How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Management Control = Het proces waarmee managers het beslissingsgedrag
Advertisements

10 tips voor een gouden start Groeitips
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
Marketingmanagement in een Europese KMO
Module 6: Kantoortechnieken
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Bedrijfspresentatie Promavise
Mögliche Einstiege: -Hobbysportler müssen mehr aus den Umgebungsvariablen rauskitzeln- dahinter steht: Für eine gute Position muß man nicht mehr trainieren.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Aanzet tot strategisch denken
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Filmpje voor servicedesk
FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop
Training Omgaan met service
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Executive summary Marketingplan CVO HIK via sociale media
Project FREZ. Opdracht: creëer USP en meerwaarde voor de HA Gegeven: merk + ontwikkeld logo Doelgroep: yuppies / Apple folks 2 seizoenen: natuurlijk (LoPr.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
De Toekomst Marketing.
Evenementenorganisatie
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
International Business Adviser
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Outdoorpark Reusel.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
4. Online strategie Internet scorecard
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Ontwerpen & ontwikkelen
Informatie management HC2
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Kwalitatief Marktonderzoek 26 februari SMART De perfecte avondschool voor de huidige studenten creëren binnen de mogelijkheden Specifiek zijn de.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door
Welkom in “de Bovenkamer”
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
We hebben wat te vieren!!! 7 juni 2006.
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door
Een product of dienst verkopen
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Direct Uitwerken concept DEM
Plannen en optimaliseren
Internationale handel
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

How project: Atelier 3 Laura Van Baelen

Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget

Over mezelf Laura Van Baelen Studente Marketing HBO5 Leeftijd: 21 jaar Woonplaats: Geel

Over Atelier 3 Brands: Play up Lapin House Emoi Ebound Neon Boots Fashion agency Benelux Showroom: Antwerpen Kinderen Midden en hoge segment

Play up

Lapin House

Emoi & Ebound

Neon Boots

Debriefing De opdracht: Een probleem Hoe moet het wel? Concurrenten Doelgroep Hoe maak ik het uniek? De oplossing: Voorraadbeheer systeem?

Visie en missie Uitbreiden in merken en klanten Merkbekendheid van huidige merken vergroten Website bijhouden B2B concept

Verkoop Atelier 3 belt zijn klanten op voor een afspraak. Atelier 3 gaat bij de klanten langs met “look Books” van de merken. Atelier 3 schrijft de bestelling of maakt een afspraak voor in de showroom. De klant bestelt of komt naar de showroom. De klant gaat akkoord met zijn bestelling. De bestelling wordt doorgevoerd naar de fabrikant. De bestelling wordt klaargemaakt. De bestelling wordt geleverd samen met het opgestelde factuur. De klant besteld bij indien mogelijk.

Omgevingsanalyse Micro: België & Nederland Meer merken/ Meer klanten/… Stock beheren Believe Meso : Andere agent Nederland Iemand die schoenen gaat doen Alles zelf B2B Concurrentie van andere merken

SMART S specifiek: een adviesrapport opstellen aan de hand van mijn studies, kennis en marktonderzoek. M meetbaar: tegen 14/12 zal ik een finaal adviesrapport klaar hebben voor mijn opdrachtgever Rita Vos A acceptabel: Ik ga mijn voorkennis (marktonderzoek, algemene marketing, kostprijs,...) gebruiken om een adviesrapport uit te schrijven. Hierbij ga ik ook leren hoe ik een goed marktonderzoek moet uitvoeren en hoe ik een eigen meerwaarde aan mijn project kan toevoegen. (door het eventueel te laten uitvoeren) R realistisch: eerst zal ik een SMART afspreken met de opdrachtgeven (Rita Vos) samen met een tijdsplanning, een debriefing, toegevoegde meerwaarde: wat allemaal zal resulteren in mijn advies rapport. Tijdsgebonden: van 13 oktober tot deadline 14 december

SWOT Sterktes Goede reputatie Goed imago bij de klanten Goede service zowel voor als na verkoop Zwaktes Motivatie om de website up-to-date te houden Kost veel om een website te beheren Concurrentie van andere websites Niet genoeg kennis om website te beheren Kansen Een extra naar klanten toe Een betere samenwerking met de klant Meer vertrouwen creëren bij de klant Bedreigingen Concurrente van andere vertegenwoordigers en van andere websites

Budget Prijs op maat van de website Aangepaste webshop Domeinnaam: €50,- Bestaande template: €150,- Nieuwe template: €750,- Onderhoud: €300,- Webshop: €200,- Mijn conlcusie: Alles zelf doen mits gratis opleiding

Planning

Monitoring en evaluatie Evalueren en bijsturen kan eenvoudig door onderstaande zaken na te gaan: verkoop via de website controleren aantal mensen die inloggen op de “webshop” aantal bezoekers op de website controleren

Bedankt voor uw aandacht! Meer info volgt in adviesrapport