WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het gebruik van rijke casussen uit de praktijk van management
Advertisements

Ontwikkelingssamenwerking en internationale aspecten van de kinesitherapie Een case study Prof. F. Staes.
Methoden en technieken/veldwerk tweede jaar sociale geografie
Postgraduaat “coaching, supervisie en teambegeleiding”
Formatief - summatief evalueren
1 Info coaches seizoen september 2011.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Basisvorming Sensibilisatie van mensen ‘raken’ tot ‘activeren’ Dinsdag 17 maart 2009.
1 Het overlegtraject MP 1.1. Aanpak vanuit ANB - PD Limburg 3 Juni 2014.
BSO Molenschot Pilot Informatieavond Programma Welkom en voorstellen. Het tot stand komen. Aanbod BSO, vakantieopvang en studiedagenopvang:
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
PAL in de bacheloropleidingen Wetenschappen PAL-studienamiddag 4 februari 2009.
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Twinning 2011 Verruiming door kennis
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
Samen werken aan een gezonde regio!
Catechese van de weg La catéchèse de cheminement Pédagogie pastorale pour mener la transition en paroisse Luc Aerens Forum 6 juni 2009.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
WRM examinator bij het IBKI
Hoger Instituut voor de Arbeid Lanceringsdag Onderzoeksplatform Pulse Draagvlak Ontwikkelingssamenwerking Presentatie 27 november 2009 Onderzoeksinstituut.
Een theoretische verkenning
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Projectgroep: Opvolging onderwijs in de bi- en multilaterale ontwikkelingssamenwerking.
Workshop evalueren Dcp
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
GLOBELINK ? Jeugddienst (erkend landelijk jeugdwerk) Duurzame ontwikkeling Participatie en uitspraak Hoofdzetel in Brussel – lokale projecten in Vlaanderen.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Vlaamse NME-dag Natuur- en milieueducatie (NME) in Vlaanderen: een druppel op een hete planeet? Brussel, 20 oktober 2009.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
SCOOLSPORT Zeeuws project “Sport en bewegen in en rond de school” De Moolhoek, KapelleDon Boscoschool, ‘s-HeerenhoekDe Tweemaster, Goes SportZeeland CIOS.
NME-Overlegplatform Maandag 3 mei NME-Overlegplatform maandag 3 mei 2010 Agenda 1)Welkomstwoord voorzitter 2)Vlaamse NME-dag 18 november 2010.
Hoe pedagogisch handelen?
Feedbackplatform bijeenkomst 2 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 6 februari 2017.
Afsluiting Infocyclus Informatie over de examens en evaluatie
WELKOM!.
Laaggeletterdheid en de BPV
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Voorbereiding schoolexamen
Bram De Bie Initiatie Webquests.
bij de kick-off Modulariseren
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Creatopia| Basisonderwijs
Van zorgen voor naar zorgen dat…
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
De laatste les Goedgekeurd door CKO
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
OMNISPORTKAMP 2019 : Organisatie van de VZW GEMEENTELIJKE WERKGROEP SPORT inrichting in samenwerking en met steun van de Stad Deinze   Wat en Wie?
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Samenvattende presentatie - 3 mei 2019
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Leiderschapsontwikkeling
Naar een vitale samenwerking tussen kinderopvang en lokaal bestuur
Transcript van de presentatie:

WELKOM!

Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt aan het streven naar een meer rechtvaardige wereld Geen professionaliserende opleiding Geen voorbereiding op vertrek naar buitenland 9 of 10 cycli per jaar voor +/ mensen

Inhoud / Rode draad Inzicht in de actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen, gelinkt aan het streven naar een meer rechtvaardige wereld

Inhoud / Rode draad Inzicht in onderlinge afhankelijkheid van werelddelen; gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de aanpak van de uitdagingen

Inhoud / Rode draad Verschillende visies op: uitdagingen, oorzaken, gevolgen en mogelijke oplossingen

Inhoud / Rode draad Beleid en praktijk van actoren die betrokken zijn bij de mondiale uitdagingen.

Inhoud / Rode draad Pistes voor engagement

Inhoud / Rode draad Kritisch denken stimuleren: door aanbieden van verschillende inhouden en visies maar ook door gevarieerde leer- en lesmethodes

Verwerkingsopdracht Objectief Twee verschillende vormen: 1.Reële actie/project van deelnemer onder de loep nemen vanuit de aangeboden denkkaders 2.Gezamenlijke reflecties obv aantal strategische vragen Voorstelling van de verwerkingsopdracht

Het BTC Infocyclus –team Pool van +/- 12 procesbegeleiders Pool van 5 logistieke medewerkers (studenten) Pool van +/- 10 examinatoren Pool van +/- 200 lesgevers Coördinatieteam van 7 personen

Procesbegeleiders en hun rol Jouw eerste contactpunt voor vragen of problemen tijdens jouw Infocyclus Groepsdynamiek Inhoudelijke coördinatie (coherentie) Reflectie, discussie en integratie van de leerstof bevorderen Communicatie met BTC coördinatie

Logistieke medewerker en haar/zijn rol Praktische ondersteuning van de cyclus: -Inrichting van de zalen -Voorzien van en controleren van technisch en didactisch materiaal -Doorgeven van aanwezigheidslijsten -Pauzes praktisch coördineren -Bewegwijzering, programma’s ophangen, inschrijvingen voor keuzemodules -Communicatie met herberg en met BTC-team

Claroline Teksten Presentaties van lessen + Biblioteek + FAQ Voorbeeld titel13

Voorwaarden voor deelname: -Zodra je meer dan een halve dag mist, moet je de gemiste sessies inhalen (met bewijsstuk!) om examen te kunnen afleggen. Inhalen per halve dag, max. 2 dagen. -Invullen van de Lime Survey Leerstof: -Presentaties -Eventueel verplichte teksten van de sprekers Paper? Examen

Krijg je per mail de maandag na het laatste weekend Je krijgt enkele dagen om ze in te vullen Je evalueert je cyclus en alle sessies afzonderlijk Per vraag: Algemene appreciatie Kwaliteit van de gebruikte materialen Relevantie van de inhoud in vergelijking met het aangekondigde thema Communicationele vaardigheden (interactie? Antwoordt op vragen, stimuleert de participatie) Lime Survey (= online evaluatie Infocyclus)

Aantal heel praktische punten Aanwezigheid en aanwezigheidslijsten Pauzes Maaltijden (geen ontbijt!) Water Afvalbeheer Parking

Praktische vragen mbt… Het praktische verloop van jouw infocyclus (afwezigheden, inhalen lessen, enz): of 02/ Claroline: of Examen: of