Dit is een: Broodzak Gasmaskertas Dit is een: Broodzak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘De Donkere Kamer van het Rijksmuseum’
Advertisements

Stijg- en zakleidingen
Artikel over een wetenschappelijk onderzoek Gemaakt door Vicky Peers
Van uitleggen leer je het meest
“Bedrijfsnaam/Logo”. “Foto product” Logo Technologiebeschreibung Tekst in Duits Max. 5 regels Evt. met beeld dat inhoud ondersteunt Denk aan gouden regels!
ANW - mythen & pseudowetenschap
Technopolis Groepjes door leerkracht bepaald Groepsverdeling op blog Geen veranderingen Opdrachtenblad Powerpointpresentatie.
KNAG Onderwijsdag.
Gemaakt door: David, Hans en Paul.. ‘t Bloemke Dit is onze windmolen; ‘t Bloemke. Onze windmolen heeft veel technische snufjes.
Al doende leren training docenten
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
Dit is de ppt van Nick en Mikail.
Paragraaf 2.2 Leven in de loopgraven.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
Getallenlijnen voor instructies bij de kleuters.
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Stellingen Het gebruik van stilstaand beeldmateriaal is noodzakelijk voor goed geschiedenisonderwijs. Groen = eens Rood = oneens.
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Dissectie van het oog Biologie 3e jaar..
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Sport bij kinderen : de ideale prikkel om gezond op te groeien Fred Lessire Diensthoofd kinesitherapie/logopedie Specialisatie respiratoire kinesitherapie.
Dirk leven in een middeleeuwse stad. Hoe maak je een middeleeuwse stad? Activiteit 1:  Foto’s van nu vergelijken met afbeeldingen van vroeger;  Zoeken.
Leesvaardig Examentraining.
Het internet Sociale media MailBlogChattenVirussen.
Ordening anders… met potvallen en quizzen Kasper Bodegom Loek Wortel Kitty Walravens Annie van Leijsen.
Kijk naar de afbeelding en vul in: ik denk, dat de afbeelding betekent:
Vraag 1. Waarom werd de burgerlijke stand ingevoerd in Nederland: A: om te zien wat er gebeurd in Nederland B: om te zien wanneer iemand is geboren.
Gouden sponsoren.
HBO MVT ~ WO MVT Utrecht,
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Leren & Instructie 1 – Vakdidactisch Lastig
Waarom moet je naar de website: luka-en-vince.webnode.com gaan?
1 Kijk naar de afbeelding en vul in: 2
Bijlage 2b (lesprikkel 3):
Waar gaat deze workshop over?
TITEL.
Presenteren: Door: Cor, Harro, Herre en Niels.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Inleiding Verplichte vakken Te kiezen vakken (GL/TL)
LOB Presenteer je stagebedrijf
studieochtend Lidwinaschool 17 november 2010
Vwo 6 – week
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Foto-opdracht : Wat doen leerlingen tijdens de pauze
De Herinnering Verbeeld
TEKSTSOORTEN.
Songtekst in beeld   Muziek kan dienen om een boodschap te vertellen… vaak gaat dat door middel van songteksten. Met foto’s kun je een beeldend verhaal.
5 rollen van de docent : verdieping
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
BROKLEDE Ouderavond Profiel Keuze
BROKLEDE Ouderavond Profiel Keuze
Groepsnaam Namen van leerlingen KLAS.
volgende bladzijde terug
Budgetlijn.
Presentatie Schoolboek
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
De cultuur van Zuidoost-Azië
Jongens en meisjes …verschillende rollen
GAME MAKER ONLINE Les 4 / Asteroids Michel Fiege.
Inleiding Verplichte vakken Te kiezen vakken (GL/TL)
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Les 6: non-verbale communicatie
Info klinisch onderwijs
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
Van D-Day tot Berlijn Is deze film een betrouwbare bron ? Waarom wel/niet ? Welke morele keuze moesten de bevrijders maken bij St. Lo ? a Waarom hebben.
Transcript van de presentatie:

Dit is een: Broodzak Gasmaskertas

Dit is een: Broodzak

Hier berg je in op: Granaten Patronen Sigaren

Hier berg je in op: Granaten Patronen Sigaren

Helm 1 is uit WO1, helm 2 uit WO2: Onjuist Juist

Helm 1 is uit WO1, helm 2 uit WO2: Onjuist Juist

De overjas is typisch Duits: Onjuist Juist

De overjas is typisch Duits: Onjuist Juist

De punt op de pickelhaube was bedoeld om: De vijand letsel toe te brengen Sabelslagen af te weren

De punt op de pickelhaube was bedoeld om: De vijand letsel toe te brengen Sabelslagen af te weren

Beenwindsel/ puttees dienden ter bescherming van: Loopgravenvoeten Vuil in de schoenen & waperende kledij

Beenwindsel/ puttees dienden ter bescherming van: Loopgravenvoeten Vuil in de schoenen & waperende kledij

Boven Karabiner 98, onder Gewehr 98: Onjuist Juist

Boven Karabiner 98, onder Gewehr 98: Onjuist Juist

Correct of niet? Duits Brits Frans

Correct of niet? Duits Brits Frans

Conclusie: vergelijking Beeldmateriaal in het lesboek is het belangrijkst. Afbeeldingen in het lesboek dienen als veelzijdig didactisch hulpmiddel. Leerlingen leren kritisch kijken door afbeeldingen bij de klassikale uitleg. Werkvormen hebben als belangrijkste functie kritisch leren kijken. De meest waardevolle afbeeldingen zijn originele foto’s. Beeldmateriaal in de klassikale uitleg is het belangrijkst. Afbeeldingen in het lesboek dienen als illustratie, geheugensteun en uitleg van begrippen. Afbeeldingen bij de klassikale uitleg nodigen niet uit tot kritisch kijken. Werkvormen hebben als belangrijkste functie kritisch leren kijken. De meest waardevolle afbeeldingen zijn originele foto’s. DocentenLeerlingen

1826, van Joseph Niépce

1861, van James Clerk Maxwell

1872, Louis Arthur Ducos du Heron

Hans Hildenbrand ( )

1. Vanwaar de keuze voor deze foto? Wat sprak je aan? 2. Is de foto representatief voor de Eerste Wereldoorlog? Waarom wel/niet? 3. Met welk doel zou de foto gemaakt zijn?

3 12 4

3 12 4

3 12 4

1. Laat leerlingen hun eigen foto kiezen. 2. Analytische kant: leef je in in de maker. 3. Laat leerlingen hun verhaal vertellen door de foto’s in een volgorde te laten leggen. 4. Internet bevat overvloed aan fotomateriaal. Weet wel wat correct is en wat niet.