Rob Goossens De Werkomschrijving.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard.
Collectief portfolio groep 3
Huiswerk voor vandaag les 4
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
De dag van het solliciteren Blok 1
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Project “Horizon Verbreden”
Online filmpjes maken. (
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Opgroeien in de stad les 3
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Kijken naar Kinderen Week 4
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Methodiek: Plancyclus
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Training Les 2, De basisprincipes.  Doelen doorlopen  Terugblik vorige week  Huiswerk  Sorteermethode disciplines  Theorie  Aan de slag  Evaluatiefase.
N44 20 september Terugblikken Terugblikken als project in november is afgerond.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Werkbeschrijvingen en bestekken. De werkomschrijving Alle werkzaamheden voor het aanleggen of onderhouden van groen of een tuin In volgorde waarin ze.
Wat is coöperatief leren?
Project Landal Hochwald
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Werkbeschrijvingen en bestekken
Beste ath 4..
Beste Havo 4..
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Les 4 Optellen en aftrekken in dagelijkse situaties
Loopbaan en burgerschap les 2
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Plannen en optimaliseren
V4 – week
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Bestekken.
Communicatie 3e les.
Hoe speel je de Pizza Game?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Loopbaan en burgerschap les 3
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Les 3: regels en afspraken met de klas
Rob Goossens Wat weten we nu?.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Rob Goossens De Werkomschrijving

Rob Goossens Programma 27-mei-2016 10.50u- 12.30u Oriëntatie: evaluatie huiswerkopdracht van 20 mei, doelen van deze les Aan de slag: De Werkomschrijving (via 2 werkvormen) Evaluatie: Transfer: koppeling naar lesstof over Bestek

Huiswerkopdracht van 20-mei-2016 Rob Goossens Huiswerkopdracht van 20-mei-2016 Ga op je bedrijf eens na of en hoe zij een werkomschrijving maken? Geef aan dat je hier vrijdag 27 mei mee gaat werken en of je het voorbeeld mag gebruiken voor je eigen werkomschrijving.

Doel(en) van deze les •Samenwerken •Aan het einde van deze Rob Goossens Doel(en) van deze les •Samenwerken •Aan het einde van deze les weet je wat een werkomschrijving is. Voorkennis activeren: Vragen over huiswerkopdracht zijn beantwoord?

Wat is een werkomschrijving Rob Goossens Wat is een werkomschrijving In een werkomschrijving staan alle werkzaamheden, materialen, aantallen en oppervlaktes, werkmethodes en machines die nodig zijn voor het aanleggen of onderhouden van een tuin. In onderdelen en volgorde worden de werkzaamheden genoteerd.

Rob Goossens Aan de slag: We vormen 2 groepen van 5 personen en zorgen ervoor dat tafels en stoelen zo staan dat je elkaar aan kunt kijken. (1 minuut) Met deze groep voer je de opdracht uit. (± 30 minuten) Iedereen in de groep krijgt een bepaalde taak! Je moet dus samenwerken, samen-werken. Zorg ervoor dat de uitgevoerde opdracht duidelijk op papier wordt gezet. Met deze gegevens gaan we in een andere groepssamenstelling verder.

Aan de slag: De opdracht is: Rob Goossens Aan de slag: De opdracht is: Maak aan de hand van de tekening, gegevens en voorbeeld een werkomschrijving van maximaal 1 A-4tje, die voor iedereen in jou groep duidelijk is. Zet tafels en stoelen voor jou groep als volgt neer: 1 2 3 4 5

Rob Goossens Aan de slag: We vormen 5 groepen van 2 personen en zorgen ervoor dat tafels en stoelen zo staan dat je elkaar aan kunt kijken. (1 minuut) Met deze groep voer je de opdracht uit. (± 30 minuten) Je moet dus samenwerken, samen-werken. Combineer de twee werkomschrijvingen tot één, duidelijke werkomschrijving.

Evaluatie groepsdiscussie (max. 15 minuten) Rob Goossens Evaluatie groepsdiscussie (max. 15 minuten) In de groep bespreken we de verschillende werkomschrijvingen. Hoe is de werkomschrijving tot stand gekomen. Welke onderdelen zijn gewijzigd t.o.v. de twee aparte werkomschrijvingen We luisteren naar diegene die aan het woord is. Dit doen we gestructureerd en inhoudelijk! Naar elkaar luisteren en kritisch reageren.

Rob Goossens Transfer Een andere manier om een werkomschrijving te maken is d.m.v. een bestek. Wat is het verschil tussen een werkomschrijving en een bestek?

Rob Goossens Transfer Uit een bestek moet volkomen duidelijk worden, op ondubbelzinnige wijze, wat de verlangde prestatie precies inhoudt. Leesopdracht en/of huiswerk: Zie hoofdstuk 7.2 tm 7.2.2