Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ben jij een onderzoeker 2.0?
Advertisements

Centrale werkwinkel D:
Bérénice Storms 13 december 2012 Beter samen leven : 10 jaar recht op maatschappelijke integratie- 10 jaar POD MI, werkgroep 9, De hoogte van het leefloon.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Leuvens Fonds ter Bestrijding van Kinderarmoede (LFBK)
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Werkgroep Activering 10 januari Agenda Goede praktijk: Intégra plus "Parcours Territoriaux d’Inclusion Sociale " Stand van zaken: –Ontwerp van omzendbrief.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Structuur 1. Over netwerken tussen hulpverleningsorganisaties
Werkdocument meerjarenaanpak NME - NH versie november meerjarenaanpak  Voor een duurzame samenleving is commitment nodig van maatschappelijke organisaties,
Presentatie Missie en Visie Lomoz 2012 Anton Rijkers.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Werkgroep activering 27/6/2014. Context Verschuiving focus activeringsbeleid POD –van professionele nr sociale activering en sociale innovatie Colloquium.
Naar een PODMI-kennisbank met inspirerende praktijken Provinciale ontmoetingsdagen- herfst 2014.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Ouderenraden en Actief ouder worden Colloquium GroenPlus
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Social work Week 2.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
MOOC : HYPE OF NOODZAAK? Eva Boswinkel ROC van Twente.
Brede School Ursem 2014 Visie Bevorderen van de ontwikkeling kinderen 0-12 jaar Samen sterker Efficiënt inzetten van ruimten Versterken voorzieningenniveau.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Het programma In voor zorg! Hannie Treffers en Carolien Koning PGM open, 7 februari 2013.
Bijeenkomsten met opvoedkundige thema’s. Aanleiding Ouders hebben behoefte aan kennis, delen van ervaring en versterken van opvoedvaardigheden. Bijeenkomsten.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Doelen realiseren met media
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Missie statement Het ter beschikking stellen van kennis en expertise ter bevordering van de arbeidsparticipatie van mensen met een grote afstand tot.
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Werkgroep sociale activering
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
voedselondersteuning
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Pilot online discussieplatform Argu
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
De toelage voor participatie en sociale activering: cijfers 2017
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Goed project maar geen geld? Fonds 1818 helpt!
Social media voor statenleden/politici
Workshop Afspraken maken
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken

Interactie met de OCMW's Niet enkel via: -de internetsite -de nieuwsbrief ECHO Maar ook via: Facebook Twitter LinkedIn

Interactie met de OCMW's MAILING via de nieuwsbrief ECHO - Een presentatie tijdens de provinciale ontmoetingsdagen -De aandacht van de media vestigen op dit onderwerp Maar ook via LinkedIn Er werd hierover een discussie gelanceerd in onze LinkedIn- groep. Debatteer mee over dit onderwerp, deel jullie goede praktijken ter zake door bij de groep te komen. Tik hiervoor SPP intégration sociale/ POD Maatschappelijke Integratie in het zoekvak

Voorbeeld van discussiegroep 'sociale activering' Case: Het budget kinderarmoede werd niet optimaal gebruikt / werd onderbenut.  Op het discussieforum LinkedIn van de POD MI werd verschillende OCMW's gevraagd hoe zij hun geld gebruikt/verdeeld hebben. - De mensen inspireren elkaar, kunnen elkaar vragen stellen

Voorbeeld van discussiegroep 'kinderen eerst' Voorbeeld van PARTICIPATIE  De doelgroep betrekken bij de werking. De POD MI organiseert overlegplatformen om kennis uit te wisselen. Op LinkedIn vonden uitwisselingen plaats met de OCMW's en de sociale organisaties over de onderwerpen die hen relevant leken voor dit eerste overlegplatform.

Waarom discussiegroepen? -Ideeën en kennis uitwisselen inspiratiedragers toegankelijk voor andere personen van de sector -Jullie activiteiten in de groep bevorderen -Actuele thema's bespreken in verband met de missie van de POD MI

Toekomstige databank van goede praktijken Voorbereiding is bezig: De goede praktijken verzamelen inspiratiebron door: -Online discussieplatform (reeds mogelijk!) -Module van de internetsite (bezig) Inventaris en terbeschikkingstelling via onze internetsite met gebruiksvriendelijke zoekfunctie

Waarom de goede praktijken delen op het platform? -↑ naambekendheid van de eigen projecten - Begrijpen wat wel of niet werkt in een bepaalde situatie oplossingen vinden voor eventuele problemen -Lessen trekken uit de ervaringen van andere projectdragers → de eigen projectontwikkeling versterken -Transversale verbindingen tussen verschillende sectoren bevorderen - de maatschappelijk innoverende initiatieven promoten

Elkaar online inspireren

Live tweet tijdens onze grote evenementen

Facebook om onze activiteiten door te sturen Cliquez pour ajouter du texte

Call to action Kom bij de uitwisselingen in onze discussiegroep LinkedIn Kom er ook online bij