Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Welkom bij de 4e workshop over:
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Geld verdienen met trends
Tim Versluijs Leerdoelen.
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Presentatie productvoorstellen
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Prototype kwartaalrapportage en dashboard
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Z09D: ONDERZOEK hoorcollege 1 coördinator: Silvana Beerends Pavlović 03A01.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Mediaondernemerschap Workshop 1 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
HOORCOLLEGE SALES Mediaondernemerschap (#MO16) 10 oktober 2016 Eric de Boer HC Sales oktober 2016 #MO16.
Mediaondernemerschap Workshop 2 Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304.
De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Mondzorg - persoonsgericht
H3 Financiering van een bedrijf
Het brancheboek.
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Les 1: Introductie Marketing
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
De bedenkers.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 2: Van productie tot verkoop
Workshop creativiteit
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Project gamemarket Les 1.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303 Marcel van der Lugt – MO304

Welke teams en ideeën zijn er? Presenteer in 2 zinnen jullie idee (Dit moeten jullie nog heel vaak doen! En je zult merken dat het helpt!)

Welke methodes zijn er voor welke situatie?

Met deze 3 vakken van de Lean Canvas ga je vandaag als team aan de slag (eerste stapjes): Dit heb je ingevuld nodig (concept - versie 1.0), voor onderzoeksworkshop later deze week! Pak je lean canvas van je team er bij (of vraag een lege lean canvas)

Wat zijn onderdelen die je als team vandaag gaat bespreken en welke eerste keuzes maken? Doel: Build Solution = Minimal Viable Product (MVP) Door middel van invullen van 5 onderdelen (in 3 vakken) van Lean Canvas 1.Customer segments 2.Early adopters 3.Problem 4.Existing alternatives 5.Solution + features = Minimal Viable Product (meer op volgende sheets) Let op: “invullen” betekent: de eerste stapjes zetten over deze onderwerpen. Je blijft de komende 5 weken steeds deze 3 (en later alle 9) onderdelen van de lean canvas aanpassen, verbeteren, opnieuw doen etc.

MVP VORM van een MVP: Prototype en/of Filmpje en/of Verhaal en/of ………………. DOEL van een MVP: Leren WAT de klant wil (feedback vragen op je versie 0.1 van je MVP) Leren WIE de klant is (feedback vragen en verwerken in je versie 0.2 van MVP) (je vraagt het aan early adopters) Je “moet je schamen” voor de kwaliteit van je MVP! (snel, aanpassen, nog lang niet klaar etc.)

Customer segment: Criteria / klantprofiel Maak onderscheid in gebruikers en kopers. Bepalen welke criteria nodig zijn voor B2C klantprofiel Geslacht Leeftijd Opleidingsniveau Lifestylekenmerken …. Bepalen welke criteria nodig zijn voor B2B klantprofiel Soort bedrijf(ven) Branche(s) Regio? Functie / positie binnen het bedrijf …. Early adopters: Zelfde als customer segment Nu jullie aan de slag: 1 e vak lean canvas (15 minuten)

Problem Top 3 problemen die aanleiding zijn voor behoefte / kopen / gebruiken product What is the job the customer is hiring your product for? How do they solve their problems? => Current reality Existing alternatives Per probleem => uitwerken hoe de doelgroep probleem nu oplost Hierdoor ontstaat per probleem een overzicht van concurrenten en / of omwegen Nu jullie aan de slag: 2 e vak lean canvas (15 minuten)

Solution (MVP) Per probleem: hoe lossen we dat op in ons product/dienst (idee) Korte omschrijving van je product/dienst Nu jullie aan de slag: 3 e vak lean canvas (15 minuten)

Wat geleerd in deze workshop? Welke stappen heb je als team gemaakt? Elk team vertelt kort hun leerpunten/gemaakte stappen Luister naar andere teams Help andere teams Leer van andere teams

Actiepunten voor jullie als team deze week! Verder nadenken over 5 onderdelen in de 3 stappen van Lean Canvas en aanvullen (ga als team aan de slag) Teamafspraken maken: Werktijden, werkdagen en werkplek Communicatie Planning-agenda van het team o.a. welke werkdag vrij: inplannen voor 20 weken (zie rooster) Documenten delen en beheren: dropbox, google driive etc. Samenwerking Lees De lean startup! (allemaal!) Kijk alvast naar filmpje over Lean Canvas van 20 minuten: : Neem jullie ingevulde Lean Canvas (met ingevulde 3 onderdelen/vakken) mee naar de lessen Onderzoek later deze week!

Vragen ?