Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Advertisements

Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Competentie 1, 3, 15 en 16 Wetten, Regels en Overeenkomsten
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 3.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Kennismanagement & Sociale media
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Portfolio Presentatie
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Social media.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Operationeel plan DIMAGINI
Digitale tools: SlideShare
Aanbesteding jeugdteams
Introductie social media
Communicatie 7e les.
Docentvaardigheden ICT
LOB Presenteer je stagebedrijf
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Naam: Rafaël Klas: MH2A Datum: Stagebegeleider:
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Big Data.
Big Data.
E-learning, E-health & Domotica
E-learning E-health & Domotica
Acquisitie en PR– les 1.
Prioriteiten stellen.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
E health, Domotica en E-learning
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Korte inleiding + inhoudt
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg

ICT en digitalisering in de zorg  Ook organisaties in zorg moeten hard werken om alle ontwikkelingen op het gebied van digitalisering bij te houden. Zonder goede website en facebookpagina tel je niet mee, en deze moet aan allerlei eisen voldoen. Daarnaast biedt het ook hier heel veel kansen, bijvoorbeeld om je aan een breder publiek te laten zien.  Ook de toepassingen van digitale middelen zorgen ervoor dat bijvoorbeeld behandelings- of zorgplannen veel sneller en beter opgezet en bijgehouden kunnen worden. Een gastspreker die met deze plannen werkt kan hier het e.e.a. over laten zien.

Digitalisering in zorgplannen Allereerst:  Wat is een zorgplan, ondersteuningsplan, behandelingsplan?  Wat zeggen de gelezen artikelen hierover??

In een zorgplan, op het gebied van digitalisering: Wat zou er op het gebied van digitalisering terug te vinden zijn in het zorg- of ondersteuningsplan?  Lichamelijk welbevinden  Geestelijk welbevinden  Interpersoonlijke relaties  Deelname aan de maatschappij  Persoonlijke ontwikkeling  Materieel welzijn  Veiligheid van de cliënt

Opdracht 1 Onderzoek het sociale mediagebruik van een stage instelling waar je als MZ-er stage kunt lopen of van de instelling waar jij stage loopt/gaat lopen.. Presenteer je onderzoek met PowerPoint of Prezi en verwerk hierin onderstaande vragen.  Bij sociale media kun je denken aan: de website van de organisatie, Weblog, YouTube, Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Vimeo, Instagram, etc.  Geef eerst in het kort een inleiding over het bedrijf/ de instelling Naam, doelstelling bedrijf, doelgroep, werkzaamheden, medewerkers, grootte etc.  Van welke sociale media maken zij gebruik ? Maak screenshots van de voorpagina’s/ profielpagina  Noem de doelen waarvoor het bedrijf de verschillende sociale media inzet, maak dit duidelijk aan de hand van screenshots. (Denk aan communicatie met doelgroep, forum, , chatten of videocontact met klanten, fondsenwerving, vacatures, nieuws verspreiden, voorlichting etc.)  Plaats (embed) in je PowerPoint zo mogelijk een video die over de organisatie gaat. Kun je geen video over de organisatie vinden, embed dan een andere video die wel met het onderwerp te maken heeft.  Wat vind je goed aan hoe het bedrijf de sociale media inzet? Maak duidelijk aan de hand van voorbeelden.  Wat vind je minder goed, noem punten ter verbetering  Noem minimaal 3 punten hoe dit bedrijf sociale media zou kunnen inzetten in de toekomst.  Heeft het bedrijf gedragsrichtlijnen sociale media voor zijn medewerkers, zo ja, geef een korte samenvatting?  Vermeld de bronnen.  Afhankelijk van de tijd in dezelfde les of volgende les presenteren.

Leuke sites Richtlijn voor het gebruik van sociale media in de gehandicaptenzorg Gebruik van Sociale Media door een medewerker in de zorg door-de-verpleegkundige-doen-of-laten W/

Opdracht 2  Zoek op sociale media naar verkeerd gebruik van sociale media door medewerkers.