Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van benchmarkgegevens naar keuze-informatie (case-study sector gehandicaptenzorg) Herman Sixma Invitational conference CKZ Utrecht, 20 maart 2008.
Advertisements

PAVO Proces-Analyse, -Verbetering en -Ontwikkeling met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte.
Hoe kunnen we elkaar versterken?
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.
Automatisering & Informatisering Binnen het Regionaal Centrum Eindhoven.
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
Begeleidingsplannen GGZ
Juridische aspecten swv passend onderwijs december 2012.
Schildersbedrijf Hoogvliet Wageningen Uw partner in compleet onderhoud.
MEE maakt meedoen mogelijk
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
Professionalisering collectieven
Stimulans Kwaliteit BPV Kinderopvang Amsterdam 17 maart 2015.
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Case: Zorgcirkels OpschalingsTop – 10 December 2015 Joyce de Laat
KWALITEITSDAG VGN Handreiking Ondersteuningsplan.
Over de organisatie: Afdelingen: AWBZ. Verpleging & Verzorging.Gespecialiseerde Ambulante Begeleiding WMO: Hulp bij het Huishouden Particulier en PGB.
{ Cliënt participatie Regio Arnhem. Gemeenten regio Arnhem: Arnhem Doesburg Duiven Lingewaard Overbetuwe Renkum Rozendaal Rheden Rijnwaarden Westervoort.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Privacy in het sociaal domein Raadscommissie 15 januari 2015.
Passend onderwijs Dominique van der Elst 7 oktober 2013.
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Zorgcalamiteiten en het UMCG Jan van der Iest december 2015
Projectgroep deskundigheidsbevordering Meerjarenbeleid Kerndoel 5.2. Het ontwikkelen van een nieuw systeem van deskundigheidsbevordering, dat uitgaat.
Deltion College Zwolle.  Jan Kruijs  Rekencoördinator sector T&V  Rekenmeester  Examen coördinator schooljaar Rekenexamens vanaf cohort.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Cliëntenparticipatie: u krijgt er een partner bij! Regio Twente, 10 april
Kwaliteitsonderzoek Ontwikkeling reader “Vroegtijdige herkenning van bijkomende medische problemen bij mensen met EMB” C. Netten AIOS-AVG.
Overheveling begeleiding van AWBZ naar WMO Janny Bakker-Klein Wethouder gemeente Huizen Lid VNG commissie Gezondheid en Welzijn 24 maart 2011.
Cliëntenraadpleging: focus op het verbeteren van de kwaliteit van bestaan Jeroen Zomerplaag NIZW Zorg.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Landelijke raad 18 juni 2011 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Evaluatie voortgang Scouting Academy. Resultaten en wat gaan we ermee doen? a.Eerste inkijk in belangrijkste uitkomsten b.Discussie in subgroepen c.Aanbevelingen.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen Technische briefing 17 november 2011.
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Startnotitie dagactiviteiten 1.Huidige situatie 2.Stip op de horizon 3.Focus bestuurlijke aanbesteding 4.Financiële doelstellingen.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Medezeggenschap en agressie en geweld in de marktsector Jo Scheeren Harry Hartmann.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
19 september 2016 Herinrichting Stevensbeekseweg door Bas Verwayen.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Samen op reis naar excellente mensgerichte zorg !
Ontwikkeling IJssellands model
In gesprek met de Raad Transitie Jeugdzorg Remko Iedema
Bijeenkomst zorgtafel J&O
Beschermd Wonen Opgave Thuis in de wijk
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
‘Maatschappelijke zorg & ambulantisering in de GGZ’:
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Forensisch RACT binnen Antes
Stand van zaken 25 Oktober 2013
Heb ik een probleem dan? Arno Prinsen GZ Psycholoog InteraktContour
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
PHYSICIAN ASSISTANT (kortweg PA) PA WEEK 2018
Tijd voor registratie in de strijd voor kwaliteit
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
ASVZ Samen doen van A tot Z
Hulpmiddel versterken medezeggenschap
Ambulant team wijkzorg ___________
Integrale Arbeidscoach
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Transcript van de presentatie:

Cliënten Over Kwaliteit (COK)

Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training, ondersteuning cliëntenraden, cliëntvertrouwenspersonen.

Lichamelijke beperking/ Niet-Aangeboren Hersenletsel (NAH) 3 zorgvormen:  25 Activiteitencentra  35 Woonlocaties  16 teams Ambulante Dienstverlening ca cliënten, medewerkers Over InteraktContour (2)

Over InteraktContour (3)

Onderwerpen: Cliënten Over Kwaliteit  Doel  Uitgangspunten  Werkwijze  Resultaten  Kosten  Toekomst Vragen?

Doel 1.Inzicht krijgen in:  Oordeel van cliënten over de kwaliteit van zorg en bestaan (wat vinden cliënten?)  Achterliggende meningen, ervaringen, behoeften en wensen (waarom vinden cliënten dat?) 2.Vaststellen van concrete verbetersuggesties/ het opstellen van een verbeterplan.

Uitgangspunten (1) Cliënt centraal Versterking zeggenschap Versterking medezeggenschap Maatwerk

Uitgangspunten (2) Resultaatgericht Procesgeoriënteerd Maatwerk

Werkwijze (1)

Werkwijze (2) Cliëntenraadpleging (1x per 4 jaar) Evaluatie (1 jaar na raadpleging)

Resultaten (1) Raadpleging (locatie-/teamniveau): Rapportage (incl. verbeterplan) Samenvatting rapportage Cliëntenversie

Verbeterplan

Resultaten (2) Evaluatie (locatie-/teamniveau): Rapportage (incl. bijgesteld verbeterplan) Samenvatting rapportage

Verbeterpunten + afspraken Naleven afspraken Reactie raad Nieuwe afspraken Tijdspad 1Het ondersteuningsplan Deelnemers weten niet wat er in hun ondersteuningsplan staat, blijkt uit de raadpleging. Geheugenbeperkingen vragen om meer herhaling van informatie. Voordat het overleg over het (voorlopige) ondersteuningsplan begint, worden regelgeving en afspraken rondom het ondersteuningsplan besproken JaTevredenGeenJaarlijks herhalen Bijgesteld verbeterplan

Resultaten (3) Resultaat totaal (stichtingsniveau) Stichtingsrapportage (jaarlijks) Analyse ondersteuningsplan (jaarlijks)

Stichtingsrapportage

Kosten Tijd: afstemming planning, voortgang, werkwijze Geld:  euro per raadpleging (incl. evaluatie)  euro stichtingsrapportage  euro analyse ondersteuningsplan

Toekomst Korter, dieper, specifieker Betrekken medewerkers (dialoog) Ervaringsdeskundigheid cliënten meer inzetten

Vragen? Corien Leemburg (InteraktContour) Tel: Dominique van ‘t Schip (het LSR) Tel: 030 –