Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEPA Wat verwacht de toezichthouder van u? NFS SEPA-voorlichtingsmiddag, 30 mei 2012 Prof. Dr. Olaf C.H.M. Sleijpen Divisiedirecteur, Toezicht pensioenfondsen.
Advertisements

fundamenteel, richtinggevend en samenhangend
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Implementeren doe je samen
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
Governance van de informatievoorziening
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
Wat is een communicatieplan?
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
© de vries business consultancy, 2008
Introductie OHSAS
Individueel roosteren
Governance van de informatievoorziening
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Insights & Essentials Willem van Putten
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Een gezamenlijke uitdaging
Naar een duurzaam HRM beleid
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
CIKO Historiek en visie CIKO oprichting aan de UA.
TASK FORCE JEUGD Zeeland Centra voor Jeugd en Gezin: Afspraken binnen Zeeland en beleidsruimte gemeenten.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Certificering van assetmanagement
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Jaarplan 2016 Activiteiten Academy <CONCEPT>
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Hier komt de titel Wijkgerichte aanpak Schilderskwartier Woerden
De 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling in Vlaanderen
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
Ontwikkeling, wij als EBS
Instrument Team Intervisie
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
De doorbraak in zicht Onderzoek bij werkplekleren:
Programma Digitale Leeromgeving
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5 O’s Van data leveren  Naar stuurinformatie Van rule-based  Naar “durf te leren” Van les geven  Naar leerprocessen met de 5 O’s Van tevreden studenten  Naar impact voor studenten en de 5 O’s 1

1. Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5 O’s: Investeren in voorkant en afstemming cycli Voorkant Achterkant Afstemming Vraagstukken bij inrichten en operationaliseren onderzoekcyclus: Onderzoekcyclus belegd in RIC Realiseren gezamenlijk eigenaarschap over Onderzoekcyclus bij TL’s/CoE-trekkers/Lectoren Benoemen afstemmingsmomenten in RIC tussen “Onderwijs/CoE-trekkers/Lectoren” Benoemen rol MO Inrichten proces met taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden voor deelnemers RIC Ontwikkelen tool voor online/up to date pipeline van onderzoeksopdrachten Inrichten “accountmanagement” AFL Definiëren mogelijkheden voor win/win Communicatie in- en extern (o.a. menukaarten) 2

2. Naar stuurinformatie Doelstellingen Adequate projectadministratie en daaruit beschikbare stuurinformatie -Adequate financiële, administratieve en juridische ondersteuning bij projectacquisitie -Adequate organisatie en processen onderwijslogistiek Acties en projecten Ontwikkelen, inrichten en implementeren projectadministratie Organiseren financiële, administratieve en juridische ondersteuning projectaanvragen Plan van aanpak verbeteren processen Onderwijslogistiek Verbeterplan plannen en roosteren (duidelijkheid Quintec/TimeTell) 3

3. Naar “durf te leren” Waar staan we? -Inzetten transitie naar Kenniscentrum getuigt van durf om te leren -Komen in fase van bereiken “tipping point” Volgende stappen: -Investeren in beeldvorming over en delen van visie met BDO en medewerkers -Uitwerken en implementeren 4R-model met aangeven verwachtingen, aspecten rond gedrag en houding en te maken afspraken -Implementeren 4R-model in combinatie met docentrollen: is andere dimensie die over alle rollen heen -Creëren experimenteerruimte / Opdrachten om met “ruimte” ontwikkelingen in gang te zetten -Teamontwikkeling, opleidingen en trainingen richten op combinatie van docentrollen en 4R- model -Management Development ontwikkelen -Doorstroombeleid ontwikkelen -Samenwerking Staven met Domein(en) ontwikkelen a.h.v. 4R-model 4

4. Naar leerprocessen met de 5 O’s Doelstellingen Onderwijsvisie AFL en opleidingen -Plan voor verdere ontwikkeling flexibilsering curricula -Implementatie (pilots) DLWO Acties en projecten Onderwijsvisie AFL en opleidingen Plan flexibilisering curricula Implementatie pilots DLWO 5

5. Naar impact voor studenten en de 5 O’s Doelstellingen Monitor tevredenheid 5O’s -Communicatieplan betrekken studenten en medewerkers bij “samenwerken met de 5O’s” -Alumnibeleid ingevoerd Acties en projecten Ontwikkelen communicatieplan Activiteitenkalender voor “Impact” Alumnibeleid vastgesteld Plan voor ontwikkeling tevredenheid 5 O’s Uitvoeren en implementeren resultaten OOO 6