TRIAGE KOPPELING Continuïteit in zorgketen Arjan Hanekamp.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over lotgenotencontact aan mensen met kanker; een standaard in de zorg Symposium ‘Ingrediënten voor nazorg in de oncologie’ Karen Schram 24.
Advertisements

Hét aanspreekpunt voor uitwisseling van zorgcommunicatie eOverdracht 23 september 2013.
Medicatieoverdracht binnen Rivas (BZ)
‘Medicatieoverdracht vanuit patiëntenperspectief; waar hebben patiënten behoefte aan?’ Sytze Geursen adviseur.
Gert-Jo van Doornik Marleen Teunis
CVA-zorgketen Leeuwarden
Elektronische gegevensuitwisseling in de zorg
DE KLACHTENCOMMISSIE Rotterdam en Zuid-Holland Zuid. mr A.G. Scheele- Mülder, voorzitter klachtencommissie Infoavond 14 oktober 2010.
CardioConsult 3.0. Hartfalen: intensieve begeleiding nodig  ca hartfalenpatiënten  toename rond 10% per jaar  veel heropnames, vaak door verkeerd.
In 2005 zijn alle gegevens van alle patiënten uit de regio 7 x 24 uur overal veilig beschikbaar voor daartoe bevoegde zorgverleners alsook voor de cliënt.
Functionele specificaties ZAIS EMD
WDH en EMD een ZEGEN voor de zorgprofessional?
Werken met Nurse practitioners: “effecten van functie differentiatie op de grens van care en cure". Ik wil graag iets vertellen over mijn promotie onderzoek.
Vraag 1) juist/onjuist. De plichten van de patiënt:
Kennisnetwerk CVA Nederland Samenwerking Ketencoördinatoren en Knowledge Brokers George Beusmans. Ha &BL.
Opt In Verslag werkgroep en plan
HAP en SEH: > 2 (?).
Triage: sorteren kun je leren! Rita Nieuwenhuis Pieter Jochems
Samen sterker! NHG-Congres HELP, een spoedgeval! 22 november 2013.
Ketenzorg spoedeisende hulp; op weg naar een nieuwe CQI vragenlijst
Groepsplan in ESIS 7 november | studiedag - introductie.
Begeleiding door de SPV
LESA Incontinentie voor urine
ROSA versie 3 De bovensectorale referentie architectuur voor en van het onderwijs.
Medicatie.
Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens Overdracht Contact (v 1.0)
Wat hebben we gedaan? impact van de gemeentelijke organisatievorm
Actueel Medicatie Overzicht
Zeggenschap voor zorgvragers
rondleiding… doorverwijzing naar chirurg voor een ambulante ingreep bij de huisarts.
Calamiteit: donderslag bij heldere hemel
Centrum Jeugdgezondheid – Ursula Letschert Informatiebank Jeugdgezondheidszorg Kenniskring Jeugdgezondheidszorg 26 mei 2008.
Het opladen van gegevens naar Peridos Mieke van der Est-Kraan, kwaliteitsadviseur Nicolette Ursem, wetenschappelijk adviseur.
Congres Rechtmatige zorg: Een kijkje in de keuken van de medisch specialist Herman-Jan Pennings, longarts Michael Ehlen, Manager F&C Laurentius ziekenhuis,
Monitor aansluiting onderwijs en jeugdhulp Bas Wijnen (NJi) Tweedaagse passend onderwijs oktober 2015.
HUISARTSENPOSTEN VAN WAARNEEMORGANISATIE VAN EN VOOR HUISARTSEN NAAR TOEGANGSPOORT VAN DE ACUTE ZORG? Hansmaarten Bolle, directeur InEen.
Spoedzorg in Nederland Waar staan we en waar gaan we?
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
Verpleegkundig redeneren
Zorg voor de jeugd Marjolein Berger Hoogleraar Huisartsgeneeskunde Universitair medisch Centrum Groningen.
Basis GGZ Organisatie in de regio Midden Holland; een ketenaanpak Jane de Sauvage Nolting, projectmanager.
Werken met het LSP. Waarom communicatie met de HAP/DAP Patiënt wil niet telkens hetzelfde moeten uitleggen Deel patiënten kan medicatie niet onthouden.
Abakus…. voor u en uw patiënt. Speerpunten Verminderde administratieve belasting Gebruik RPS formulier Nadruk op “outcome” i.p.v. “proces” Toegankelijk.
Voorziening waarmee ambulance gegevens van/ over patiënt digitaal beschikbaar worden gesteld voor ketenpartner (vóór aankomst/ na overdracht)
Ketenzorg of netwerkzorg voor COPD patiënten Philip de Roos Voorzitter SEZ.
Welkom Open podium GERRIT Thema: e-Health 12 december 2013.
Limburg 23 maart 2016 Boy Gerrits Arjan Kloosterboer Peter Bakker Theo Weusten André Plat Toepassingsprofiel Metadatering Lokale Overheden (TMLO)
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Gezondheidszorg voor asielzoekers GC A. Disclosure dia Geen conflicterende belangen.
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Zorgplan 2015: Visie Visie: Toegevoegde waarde Transferverpleegkundige -Voorbereiden -Vertalen -Vlotte en vloeiende overgangen.
Kwetsbare ouderen vanuit SEH naar huis
Aansluiting vmbo - mbo Landelijk project Stichting Platforms vmbo
In Control in het Sociaal Domein Met best practices!
Disclosure belangen NHG spreker
Taken JGZ preventie/voorlichting vroegsignalering ondersteunen, begeleiden, behandelen verwijzen nazorg Dit is een volledig lijstje van de taken van de.
Huisarts en spoed: Hoe doen we het NU? Doen we het goed?
Richtlijn Aanpassingsstoornis bij patiënten met kanker
Implementatieplan Telemonitoring Hartfalen
Digitaal spreekuur ‘Werken met een kwaliteitscyclus binnen het VSV’
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Patiënt Keten dementie Palliatief Netwerk Wondzorg Geriatrisch Netwerk
ON THE CUTTING EDGE OF E-HEALTH
Groninger Zorgmodel Integrale Ouderenzorg
Telefonisch altijd bereikbaar
Werkgroep transmurale communicatie
Introductie In de pilot ‘meer tijd voor de patiënt’ werken huisartsen met een langere en flexibele consulttijd In Q zijn we met zeven praktijken.
Perspectieven op kwaliteit van de overdracht van zorg bij ontslag uit het ziekenhuis voor kwetsbare ouderen L.S. van Tol, S. Kuipers, prof.dr. J. Gussekloo,
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Transcript van de presentatie:

TRIAGE KOPPELING Continuïteit in zorgketen Arjan Hanekamp

DOORVERWIJZEN VAN ZORGVRAGER  Zorgvrager belt zorgverlener  Triage  Urgentie en vervolgfunctie worden bepaald  Telefonisch contact met juiste zorgverlener  Mondelinge overdracht  Zorgvrager warm doorverbinden

RISICO’S  Fout kans bij het overnemen van gegevens  Gegevens worden niet volledig doorgegeven  Geen structuur in doorverwijzing  Zorgvrager wordt niet warm doorverbonden  Triage proces duurt langer Doorverwijzing digitaal ondersteunen Een optie?

RICHTLIJN GEGEVENSUITWISSELING  Behoefte bij verschillende zorgverleners om proces te ondersteunen met digitale berichten  Geen lokale oplossingen tussen een enkele partij  Aansluiten bij landelijke standaarden  Verkenning uitgevoerd door Stichting NTS

RICHTLIJN GEGEVENSUITWISSELING

OVERZICHT BERICHTEN  HAP triagist/huisarts verwijst patiënt na triage naar MKA (bericht 1 en 21)  HAP triagist verwijst patiënt na triage naar SEH (bericht 16)  HAP/Huisarts verwijst patiënt na onderzoek of behandeling naar SEH (bericht 15)  MKA verpleegkundige verwijst patiënt na triage naar HAP of huisarts (bericht 19 en 20)  SEH triagist verwijst patiënt na triage naar HAP of huisarts (bericht 17 en 18)

ACTIVITEITEN  Inhoud van de berichten beschreven  Opgenomen in Art Decor  Scenario’s beschreven  Realiseren van HL7v3 CDA berichten  Realiseren van testcases  Informatie bijeenkomsten  Ontwikkel traject bij leveranciers  Pilot regio’s Art Decor Opbouw in blokken Persoons- gegevens Toelichtings- gegevens Verwijzer- gegevens Triage- gegevens Afhaal- gegevens Huisarts- gegevens Bestemmings- gegevens Waarneem- gegevens

TIJDLIJN