WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SG Nelson Mandela Op weg naar Dalton.
Advertisements

Aanpak voor een top team
BattleBots The school battle.
powerpointles 1 Nienke Kooistra College Blaucapel
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Van concept naar realisatie
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
4e Ontmoetingsdag Breedtesportimpuls Van impuls naar beleid: wijkgerichte aanpak in de BOS-driehoek Donderdag 27 mei 2004 Danny van Dijk, NISB Hans van.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Geef je vader/moeder/verzorger/… sterren voor iedere vraag.
Analyse zwemdiplomabezit. Situatie Pas het meetinstrument aan aan de situatie –Wat is het probleem? –Wat is de (beleids)doelstelling? –Waar wil je op.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
OFC28 mediawijsheid les 4.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Werkveldconferentie 13 november 2014
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Onderzoeksvaardigheden 3
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Orde houden in de klas.
Werkgevers houden niet van AC/DC of toch ? Kurt Boelens, directeur ADMB HR Services.
Social work Week 2.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart uur – uur.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 1 / 28 mrt 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Kennisbehoud Strategische personeelsplanning
Isabelle Wenzel.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Xperience Liefde en relaties
Xxxxxxxxxxxxxxx 2/7/2018 Markt informatie bijeenkomst Openbare Europese aanbesteding betreffende inhuur externe medewerkers 7 juli 2015 xxxxxxxxxxxxx.
Ondernemingsvormen.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Uitvoeren Gewasbescherming
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
DA dag april 2016.
Les 2: Van productie tot verkoop
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Groepsdynamica Introductie
Keuzedeel internationalisering
Welkom bij de gastles !.
Welkom bij de gastles !.
Mediaplanning – bijeenkomst 6
VECON BUSINESS SCHOOL in het profiel E&O
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Diversiteit en integratie
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Les 2: Van productie tot verkoop
Cijferloos lesgeven bij talen
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Anatomie en Fysiologie
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011

VANDAAG De Eventmanager Meer over leveranciers Strategische plaats en functie van evenementen

2 KORTE PRESENTATIES 5 Bureau’s 5 Toeleveranciers

ROL VAN DE EVENTMANAGER Een introductie

ROL VAN DE EVENTMANAGER Brainstorm ca 15 minuten Groepjes 4 a 5 studenten 5 Competenties / kenmerken / eigenschappen benoemen Presentatie van 1 ervan

COMPETENTIES VAN DE EVENTMANAGER Trendwatcher Conceptontwikkelaar Verkoper Onderhandelaar Manager van een team Budgethouder en –planner Uitvoerder

KENMERKEN VAN EEN EVENTMANAGER Respectvol- Doelgericht- Verantwoordelijk Doorzetter- Veelzijdig- Flexibel Gedisciplineerd- Zelfstandig- Inlevingsvermogen Krachtig- Zorgvuldig- Organisator Overtuigend- Bemiddelaar- Praktisch

MEER OVER LEVERANCIERS ?

DILEMMA’S BIJ KEUZE LEVERANCIERS Wensen & budget Wat doe je zelf Op basis waarvan kies je een aanbieder Plaats / regio BELANGRIJK: leverancier = specialist = partner!

EVENEMENTEN STRATEGISCH INZETTEN (1) Wanneer je een evenement strategisch inzet, heb je goed in beeld Welke communicatieboodschap / -doel het heeft Het een intern of extern evenement is Het onderdeel uitmaakt van de MC Mix Of het HRM beleid

EVENEMENTEN STRATEGISCH INZETTEN (2) Wanneer je een evenement strategisch inzet, heb je goed in beeld Voor welke doelgroep(en) het is Welke doelstellingen aan het evenement verbonden zijn

EVENEMENTEN STRATEGISCH INZETTEN (2) Pas wanneer alle vragen grondig beantwoord zijn kun je overgaan tot conceptontwikkeling -> Van aanvraag naar evenement -> Van inhoud naar vorm

THUISWERKOPDRACHT VOLGEND COLLEGE Probeer 3 cases te vinden, waarbij je voorgaande uit kunt werken. Onderbouw waarom jij vindt dat de gekozen vorm wel of niet aansluit bij de doelgroep en doelstelling van het evenement. 3 personen 1 case presenteren

THUISWERKOPDRACHT VOLGEND COLLEGE Probeer 3 cases te vinden, waarbij je voorgaande uit kunt werken. Onderbouw waarom jij vindt dat de gekozen vorm wel of niet aansluit bij de doelgroep en doelstelling van het evenement.