Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
Methodisch begeleiden
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Gesprekscyclus Quadraam
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
The Human side of Enterprise Douglas Mcgregor. conventional view ► Het management is verantwoordelijk de productie elementen ► Werknemers moeten aangemoedigd.
Functioneringsgesprek nieuwe stijl
Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken?
Leiderschap en organisatie
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Leidinggeven en coachen
Functieprofiel en beoordeling
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
Functiegesprekken in de praktijk.
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
De (T)OR en de bestuurder
Klassieke benadering ‘Theory of classical management’ Henry fayol:
Leidinggeven H7 Formele gesprekken Filiaalmanager.
Leidinggeven H1 Taken teamleider Logistiek teamleider.
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Management en leidinggeven
Aanpassing gesprekscyclus donderdagoverleg 2 oktober 2014.
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
Het coachende functioneringsgesprek
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
Organisatie & Personeel 5 atheneum. Hoofdstuk 4 Personeelsbeleid.
Verslag van de brainstorm NIOBB 6 februari Sterke punten Bowls is een leuke, laagdrempelige en sociale sport Inzet en betrokkenheid vrijwilligers.
D E VOORBEREIDING Opzet gemaakt voor de implementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje.
ERD-schap Een verhaal uit de praktijk. Even voorstellen Naam: Willemien van de Wouw, Hoofd P&O Huidige werkgever: Signum Plaats: ’s-Hertogenbosch en omgeving.
Functionerings- gesprekken 2012 MCOpa 18 januari 2012.
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
Het opleidingsgesprek
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Personeelsmanagement Hoofdstuk 8 Iedereen is anders, iedereen is gelijk.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 7 Wet- en regelgeving.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Johan van de Watering en Gerard Kusters
Functioneren en beoordelen
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
Een vergadering organiseren
Scholing en motiveren van personeel Organisatiecultuur en structuur
Vergadering Personeelsdienst
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Leidinggeven Communicatie.
Workshop ‘Interventies bij -dreigend- disfunctionerende AIOS’
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Samenwerken en communicatie
Hoofdstuk 1 Taken Teamleider
Personeelsmanagement
Personeelsmanagement
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Personeelsmanagement
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Hoofdstuk 5 Communiceren
Personeelsmanagement
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken

Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren 6 Betrokkenheid en werkdruk 7 Controleren van processen 8 Begeleiden en controleren 9 Opleidingsplan 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken 11 Iedereen is anders, iedereen is gelijk 1

Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken 2 ► Het functioneringsgesprek 1

Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken 3 ► Het functioneringsgesprek 2 ► Het huidig functioneren wordt toekomstgericht besproken. ► Gesprek is tweezijdig; gesprekspartners zijn gelijkwaardig. ► Individuele behoeften en ontwikkeling zijn van belang. ► De sfeer is veiliger, informeel, maar niet vrijblijvend. ► Bij zwakke punten wordt gekeken wat eraan te doen valt. ► Sterke punten krijgen ruime aandacht. ► Nadruk ligt op ontwikkeling. Het maken van afspraken ter afsluiting staat centraal. ► De gemaakte afspraken worden schriftelijk vastgelegd. ► Verslagen worden bewaard in het personeelsdossier. ► Minimaal een keer per jaar. ► Geen rechtspositionele gevolgen.

Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken 4 ► Het beoordelingsgesprek 1

Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken 5 ► Het beoordelingsgesprek 2 ► Evaluatie functioneren uit een recent verleden. ► Eenzijdig; de leidinggevende heeft het initiatief. ► De organisatie staat voorop, maar ook de ontwikkeling van de medewerker is belangrijk. ► Kan als bedreigend worden ervaren. Het karakter is formeel. ► Zwakke punten worden negatief beoordeeld. ► Sterke punten worden positief beoordeeld. ► Nadruk ligt op evaluatie. ► De beoordeling wordt schriftelijk vastgelegd. ► De beoordeling wordt bewaard in het personeelsdossier. ► Meestal eens per jaar ► Rechtspositionele gevolgen.

Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken 6 ► slecht nieuws ► ontvangst van het slechte nieuws ► oplossingen ► probleemgedrag