TRIAGE KOPPELING Continuïteit in zorgketen Arjan Hanekamp
DOORVERWIJZEN VAN ZORGVRAGER Zorgvrager belt zorgverlener Triage Urgentie en vervolgfunctie worden bepaald Telefonisch contact met juiste zorgverlener Mondelinge overdracht Zorgvrager warm doorverbinden
RISICO’S Fout kans bij het overnemen van gegevens Gegevens worden niet volledig doorgegeven Geen structuur in doorverwijzing Zorgvrager wordt niet warm doorverbonden Triage proces duurt langer Doorverwijzing digitaal ondersteunen Een optie?
RICHTLIJN GEGEVENSUITWISSELING Behoefte bij verschillende zorgverleners om proces te ondersteunen met digitale berichten Geen lokale oplossingen tussen een enkele partij Aansluiten bij landelijke standaarden Verkenning uitgevoerd door Stichting NTS
RICHTLIJN GEGEVENSUITWISSELING
OVERZICHT BERICHTEN HAP triagist/huisarts verwijst patiënt na triage naar MKA (bericht 1 en 21) HAP triagist verwijst patiënt na triage naar SEH (bericht 16) HAP/Huisarts verwijst patiënt na onderzoek of behandeling naar SEH (bericht 15) MKA verpleegkundige verwijst patiënt na triage naar HAP of huisarts (bericht 19 en 20) SEH triagist verwijst patiënt na triage naar HAP of huisarts (bericht 17 en 18)
ACTIVITEITEN Inhoud van de berichten beschreven Opgenomen in Art Decor Scenario’s beschreven Realiseren van HL7v3 CDA berichten Realiseren van testcases Informatie bijeenkomsten Ontwikkel traject bij leveranciers Pilot regio’s Art Decor Opbouw in blokken Persoons- gegevens Toelichtings- gegevens Verwijzer- gegevens Triage- gegevens Afhaal- gegevens Huisarts- gegevens Bestemmings- gegevens Waarneem- gegevens
TIJDLIJN