1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het schrijven van een practicum verslag
Advertisements

Ed van den Berg VU en HvA 21 november 2013
ACADEMISCH e vaardigheden – wc2
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 5 © R. Buisman.
Geld verdienen met trends
Natuurwetenschappelijk verslag
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Onderzoek Werkveld Deel I: Inleiding
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Onderzoek doen een methodische aanpak
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Media en creativiteit Identiteit les 7
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
PSO. Praktisch school onderzoek.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Rapportage.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Gespreksvaardig-heden
Onderzoeksvaardigheden
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Thema 2 PLANTEN Basisstof 1 -De levenscyclus van een plant
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Productbespreking 2 la 3 1 december Goed: Relevante onderwijsvernieuwingen! Marcia: handelingsgericht werken Manon: actief leren Sandra: betekenisvol.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Tekstbronnen Wat moet je er mee?. Lees de vraag Welke informatie heb je nodig? Weet je al iets over dit onderwerp? Over welke tijd gaat het? Over welk.
Ouderatelier de hardop-denk methode - 26 januari - Anneke Videler Docent economie.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Natuurwetenschappelijk onderzoek Hoe doe je dat? Hoe leer je dat?
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Het onderzoeksverslag
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Studieloopbaanbegeleiding
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Tool IF-1: Onderzoekend leren plannen bij wiskunde
De juiste route naar het juiste doel
Ethiek in de branche social work
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Praktijkgericht onderzoek
Praktijkgericht onderzoek
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Onderzoek doen met de Grow –app NIBI
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Aardrijkskunde 7.6 Relaties 7.5 Weer 7.4 Klimaat
Transcript van de presentatie:

1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels

22 Albert Heijn Joodenbree-straat Albert Heijn Gerrit v/d Veenstraat Albert Heijn Gelderlandplein klant nr postcodepostcodepostcode 11011NH1023VD1081HV 21011BX1076AC1077WX 31011TV1071TR1082LX 41011KP1075BG1079ZG 51011LB1078BS1078PT 61011NS1021HR1015TW 71011CC1093SN1065CM 81018KV1013JH1051KM 91011WB1097BM1079AW AM1078PD1023CW TW1078GE1054MB DN1077HM1075VZ BG1072PB1183AB GL1017HH1111PX AX1013LC1185TD LX1015CH1183NN TL1015VA1092EW DA1053DK1053DB VN1077DZ1181LR XD1060RN1076AL Data verzameling (voorbeeld)

Data verwerking (voorbeeld)

4 1)leren hoe je een goed geografisch onderzoek op kunt zetten -stellen van onderzoeksvragen -het formuleren van hypotheses -vaststellen van een dataverzameling methode -verwerken van data tot kaarten -presenteren van de resultaten / rapport schrijven over de resultaten 2) kennis opdoen over verzorgingsgebieden van winkels en het keuzegedrag van (potentiële) klanten Output Presentatie Rapportje 4 Leerdoelen

5 1)Presentatie 2)Rapportje 5 Output

6 Les 1: GIS vaardigheden opdoen Les 2: GIS vaardigheden opdoen Les 3: onderzoeksopzet maken Zelfstandig: data verzamelen en data invoeren (handleiding) Les 4: data manipuleren Les 5: kaarten maken Les 6: presentatie maken Zelfstandig: presentatie afmaken Les 7: presenteren Zelfstandig: rapport schrijven(inleverdatum: ***) 6 Planning

7 Onderdelen 1)Onderzoeksvragen 2)Hypothese 3)Dataverzameling methode NB: leg uit waarom je voor deze enquête vragen hebt gekozen! 4)Belangrijkste kaarten NB: niet te veel kaarten laten zien 5)Conclusie 1)Antwoord op je onderzoeksvragen 2)Hypothese klopt wel / niet 6)Reflectie 1)Heb we de juiste onderzoeksmethode gebruikt? 2)Hoe had het beter gekund? 7 Eisen aan de presentatie

Centrale plaatsen theorie van Christaller (1933)

9 Onderdelen 1)Onderzoeksvragen 2)Hypothese 3)Dataverzameling methode NB: leg uit waarom je voor deze enquête vragen hebt gekozen! 4)Belangrijkste kaarten NB: niet te veel kaarten laten zien 5)Conclusie 1)Antwoord op je onderzoeksvragen 2)Hypothese klopt wel / niet 6)Discussie:  welke aspecten kunnen verschillen veroorzaken in de grootte van verzorgingsgebieden?  welke van deze aspecten geven een verklaring voor de verschillen in de grootte van verzorgingsgebieden in jouw onderzoek? 7)Reflectie 1)Heb we de juiste onderzoeksmethode gebruikt? 2)Hoe had het beter gekund? 9 Eisen aan het verslag