Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Intentie veranderen door bewustzijn
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Hoe word je een ster? *.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Motivational Interviewing ‘Praten in beweging’
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Welkom bij de 4e workshop over:
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Het nieuwe solliciteren:
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
UVW LinkedIn Presentatie
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
VERSTERK WAT WERKT.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Maak indruk op social media
Wie ben ik?  .
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Wie ben ik?  .
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
LOB zeven stappen naar succes
Talent in Ontwikkeling
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
LOB Waar ben je trots op?.
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Solliciteren met Social Media
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Creëer je zelf!.
Zichtbaarheid Creëren
Creëer je zelf!.
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-

2 factoren Techniek: De knoppen…Hoe werkt Linkedin Twitter etc Profileren en netwerken…Hoe doe ik dat?

Opdracht: Google je linker buurman/vrouw Stappen: Vraag zijn/haar naam Google Wat zie je? Op linkedin maar ook andere sites? Overleg Klopt het met wat je buurman/vrouw wil uitstralen?

Succesvolle professionals leven hun talenten Richting én actie Je bent een merk, of je het nou wil of niet. Er wordt over je gesproken. Wees je daarvan bewust: alles wat je zegt, doet, draagt (en evengoed wat je níet zegt/doet..) IS je merk Ik wil je graag in een hokje kunnen stoppen

STEL: MORGEN BEN JIJ DE BAAS Experimentje

Voor gunnen is een basis nodig.. 1.Jezelf kennen 2.Over je innerlijke drempels heen 3.Gevoelens laten zien Gunnen = emotie

Welk gevoel roep jij op denk je? Wat ‘vertel’ je nu? 1.In contact 2.In kleding en stijl 3.En vooral: online… En wat wil je vertellen en oproepen?

Opdracht: Elevator Pitch

Maak een lijst van activiteiten die je het afgelopen jaar hebt gedaan in je werk –Voorbeeld: onderzoek gedaan, website gemaakt, controlewerkzaamheden. Het afgelopen jaar heb ik…

Bij welke top 3 activiteiten voelde je je het best/prettigste? 1 2 3

Bij deze activiteit voelde ik me.. –(energiek, uitgedaagd, zelfverzekerd, geconcentreerd, vergeet de tijd..) Waarom voelde je je zo goed? / Waarom doe je de dingen die je doet.. / Wat leverde je het als persoon op? –(Start with Why / Simon Sinek)

Wat heb je precies gedaan tijdens deze activiteiten. In zinnen en woorden die iemand die niks van jouw sector weet kan begrijpen. Voor welk probleem/vraag was jij/je activiteit de oplossing Ik heb….gedaan Ik was de oplossing voor..

Welke feedback kreeg je op/tijdens deze activiteiten Mijn manager vond dat ik.. Mijn collega vond.. De klant vond.. Volgens mijn omgeving ben ik goed in..

Stel jezelf dezelfde vraag als de brand managers van Nike, Coke, Pepsi, of the Body Shop zichzelf vragen: Waarom ben ik/ is mijn dienst anders? Waar blink ik in uit? In 15 woorden of minder…

Wat wil je bereiken? –In werk: –Privé: –Maatschappelijk:

Vat alles nu samen… Waarvoor moeten we bij jou zijn? Ik geniet daarvan omdat.. Ik ben/mijn werk is de oplossing voor…

Op naar Linkedin

Summary

Heb je 100% profiel?

100 procent.. Profielfoto Summary & specialties Bedrijfstak en locatie (postcode) Een up-to-date huidige functie met een omschrijving Twee voorgaande functies Opleiding(en) Minstens 3 recommendations

Wat ziet men?

Update je online profielen Huur een fotograaf Start een blog of website Volg en reageer op top blogs van anderen in je vakgebied Beantwoord vragen over dit ow op social media Alerts aanzetten Schrijf een boek Twitter do’s –Heb een strategie /doel –Wees persoonlijk (geen logo, geen auto etc) –Niet ingaan op de vraag wat ben je aan het doen? –Zet je blog erop –Positioneer jezelf als een geloofwaardig vakspecialist –Schrijf voor iedereen Ga bij vakvereniging en wees acties Spreek Help altijd ook als je denkt dat het verloren tijd is Hou Google in de gaten. Wat zegt Google over je. ‘wat Google zegt, klopt’.

1 Laat zien wat je in huis hebt. Kennis & kunde. Blogs. Mening. 2 Vragen stellen. Netwerken. Online en IRL. 3 Zoeken. Zoekwoorden.

Shine! Doe, probeer, val, sta op. Be creative. Help anderen.