Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Onze kernwaarden.
De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen. -Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school.
Samen werken aan een duurzame civil society
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
Laat zien wat je kunt. Het Praktijkonderwijs en de entree- opleidingen (mbo)
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Informatie voor leerlingen uit leerjaar 3. Wat staat ons dit jaar te wachten? • Stage lopen • Maatschappijleer • CKV(theoretisch) • PTA • Beroepskeuze.
Realisatie kindcentrum
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Het Vakcollege: Meerwaarde in de regio
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Roelof KleinJan 15 november 2012,
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Professionaliseren van leerkrachten Reflectieve methodiek Januari 2014
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Van Kroon naar ViP.
Duurzaam goederenvervoer in steden; verbinden van mensen met gedragsverandering als focus VerDuS 19 november 2012.
Landbouwbreed Floracollege.
VMBO Carrousel unieke samenwerking onderwijs en leerbedrijven.
Wie zijn wij:.
Een theoretische verkenning
Visie & Strategie.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Visie & Strategie.
Maatjesproject Een maatje uit het bedrijfsleven, coachingstraject voor leerlingen uit het Praktijkonderwijs.
Kennismanagement & Sociale media
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
IPC Nederland.
Stages Keuzen en kansen.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
EEN DOORLOPENDE LEERLIJN Verbeteringen vanuit (?) de lerarenopleidingen 1.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
1……………………….. Doeltreffende samenwerking Markermeer - IJmeer 12 november 2015 Corné Nijburg.
Abstract I&I-conferentie Wat maakt een LeerlingVolgSysteem (LVS) tot een succes binnen de organisatie? Natuurlijk moet er worden voldaan aan tal van randvoorwaarden,
Pilot november 2011 Utrecht. GRONINGEN DLL en REFERENTIENIVEAUS.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Examensop maat Examensop maatveiligheid examens assessoren Communicatie Communicatie Ondersteuning personeelszaken Ondersteuning personeelszaken.
Op weg naar een toekomstbestendig Globe College 1.
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
ViaVia Info-presentatie
De praktijkgerichte leer- en ontwikkelgemeenschap voor het
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Met Minder Meer en Beter
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Diverse Sprekers ZAAM’s doelen zijn leidend voor gewenste ICT ondersteuning en benodigde infrastructuur DOEL PYRAMIDE ZAAM Doel (Missie) Als schoolorganisatie.
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Het Shared Service Center (ssc) is een goede Hybride leeromgeving
23 maart 2017 profilering.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
DE ENERGIE OM TE VERANDEREN
Samen broeden: MBO Barneveld en de beroepspraktijk
De toekomst van de maatschappelijke stage
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Statushouders in de gemeente Schouwen-Duiveland
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Sint-Jozefsinstituut
UMCG Gilde niveau 4 MBO verpleegkundige.
Informatieavond van klas 2 naar klas 3
Transcript van de presentatie:

Wanneer is de leerling tevreden?

Wat is: krachtig leren?

Krachtig leren: Leren met een hoog leerrendement (=effectief) Leren, waarbij de leerling zeer gemotiveerd is Leren, waarbij alle betrokkenen tevreden zijn – (betrokkenen zijn: de leerling, de school, het stagebedrijf, de overheid)

Wanneer is de leerling tevreden?

Wanneer is de school tevreden?

Wanneer is het bedrijf tevreden?

Wanneer is de overheid tevreden?

Wanneer is iedereen tevreden?

Wat is de huidige praktijk? VMBO leerlingen lopen vanaf leerjaar twee stage. Doelstelling stage voor de leerling is aanleren ’beroeps gerichte houding’. Doelstelling voor de leerlingen is om een ‘reëel’ beeld op te doen van de beroepspraktijk. Doelstelling school is behalen kerndoelen stage vanuit het Inter Sectorale Programma. Doelstelling praktijk

De leerling aan zet Hoe ondersteunen we de eigen ontwikkeling en toekomstperspectief? Meer mogelijk dan je zelf denkt En mens leert het meest van wat hij zelf ontdekt Leerlingen leren het beste uit zich zelf te halen Denken in kansen

Focus in Bedrijf Hoe vind je elkaar voor een duurzame samenwerking? Aandacht Betrouwbaar Dienstverlenend Examen

SCHOOL Staat iedereen te juichen? Van theorie naar praktijk Uitwisseling kennis en kunde Samenwerking bedrijfsleven Overbruggen ‘culturele’ verschillen tussen school en bedrijfsleven. Bruggenbouwer nodig. Netwerk

Overheid Hoe borg je de onafhankelijkheid? Eigen regie

Stage als effectieve leeromgeving Bijdrage Daphne Missie: een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en toekomst van (jonge) mensen en organisaties.

LEERLING Hoe bereik je de optimale motivatie? Zelfregie Aanbieden stage mogelijkheden Bieden van een vangnet

Bedrijven Hoe krijg je samenwerking c.q. medewerking? Ontzorgen Aandacht Professionaliteit

SCHOOL Hoe zorg je voor inhoudelijke kwaliteit / leerrendement? Ontzorgen Borgen Zicht en grip Contacten leggen, beheren en beschikbaar

Overheid Hoe vergroot je de kans op een tevreden inspectie? Rapportabel Kostenbesparend

Het faciliteren van Krachtig Leren

Veilige omgeving van opslaan gegevens 24/7 beschikbaar Niet conflicteert met leerlingadministratie ( geen vervuiling )

2500 stages per jaar 1500 unieke contactmomenten met het bedrijfsleven Ontzorgen

Levende database Je bent een warm schakelpunt Betrokken medewerkers die werken uit naam van de school

Wanneer is de leerling tevreden?