1.Jos Ahlers: psycholoog, zelfstandig adviseur op het gebied van marketing en communicatie en auteur van het boek Generatie Z en de Vierde Industriële.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingen in het Nederlandse bibliotheeklandschap Bas Savenije (KB), OCLC Contactdag 31 oktober 2013.
Advertisements

Koptekst Inspiratie voor innovatie Bas Bongers Woensdag 29 juni 2011
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
De cultuur coach Combinatiefuncties vanuit cultuur.
Trends en Toekomst van werk in Noord-Holland
op het snijvlak van mens en techniek
Presentatie InfraTrends 13 juni Bert Klerk Werkzaam in wereld publiek-privaat Uit de trein, in de auto.
OnderwijsServicebus. De OnderwijsServicebus is een mobiele mediatheek ter ondersteuning van het onderwijs in kleine kernen.
De waarde van cultuureducatie
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Utrecht, 11 juni
Leren in een ICT - context Aalst 06 juni 2011 – Massemen 07 juni 2011.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Digitale duurzaamheid: (ook) een kwestie van organiseren Inge Angevaare, coördinator Nationale Coalitie Digitale Duurzaamheid DEN conferentie - 10 december.
Zorg & welzijn informatie portaal voor kwetsbare burgers
Naar een nationale digitale bibliotheek Bas Savenije 21 oktober 2014.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Naar de toekomst Europese kansen voor erfgoed. DutchCulture Meer internationaal Samenwerken Beter internationaal Samenwerken Samenwerking zichtbaar maken.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Professional PhD Program Symposium Grensoverschrijdende talentontwikkeling 28 mei 2015 Judith van Dongen - van den Broek.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
college van burgemeester en schepenen
Workshop Identiteit?.
De digitale samenleving KIMBERLY DERUYCK. Het internet  Niet meer weg te denken  Beïnvloedt  cultuur, denken, kijken  Iedereen  Huidige generatie.
Responsible Research and Innovation Verantwoord onderzoek en innovatie.
In opdracht van SIOB 15 augustus Wat is dBos? De Bibliotheek op school is een landelijke strategische aanpak van de bibliotheken, primair onderwijs.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Presentatie gemeenteraad Boekel 18 november 2014.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
HOERA, HET IS (BIJNA) CRISIS! WILSON DE PRIL, AGORIA VLAANDEREN ROTARY CLUB GENT – 8 DECEMBER 2011 STEM voor de toekomst! WILSON DE PRIL DIRECTEUR-GENERAAL.
Haarlem voor iedereen Koos Pelsser. Toegankelijkheid… … maakt dat mensen zelfstandig en op een gelijkwaardige manier gebruik kunnen maken van vervoer,
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
21 e eeuwse vaardigheden in de biologie les Maaike Rodenboog, SLO
Bons op de deuren! BMI-congres 31 mei Linda Kos (Zaans Medisch Centrum) Katja de Jongh (Franciscus Gasthuis) Carmen van der Heijden (Franciscus Gasthuis.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Duurzame Energie en Ruimtelijke Ordening
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Burgerschap bij het Koning Willem I College Lidy van Oers | netwerk burgerschap | 18 mei mei 2016.
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Landelijke Raad van Advies INCMD d.d. 21 april 2017 De CMD’er
Smart Cities Gastcollege AD opleiding Projectleider Techniek
Marijke Mahieu Vertrouwenspersoon/adviseur NOC*NSF.
Parels en puzzels Remko Boers SCOH.
Vluchtelingen en asielzoekers
Burgerschap bij het Koning Willem I College
Spelregels Digitale stad
Process Mining.
Kluwer The end of Publishing
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Visie mediawijsheid KB
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Doelgroepen Generatie Z
Samenwerken en communicatie
Vormgeving van experimenten voor beter beleid
Organogram Algemeen Directeur
Zero emissie personenvervoer
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Digitale geletterdheid
Human Rights & Artificial Intelligence in World Perspective
Roundtable Diversiteitsbeleid: Hoe werkt het wèl?
Transcript van de presentatie:

1.Jos Ahlers: psycholoog, zelfstandig adviseur op het gebied van marketing en communicatie en auteur van het boek Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie 2.Patty van Asselt: teamleider van Business Studies bij InHolland 3.Herman van Bolhuis: o.a. oprichter 3D Makers Zone 4.Bas van Donselaar: hoofd Publiek, Communicatie en Marketing bij het Frans Hals museum 5.Egon van den Broek: assistant professor en onderzoeksdirecteur van het Center for Research on data-driven User eXperience (CRUX), beide aan de Universiteit Utrecht. Egon van den Broek 6.Marlies de Vries: organisatieadviseur, coach en counselor, eigenaar van Gloria Counseling 7.Ingrid Christoffels: onderzoeker en projectleider bij Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ecbo)Ingrid Christoffels: 8.Dick Hulsebosch: voorzitter Centrum Management Groep Haarlem 9.Roxane van Acker: directeur Bibliotheek Zuid-KennemerlandRoxane van Acker:

de cyber mens in de slimme stad kansen & uitdagingen Egon L. van den Broek

15 juni 20163

4

Kansen Personalisatie / de gebruiker centraal Informatiefilters (weg uit de filter bubble !) Beter onderwijs Op weg naar een beter milieu (o.a. minder energie verbruik) Prettiger en veiliger vervoer … 15 juni 20165

Uitdagingen Artificiële Intelligentie (een AI butler) Afhankelijkheid, veiligheid, privacy Voorkomen van sociale uitsluiting 15 juni A wealth of information creates a poverty of attention. Herbert A. Simon, 1971

15 juni 20167

Additional slides 15 juni 20168

10

15 juni

de cyber mens in de slimme stad privé: een AI butler publiek: infrastructuur, onderwijs, bestemmingsplannen, … privaat: energie, gebouwen vervoer, … 15 juni

Kerndoelen oorspronkelijke kennis(deling), informatievoorziening ontwikkeling en educatie (incl. kunst en cultuur) het alomgevende digitale (W4) (leren) filteren (cf. filter bubble) het ervaren (Information Experience) personalisatie (en privacy) de social dimensie informatie deprivatie als nieuwe risicofactor op social uitsluiting 15 juni A wealth of information creates a poverty of attention. Herbert A. Simon, 1971

15 juni

Informatie / data veel snel verscheidenheid variatie betrouwbaarheid interactie (visualisatie) waarde 15 juni

De toekomst begint vandaag Ingrid Christoffels ecbo

21 ste -eeuwse vaardigheden Denkvaardigheden Probleemoplossen Kritisch denken Creativiteit Inter-persoonlijke vaardigheden Communicatie Samenwerking Sociaal-cultureel Intra-persoonlijke vaardigheden Meta-cognitie Zelfregulatie Ondernemendheid Digitale vaardigheden Mediawijsheid instrumentele vaardigheden informatievaardigheden

Meer lezen? begint-vandaag.aspx aal-problemen-oplossen-in-de- 21ste-eeuw.aspx _Over-de-relatie-tussen- laaggeletterdheid-en- armoede.aspx

Aanbevelingen 1.Blijf investeren in taalvaardigheid en digitale basisvaardigheden. 2.Pak een voortrekkersrol in het leren vinden van betrouwbare informatie. 3.Faciliteer fysieke ontmoetingsplekken om te leren, inspireren en creëren.

Haarlem als Kennisstad: iedereen doet mee! UNDERGROUND Universitei t Haarlem