Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
Het doen van eigen onderzoek
Hoe ga je om met LinkedIn?
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Sollicitatiegesprek.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Lezing door Kick de Wolff
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Meer bekendheid via je Website
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Aan de slag met de BETERapp
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Het nieuwe solliciteren:
Word Succesvol via LinkedIn
Workshop Tips & Tricks CV
De dag van het solliciteren Blok 1
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Matchcare LINKEDIN BASISTRAINING. Programma Introductie en voorstelrondje Introductie social media LinkedIn Wat moet je vooraf weten? Beginnen met invullen.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Sollicitatietraining
Training: Inloggen en Zoeken
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Training: Inloggen en Zoeken
‘Boost je Business met LinkedIn’
Training: Inloggen en Zoeken
LinkedIn – Je carriere start nu!
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Schrijven 4.3 Formuleren en stijl 1.1
Hoe presenteer ik mezelf online?
Big Data.
Duurzame inzetbaarheid
Big Data.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Solliciteren met Social Media
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Dienstverlening Krikke Consult
Loopbaan en burgerschap les 3
Social media voor statenleden/politici
Reflectie over leren Naam vak.
Zichtbaarheid Creëren
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Training voor beginners

Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan

Waarvoor LinkedIn gebruiken?

Waarom LinkedIn gebruiken Zakelijk sociaal netwerken – Contacten / volgen vakgenoten – klanten – partners - … – Kennis en informatie delen – Netwerk delen Moderne ‘kaartenbak’ Expertise zichtbaar maken (personal branding) Werknemers vinden / baan vinden

Hoe maak je een aansprekend profiel?

Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Voor je gaat sleutelen aan je profiel

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel – Professionele foto

Je kunt niet netwerken met een zak over je hoofd!

Profiel – Professionele foto

Tip: gebruik je DTV foto, dit geeft herkenbaarheid

Profiel – Professionele foto Foto’s staan op > R:\Foto algemeen\Pasfoto's DTV\Hi-res

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel - Kopregel Standaard je huidige functie Altijd aanpassen! Je specialisme + wat jou bijzonder maakt  personal branding Vindbaar in LinkedIn search Max. 120 karakters

Profiel - Kopregel

Oefening: welke verbetering kun je NU in je kopregel doorvoeren?

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel – Samenvatting Zakelijk met persoonlijke noot Waar sta je voor? Welke resultaten lever je?  Personal branding Evt. contactgegevens

Profiel – Samenvatting

Huiswerk: bedenk een pakkende samenvatting en plaats deze op je profiel. Blijf schaven.

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel – Contactgegevens

Tip: gebruik bij voorkeur je DTV telefoonnummer

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel – Uniek LinkedIn adres

Nog een standaard URL? Pas hem nu aan

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel - Werkervaring Vermeld alle functies die je hebt uitgeoefend Langer bij 1 werkgever? Vermeld de verschillende functies / rollen bij deze organisatie Vermeld wat je hebt gepresteerd

Profiel – Samenvatting Huiswerk: loop al je functies na en zorg voor een goede beschrijving.

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel - Opleiding Vermeld alle opleidingen (oud- klasgenoten of docenten kunnen interessant zijn) Upload evt. (eind) scriptie

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Hoe maak je een aansprekend profiel? Professionele foto Kopregel (met juiste trefwoorden) Goede samenvatting (juiste trefwoorden) Contactgegevens Persoonlijk Publiek LinkedIn profieladres (URL) Werkervaring Opleiding Cursussen Projecten, presentaties

Profiel - Projecten

Oefening: voeg minstens één relevant project toe aan je profiel

Profiel – Samenvatting Huiswerk: neem minstens 3 goed uitgewerkte projecten op in je LinkedIn profiel

Profiel – Nog meer:

Digitaal netwerken

Persoonlijke uitnodigingen Introducties maken / vragen Verwijzen naar je profiel

Persoonlijke uitnodigingen

Maak het persoonlijk Waarom wil je linken? Verhoogt de kans op connectie

Persoonlijke uitnodigingen Tip: stuur connectieverzoeken niet vanaf je smartphone. Dan is een persoonlijk bericht toevoegen lastig.

Persoonlijke uitnodigingen Wie uitnodigen? – Mensen die binnen jouw vakgebied werken – Mensen bij interessante organisaties – Mensen die een lijntje zijn naar bovenstaande personen Wie nog meer?

Persoonlijke uitnodigingen Wie zou je kunnen uitnodigen om te linken? Doe het nu! Wel een persoonlijk berichtje erbij!

Introducties maken / vragen Kracht in je netwerk zit in 2 e graads connecties Je kunt makkelijk zien of je iemand kent, die iemand kent Andersom geldt dat voor anderen ook  zij kunnen zien wie jij kent

Introducties maken / vragen

Introductie maken / vragen Vind mensen / organisaties op steekwoorden

Introductie maken / vragen Maak contact met je profielbezoekers

Verwijzen naar je profiel In je presentaties Op de DTV website Bij offline contacten (bijv. events, netwerkgesprekken) …..

De interactie aangaan

Kennis delen – Statusupdates – Persoonlijke berichten – Interactie met berichten anderen: Reageren, 'interessant', delen – Posts Vaardigheden onderschrijven Aanbevelingen geven

Kennis delen

Kennis delen – status update

Kennis delen- status update

Kennis delen – status update Wat delen? – Projecten waar je mee bezig bent (complimenten geven is sterk) – Links naar interessante artikelen/filmpjes/presentaties, met reden wat / waarom je het interessant vindt – Presentaties die je hebt gegeven – Publicaties waar je aan hebt (mee)geschreven: papers, e-books etc.

Kennis delen – status update Oefening: wat zou jij allemaal kunnen delen?

Kennis delen – status update Wanneer delen – Wanneer je netwerk actief is – Vuistregel: op werkdagen, vroeg in de ochtend, rond de lunch of begin avond Hoe vaak delen – Vuistregel: min. 1x per week, max. 1x per dag

Kennis delen – persoonlijke berichten

Wanneer een persoonlijk bericht? – Als iets erg specifiek is (voor groot deel netwerk niet interessant) – Bij gelijktijdige persoonlijke vraag / aanbieding etc.

Kennis delen – reageren ‘Like’ (NL: interessant’) is vergelijkbaar met Facebook-like (vluchtig) Door te reageren ga je het gesprek aan. Je kunt ook andere connecties taggen.

Kennis delen – reageren Gebruik voor iemands naam om te taggen Je connectie krijgt daar een notificatie van

Kennis delen – bericht delen

Kennis delen – Posts

Langere artikelen (blogs) op LinkedIn Zeer populair, goed voor je zichtbaarheid Netwerk krijg notificatie van je posts Alleen optie bij taalinstelling ‘Engels’

Kennis delen – Posts

Goede foto erg belangrijk

Kennis delen – Posts Ook hier ‘like’ ‘reageer’ en ‘delen Probeer altijd te reageren op mensen die op je post reageren  weer kans om gesprek aan te gaan

Kennis delen – Posts Waar kunnen je posts over gaan? – Wat voor concreet advies zou je geven aan iemand die in je vakgebied wil werken? – Hoe ziet je bedrijfstak eruit over vijf, tien of vijftien jaar? – Welke vaardigheid is essentieel in je functie en waarom? – Wat is er veranderd in je baan of bedrijfstak sinds je bent begonnnen? – Wat zou je anders doen als je opnieuw kon beginnen en waarom? – Hoe ben je begonnen in je beroep? – Welke ontwikkeling in je vakgebied vind je opvallend en waarom? – Vertel over de laatste trends op jouw vakgebied. – Schrijf over een interessant nieuwsfeit jouw klant wat aan heeft. Wat betekent dit voor een klant? Of voor het vak? – Geef lezers een kijkje achter de schermen binnen jouw bedrijf. – Een fout die je hebt gemaakt, wat de gevolgen hiervan waren en hoe je dit hebt opgepakt voor de toekomst. – Heb je onlangs een beurs of event bezocht? Schrijf over jouw bevindingen en inzichten. – Wat zijn de meest gestelde vragen van klanten? Beantwoord ze

Kennis delen – Posts Oefening: noem nog 40 dingen waar je posts over zouden kunnen gaan

Kennis delen – Posts LinkedIn Pulse App

Vaardigheden onderschrijven

Aanbevelingen geven

Degene die je aanbeveelt kan zelf bepalen of hij/zij je aanbeveling op het profiel plaatst Zelf om aanbevelingen vragen kan natuurlijk ook!

Tot slot

Aanbevelingen Houd je profiel up-to-date (4x per jaar ‘groot onderhoud’) Elke dag inloggen: liever 2x per dag 15 min. Dan 1x per maand 2 uur. Netwerken gaat om delen: je kennis, je netwerk, je inzichten, etc. Gebruik LinkedIn als voorbereiding op gesprekken, events, etc.

Huiswerk Bedenk een pakkende samenvatting en plaats deze op je profiel. Blijf schaven. Loop al je functies na en zorg voor een goede beschrijving. Neem minstens 3 goed uitgewerkte projecten op in je LinkedIn profiel