STREEKPRODUKTEN uit West-Brabant. streekproducten wanneer een streekproduct? Dagelijks voedsel Aanwijsbaar waar verbouwd/ geproduceerd Maatschappelijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Lokale producten in de ‘sociale catering’
VOEDING Het klimaat verandert. Wat kan je zelf doen? 2012.
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Leeuwarden, 9 oktober 2012 ROC Friese Poort, Kick off Centrum Duurzaam Jadranka Cace, Aanjager zonnestroom Sinnestroom, zonnestroom in Friesland.
Performance management
1 Basis doelstellingen voor een toekomstig Gemeenschappelijke Landbouw Beleid (GLB) Boerenbond – VODO werkgroep Landbouw.
Nationale rekening DEEL 1 Productie meten.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Module 6: Kantoortechnieken
De stadsboer als sociaal ondernemer!
Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding
Welvaart Hoofdstuk 2.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
1Plattelands Academie 20 november 2008 het landschap als imago "regional branding" in de praktijk Rob Maessen Provincie Noord-Brabant Studiedag Plattelands.
Milieutrefdag 12 juni 2008 Fair Trade Gemeente. Inleiding workshop Thema 10: duurzame ontwikkeling -Aanbod vanuit het middenveld -Art 1: Workshop Duurzaamheidsspiegel.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar Bio-based retailing Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn 5 september nd of June 2004.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
International Business Adviser
Markthal in Amersfoort
DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011.
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
Businessplan Langsgetuigd Duurzaam binnenlands vervoer over het water.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Marketing 5 havo.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Kracht van Koeien Springplank naar een duurzame (melk)veehouderij
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Regio West-Brabant Paul Vermeulen Programmamanager Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen en Leefbaarheid “Ontkoppelen behoud en bereikbaarheid voorzieningen”
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Bezorgen reisdocumenten
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Project OUTFIT4YOU Team 2 Menno Kruijt, Jesper Plug, Milad Ekhlas, Greg Samuel en Koen Woortman.
Frauke Ricklefs & Afi de Haan. C. CONCEPTEN C. COMMITMENT C. CAPACITEIT C. COMPETENTIE C. COMMUNICATIE C. CONTINUITEIT 9/06/20142.
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Doe de groentetas!. 1. Wat? 2. Waarom? 3. Wie? 4. Waar? 5. Spelregels Afhaalpunt.
Molenwater SG Middelburg
Fairtrade Eerlijke handel. Wat is Fairtrade? Geschiedenis Hoe werkt Fairtrade? Criteria Belangrijke thema’s Fairtrade vandaag in de wereld Verkoopkanalen.
Bestuurlijke aanbesteding Beschermd wonen en 24-uursopvang Fysieke overlegtafel 9 juni 2016.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Boeren en tuinders zijn en blijven betekenisvol voor de samenleving! Hans Huijbers VVD bijeenkomst Bernheze 21 mei.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Duurzaam aankopen van voeding en catering
Voedselbank Amsterdam
Kantoorboekhandel Van Atten
Distributiebeleid.
Schaarste en voedselverspilling
Wat is uw kleur?.
Het maken van goederen en het leveren van diensten
Financiering en inkoop
Ontvangt en verwerkt goederen
Traject De Beleverij WELKOM!.
Business case De prestaties van onze (1)_______________________ op het gebied (2)_______________________ voldoet niet aan (3)_______________________. Dit.
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Zuid 12 april 2018
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 2 People.
Hoofdstuk 5 Een toekomstbestendige samenleving
Transcript van de presentatie:

STREEKPRODUKTEN uit West-Brabant

streekproducten wanneer een streekproduct? Dagelijks voedsel Aanwijsbaar waar verbouwd/ geproduceerd Maatschappelijk verantwoorde productie/- methoden Historisch gegroeide thuismarkt usp vanwege specifieke productkenmerken

Streekproducten maatschappelijke relevantie -latente- koopmotieven De smaak Vakmanschap en ambacht Verantwoord en eerlijk geproduceerd Regionaal/ lokaal geproduceerd Transparant productieproces Kleine distributielussen Stimuleren lokale economie Landschappelijke kwaliteit en biodiversiteit

Streekproducten maatschappelijke relevantie Aversie tegen: Misleidende productinformatie op verpakking Toevoeging van “hulpeloze” hulpstoffen onbekendheid met productiemethoden en- technieken Niet kunnen traceren waar geproduceerd Mono- en mega (culturen en productie)

Streekproducten in West-Brabant van A ardbeien tot Z uivelproducten Een range van streekproducten waarmee de dagelijkse behoeften nagenoeg kan worden afgedekt

Streekproducten in West-Brabant bestaande product-markt combinaties Verkoop direct bij de boer - alleen eigen productie PLUS supermarkt met productenlijn GIJS - streekproducten Odin - biologisch Boerschappen – seizoengebonden en lokaal Lokale landwinkels - streekproducten al of niet biologisch

Streekproducten in West-Brabant kritische succesfactoren Marktpotentieel “early adapters” Ketenregie Profilering/ positionering Continuïteit Omloopsnelheid Winstmarge Kosten personeel en logistiek

Streekproducten uit West-Brabant in de suikerfabriek? Winkel met particuliere verkoop Online bestellijn Aan huis bezorging (actieradius) Proeverij voor seizoensgebonden producten Kook workshops en gastkoks Groothandel voor andere regio’s