 20/03/2000.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
De dag van het solliciteren Blok 1
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen.
WOW: enqueteren bij Jumbo
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solliciteren: wat wil ik?
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Online Personal Branding. Professie: Trainer / Mindset Reprogrammer & Personal Braning Coach Geboren: Nederland (43 jaar) Passie: Commerciele Talenten.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Opmerking: Deze brochure is ontworpen om te worden afgedrukt. Maak eerst een afdruk op gewoon papier om na te gaan of het document op de juiste positie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
8 Samengestelde Redeneringen identificeren
Anders kijken, anders doen
Een situatie uitgelegd vanuit ‘De Wereld van Verschil’
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
7 geheimen over acquisitie
7 geheimen van succesvolle acquisitie
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Bepaal jouw SuperPowers!
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
LOB zeven stappen naar succes
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
What will you do to change the
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Spreken en gesprekken 2.2 en 2.3 Schrijven 1.5 en 1.6 Grammatica 3.3
Bedrijfsnaam Producten en services
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Uw bedrijfsbrochure Dit is een uitstekende plek voor een missieverklaring U kunt deze nieuwe professionele brochure gebruiken zoals hij nu is of u kunt.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Social media voor statenleden/politici
Les 5: Verbale communicatie
Zichtbaarheid Creëren
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

OPMERKING: To change the image on this slide, select the picture and delete it. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding op het pictogram Afbeeldingen om uw eigen afbeelding in te voegen. In 4 stappen een professionele, persoonlijke elevator pitch Volg de 4 stappen. Je maakt een elevator pitch die bij je past. Je hebt een persoonlijk verhaal gereed bij belangrijke gesprekken. Goed toe te passen bij: - Netwerkgesprekken - Acquisitiegesprekken - Sollicitatiegesprekken Richard S.T. de Vries bedrijfstrainer

4 stappen Stap 1 Lees over praktische bouwstenen voor een professionele, oprechte elevator pitch Stap 2 Bekijk en leer van interessante YouTube filmpjes Stap 3 Lees en leer meer van nuttige web artikelen Stap 4 Ga echt aan de slag met de zelfstudieopdracht

Stap 1 LEES HIER NUTTIGE, PRAKTISCHE BOUWSTENEN Eerste wet elevator pitch: “Vertel enthousiast een verhaal. Of hou anders je mond” De zin en de onzin van een elevator pitch (lees marketingboodschap) Een van de belangrijkste marketinginstrumenten is een elevator pitch oftewel een marketingboodschap in ongeveer 30 seconden. Waarom ongeveer 30 seconden? Het motiveert je erg goed na te denken over je bijzondere diensten en/of producten. Let wel! Bijzonder voor je potentiële ‘klanten’. Algemene verhalen horen klanten al genoeg. Schuif je aan bij deze groep grijze muizen dan is de kans erg klein dat de klant je spontaan gaat mailen of je gaat bellen om eventueel zaken met je te doen. En daar is het uiteindelijk allemaal om te doen. Zakendoen met klanten.

Nu even een vervelende mededeling! Mensen zijn eigenlijk niet zo in jou of je proces geïnteresseerd. - Ze willen weten hoe je hen verder gaat helpen. - Ze willen van je horen wat ze van je gaan krijgen. Het interesseert ze vooral wat jouw expertise hen gaat opleveren. Daarom is belangrijk kraakhelder aan te geven op wie jij je richt met jouw dienst of jouw product. Dan weten ze meteen of je hun iets te bieden hebt of niet. Daarbij is het essentieel dat je aangeeft welke oplossingen je paraat hebt om problemen op te lossen. In het ideale geval herkennen klanten zich in de door je geschetste problemen. De interesse gaat groeien bij de potentiële klant als je door een enthousiast verhaal weergeeft waarin klanten zich erin herkennen. Het ‘afdraaien’ van een elevator pitch is zonde van je tijd en die van je gesprekspartner. Potentiële klanten willen praten met een waar mens en niet met een figuurlijke folder vol nutteloze commerciële slogans.

Vier elementen die horen bij een zinvolle elevator pitch 1. Wie je helpt met jouw oplossing (het soort klanten op wie jij je richt). 2. De problemen waar je oplossingen voor levert. 3. De oplossing die je daarvoor hebt. 4. Wat jouw oplossingen voor je klanten betekenen. Vier praktische tips 1. Wees kort. Je moet de aandacht weten te trekken en vast te houden. 2. Kijk goed naar de lichaamstaal van je toehoorder. 3. Je boodschap moet door iedereen te begrijpen zijn, duidelijk en met zo min mogelijk vakjargon. 4. Je toehoorder moet voordeel zien. Stel een open vraag aan het einde van je elevator pitch.

Stap 2 KIJK, NEEM WAAR, BEWONDER OF VERAFCHUW Bekijk en leer van interessante YouTube filmpjes (YT) over elevator pitch. Kies ingrediënten eruit waarvan je denkt dat past bij mij. Kies voor je eigen woorden, eigen voorbeelden. Kortom voor je eigen stijl. Dat maakt je uniek. Dat maakt dat je opvalt. - Over the top. Puur Amerikaans. Ter lering en vermaak. Elevator pitch winner Nederlandse variant. Tips elevator pitch - NK Elevator Pitch 201. Tiemen Storm Winnende Elevator Pitch van Margo Rijerkerk op Upgrade Welzijn 2012 #upwelzijn

Stap 3 LEES EN HAAL TIPS DIE JE NUTTIG LIJKEN UIT WEB ARTIKELEN Lees deze web artikelen en maak aantekeningen met pen en papier. Uit deze aantekeningen haal je persoonlijke aandachtspunten die handig zijn bij je elevator pitch. De onderstaande web artikelen zijn het topje van de ijsberg. Je kan een lawine aan informatie veroorzaken door verder te klikken naar andere artikelen. Hoe ver je daarbij wilt gaan is een persoonlijke keuze

1. Wie wil je helpen? Bepaal je: - Doelgroep - Doelgroepen 2. Voor welk probleem of situatie? 3. Wat is je oplossing? 4. Wat zijn je expertises? 5. Wat levert het je toehoorder op? Schrijf nu je Professionele Elevator pitch Stap 4 GA ECHT DE SLAG MET DEZE ZELFSTUDIEOPDRACHT.

TOT SLOT Heb je vragen en/of opmerkingen? Laat het me weten. Ik help je graag verder op weg. - Bel voor direct contact naar Of mail je vraag naar Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord. Met vriendelijke groet, Richard S.T. de Vries