SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Denk aan de sociale competentie
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
Redactioneel schrijven Les 2
Les 5: orde en klassenmanagement
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
Denk aan de sociale competentie
Denk aan de sociale competentie
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 60, 61, 62, 63, 83, 87, 88, 92, 94. Beoordeling:
Denk aan de sociale competentie
Bekijk het leven.
Afkomst, zoeken en vinden
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
Begeleiden, hoe doe je dat?
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
ABV 03 Samenwerken Bijeenkomst 3 Teamspirit Teambelang Assertiviteit.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 A.Materialen: A.Materialen: Reader is te vinden op Reader is te vinden op
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Ga naast iemand zitten waarvan je denkt dat je er goed en geconcentreerd mee kunt samen werken. Voor de komende 5 weken. Wat gaan wij doen? Elkaar beten.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Welkom! Neem plaats in de kring.
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Groep 5.
Groep 6.
Instructie geven en uitvoeren
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
NSCCT Instructie groep 4
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Schoolgroepbijeenkomst
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
NSCCT Instructie groep 5
Maatschappijleer Nadya Karim
Groep 7.
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Groep 8.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
beslist geen rocket science
Presentatie Schoolboek
E-health domotica E-learning
Hoe speel je de Pizza Game?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
ADL Les 1.
Groep 4.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Rekenen Mevr. Koçak 13 november 2018.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Erosie en Sedimentatie
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
Kritiek geven en krijgen
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Observeren Les 7.
Transcript van de presentatie:

SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp en actueel artikel (ca. 10 min.) -Filmfragment met grote vragen -Nabespreking (laatste 10 min.) -Huiswerk Wie, Wat, Wanneer 1 Vandaag: De grote vraag: Wat is geluk

Vorige les; Dit weet ik! Ken je dit? 2

Bespreking meegebracht materiaal Verbeter, vul aan, maak notities Meegebracht werk wordt gefotografeerd inleveren in de klassen- albums via Al het meegebrachte werk maakt deel uit van de eerstkomende toetsing. Wie, Wat, Wanneer 3 a. Voorwerp of gedicht of.. mee dat past bij gelukkig zijn b. Actualiteit, Krantenartikel of … dat past bij gelukkig zijn

Differentiatie Wie, Wat, Wanneer 4 Opdracht b: filmfragment ‘wat is geluk?’ Bekijk het filmfragment en maak onderstaande vragen en opdrachten. 1. Welke antwoorden kan je bedenken op de vraag ‘Wat is geluk’? 2. Welke vragen rondom geluk / ongeluk kan je bedenken? 3. Leg uit: Godsdienst hoort wel / niet bij geluk(skunde)? 4a. Welk kopje van boek blz. 4 en 5 passen goed bij deze opdracht? 4b. Leg uit. Differentiatie-opdracht: Maak de vragen 6 t/m 10 uit het boek Perspectief. Antwoorden in volledige zinnen.

Wie, Wat, Wanneer 5 Je mag zelfstandig werken Je mag in tweetallen werken Je mag de ander helpen. Je mag ook wachten op extra informatie Je hebt de tijd tot 10 minuten voordat de bel gaat. Wat gaan wij hierna doen? -Nabespreking, de laatste 10 minuten van de les -Huiswerk noteren Klaar? Ga naar de volgende opdracht Thema: Grote Vragen?

Afsluitende evaluerende vraag: 1.Waarom zouden mensen naar (echt) geluk zoeken? 2.Wat doe jij om echt geluk te ervaren? 3.Waarom past deze vraag bij het vak godsdienst? 4.Welke vragen heb je bij dit onderwerp? Afsluitende evaluerende vraag: 1.Waarom zouden mensen naar (echt) geluk zoeken? 2.Wat doe jij om echt geluk te ervaren? 3.Waarom past deze vraag bij het vak godsdienst? 4.Welke vragen heb je bij dit onderwerp? Antwoorden in het schrift noteren. Online Lesevaluatie, 3 leerlingen maken deze. Met smartphone, tablet of laptop: Wie, Wat, Wanneer 6 Thema: Grote Vragen?

Huiswerk: allen Bekijk de videoclip: Wat is een godsdienst (Hakim)?Wat is een godsdienst (Hakim) Beantwoord de vragen: Vragen kwamen zoal naar voren? Wat doet een godsdienst met deze vragen? Huiswerk is een handelingsopdracht. Bij controle weegt dit mee bij de beoordeling van jouw werkschrift. Zie het PTO Wie, Wat, Wanneer 7 Huiswerk: individueel b. Twee leerlingen nemen voorwerp mee dat past bij dat past bij godsdienst: c. Twee leerlingen nemen een kranten artikel of foto mee die passen bij godsdienst. Volgende week: Godsdiensten