Met de profielen van NOB en CAP (in KinderRAP) naar één perspectief voor de beste ondersteuning Samen werken aan kwaliteit Wilma Slaats Anke Meester Eric.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wet meldcode van kracht!
Advertisements

Slik geen medicatiefouten
Video-observatie in het kader van integrale zorg
Kandinsky College Malderburchtstraat
Gesprekscyclus Quadraam
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
Werken naar onderwijsbehoeften
21 januari 2013MEWV1 Het 4e 4e leerjaar NPO. 21 januari 2013MEWV2 De schoolloopbaan 1. Oriëntatie praktijk + theorie 2. Leerling-werkplaats + theorie.
 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.
Achtergrond Individueel Ontwikkel Plan
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
‘Kwaliteitsversterking Voor- en Vroegschoolse Educatie’
School Video Interactie Begeleiding
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Rekenproblemen en Dyscalculie
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
SWV 2802 Bijeenkomst 26 november Johan Frisoschool Lansingerland.
Ervaringen Implementatie in Nederland
1. 2 Andere Tijden Vijf-gelijke-schooldagen-model. Agenda voor vanavond: Uitleg van het doel van deze avond. Wat zijn de schooltijden? Hoe ziet een dag.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Toewijzing extra ondersteuning SWV VO 30.06
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Traject schooladvies Overzicht groep 7:
Workshop ‘visieversneller’
Ouderbetrokkenheid.
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
Voorlichting nieuwe CAO PO
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Regionale Aanpak Kindermishandeling Landelijke uitrol In opdracht van het programmaministerie Jeugd en Gezin Uitvoering: Nederlands Jeugdinstituut Utrecht.
Doel ZAT “Zo veel mogelijk kinderen en hun gezinnen zo vroeg en zo snel mogelijk goede en afgestemde zorg bieden en leerkrachten in de klas ondersteunen.
Deze presentatie is bedoeld om een algemeen beeld geven van het doel, de mogelijkheden en het uiterlijk van het ouderportaal. Voor een compleet beeld is.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
De nieuwe Zweedse band Verminderen van de toediening van de zo nodig rustgevende medicatie.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Gezondheidsbeleid in de wijk Stevenshof Veilig opgroeien Werkgroep School Schoolgezondheidsprofiel Schoolprofiel in Ingevuld door 16 collega’s.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Basisschool de Wegwijzer Hunsel. Passend onderwijs Passend onderwijs is de nieuwe wet voor het PO en het VO. Voor het PO geldt: (speciaal) basisonderwijs.
JAARPLAN Griffie 2014 Bijlage A3. Toelichting A rood: bestuur en financiers oranje: maatschappij groen: klanten en partners blauw: medewerkers.
Sterk VMBO deze school past bij mij! Informatie over onderwijs en ondersteuning op de VMBO- scholen van Sterk VO.
1 Vroegsignalering problematisch alcoholgebruik op de SEH van het MCH Westeinde Angelique van Gaalen Nurse practitioner SEH Medisch Centrum Haaglanden.
13 december Implementatie op hoofdlijnen 2.Uitwerking programmering Monitoring Aanwijzen en afvoeren Voorlichting en informatiesysteem 3.Wat kunt.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Taal- en rekenbeleid in de regio Mariëlle Verhoef (projectleider taal en rekenen) Herman Krikhaar (coördinator Profijt)
VMBO (-LWOO) SCREENING Whita Sneep (zorgcoördinator DVC Lammenschans)
Ouderavond Passend onderwijs en arrangeren op de dr. P.C.M. Bosschool
Determinatie tweede klassen LWOO,VMBO, VMBO/HAVO
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
Informatieavond onderzoek nieuwe schooltijden
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Johan van de Watering en Gerard Kusters
Gesprekken op school Gespreksvoering Overzicht hoofdstuk 8
Bs Petrus en Paulus en bs Edith Stein
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Passend onderwijs.
Doorontwikkelen BRON vo
DAGINDELING (Elke sessie duurt ca. 1,5 uur)
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Herregistratie-eisen profielarts donorgeneeskunde
Blik op de toekomst.
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
Ouderschap en een psychische aandoening
#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018.
Het tweede LOS-gesprek
Open dag OBS Noord – 7 maart 2018
Verandering Meer aandacht voor de behandeling van tabaksverslaving voor de doelgroep ouderen.
12 tot -16 jarigen NT2 LOP Kempen Donderdag 15 december 2016
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Met de profielen van NOB en CAP (in KinderRAP) naar één perspectief voor de beste ondersteuning Samen werken aan kwaliteit Wilma Slaats Anke Meester Eric Dankbaar

Implementatie Scholing Voorbereiding Implementatie Evaluatie

Implementatie-scholing Scholing voor 3 pilotscholen en 3 revalidatiecentra in februari of maart 2013 Elke school levert voor de scholing 2 personen (bijvoorbeeld een zorgcoördinator en een orthopedagoog) en elk centrum ook twee (altijd een revalidatiearts en daarnaast een fysiotherapeut. Deze vier mensen worden opgeleid in het NOB en CAP door Anke en Wilma. De scholing kost €200,- per persoon inclusief materiaal (1 NOB-map per school)

Implementatie-voorbereiding in eigen school en centrum Deze vier geschoolde medewerkers stellen samen met een manager van school of centrum een implementatieplan op voor beide organisaties. De implementatieprojectgroep zet een strategie uit hoe het NOB-CAP in de eigen organisaties wordt ingevoerd. Hierbij moet worden gedacht aan:

Implementatie-voorbereiding in eigen school en centrum Informatie over het NOB-CAP aan alle medewerkers Het inbouwen van een sjabloon van het NOB-CAP in het leerlingvolgsysteem en het EPD Een plan hoe geleidelijk het NOB-CAP wordt afgenomen bij /ingevuld voor alle leerlingen Een plan hoe het NOB-CAP model jaarlijks ter sprake komt in overlegbesprekingen Een voorlichting over hoe de vertaalslag gemaakt kan worden in dagelijks werken. Bespreken hoe de ouders te informeren. Het bepalen van een startdatum voor de implementatie

Implementatie-Evaluatie De projectgroep plant na een jaar een evaluatie van het gebruik en de invoering van het NOB-CAP In het eerste jaar is de projectgroep stand-by voor mogelijke noodzakelijke interventies en bewaakt ze of de voortgang conform planning verloopt.