De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018.

Verwante presentaties


Presentatie over: "#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018."— Transcript van de presentatie:

1 #Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels
Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018

2 themacampagnes, WAAROM EN VOOR WIE?
Ter bevordering van de assimilatie van de Gouden Regels in de vorm van verplichtingen en verboden, wil de HSE-directie van de Groep Ploegen op lange termijn inzetten om in detail de twaalf Gouden regels te ontwikkelen Ploegen met goede praktijken ter beschikking stellen, alsook gebruiksklare hulpmiddelen om de assimilatie en toepassing te ondersteunen - Aansluiten bij ongevallenstudies van de Groep door voorrang te geven aan onderwerpen met een hoog aantal ongelukken Doelstellingen van de campagnes Bewustzijn vergroten omtrent het risico verbonden aan het niet naleven van de uitgelichte Gouden Regel Herinneren van de regels en het belang van ze in acht te nemen Verspreiden van de toe te passen goede praktijken op een leerrijke en geïllustreerde manier Raad overbrengen en feedback delen Verandering van praktijken en gedragingen aanmoedigen door aandacht voor dialoog en uitwisseling Doelgroep Total medewerkers en ingehuurde contractors #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

3 HOE MOET DE CAMPAGNE Ingezet worden?
Meerdere begeleidende instrumenten/hulpmiddelen ter beschikking in 10 talen Een gemeenschappelijk voetstuk is voorzien en bevat: 1 WebinSHarE campagnelancering met presentatie van de campagne en verwachtingen 1 affiche over de uitgezette Gouden Regel 1 brochure met een compilatie van voorlichtingsfiches in de vorm van tips om de regel te verduidelijken en de ploegen in te lichten 1 of 2 gebruiksklare presentatieset(s) (teaser en uitgebreide versie) met ongevallenstatistieken en feedback van uitgezet thema om bewustwording te verzekeren Elk thema krijgt een implementatieplan, aangepast aan de behoeftes uitgedrukt door alle branches met o.a.: Een of meerdere digitale ondersteuningsmaterialen ter ondersteuning van het onderwerp en ter verduidelijking waar nodig Elk ander didactisch hulpmiddel ter bevordering van bewustwording en opleiding omtrent het onderwerp: e-learning, infografie… Praktische hulpmiddelen zijn beschikbaar in de HSE toolbox: #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

4 hOE MOET DE CAMPAGNE GEORGANISEERD WORDEN?
De thema’s dienen aangepast te worden aan lokale praktijken voor gebruik in veiligheidsgesprekken teamvergaderingen Safety Moment De kritische succesfactoren De campagnes moeten ingevoerd worden samen met uitwisselingen en gesprekken met Total en haar contractors, te organiseren door de management van de sites en filialen van de Groep Contractor managers moeten betrokken zijn bij de implementatie van de campagne Aanbevelingen De medewerkers aanmoedigen om deel te nemen aan uitwisselingen gewijd aan het onderwerp Vraag een manager om de gesprekken bij te wonen om de betrokkenheid van de management omtrent het onderwerp te benadrukken Ingehuurde contractors hierbij betrekken De campagne promoten door gebruik te maken van lokale communicatiehulpmiddelen #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

5 Bewustzijn Verhogen Frequentie: Een implementatie over twee jaar, met een specifiek thema alle 2 tot 3 maanden* Maart 2018: Systemen onder energie Gouden Regel 7 September 2018: Hijswerken Gouden Regel 6 Juni 2018: Situaties met een hoog risico Gouden Regel 1 December 2018: Beschermingsmiddelen Gouden Regel 4 Om een dynamische uitwisseling omtrent de Gouden Regels te verzekeren is het aangeraden themagesprekken te organiseren tijdens de campagneperiode. *tijdschema te bepalen volgens ongevallenstatistieken van de Groep #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

6 DE Lokale AANPASSING VAN hulpmiddelen
Alle hulpmiddelen worden voorzien in een bewerkbaar formaat om aanpassingen aan lokale formaten te verzekeren waar nodig De hulpmiddelen zijn aangepast aan entiteiten die het Total handelsmerk niet dragen (bijvoorbeeld Hutchinson, Saft, Sunpower) De boekjes bij voorkeur printen in A5 formaat De formulering van de Gouden Regels en verplichtingen/verboden moet ongewijzigd blijven Sommige informatie mag aangepast worden waar nodig, om overeen te komen met lokale regels en eisen Praktische hulpmiddelen zijn beschikbaar in de HSE toolbox: #Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018

7 #Goldenrules; #OneHSE
#Goldenrules - themacampagnes – Februari 2018


Download ppt "#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018."

Verwante presentaties


Ads door Google