Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praktisch verkeersexamen
Advertisements

Verkeerstraining! voor fietsers
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
Verkeerseducatie : dode hoek
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Route Oost Inventarisatie door Paulette en Theo
Informatieavond 26 september 2007
verkeerskrant gemaakt door:
Verkeers- stellingenspel
Examenvragen CBR !. Voor welke dieren dient men hier op te letten ?
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Windbosflat Nee! Bijeenkomst 22 mei Agenda 1. Welkom 2. Info over het planproces; wat hebben we bereikt, waar staan we nu en hoe verder? 3. Korte.
digitale verkeerskrant van Rilland
Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld.
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
Voorontwerpbestemmingsplan “Stationskwartier” Welkom op deze informatieavond Woensdag 11 september 2013.
DOP BOSKAMP Verkeersveiligheid!!. Knelpunten Eikelhofweg kruising Weth. Boerkampweg. Koekoeksweg kruising Dahliastraat. Koekoeksweg kruising Boskamp.
Route van thuis naar school
LOG Ruurlosebroek Zienswijze op de Visie 19 augustus 2008.
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Praktische verkeersproef
Les 3: Verkeer TOETS.
Route van thuis naar school
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Les 1: Verkeer.
Verkeersveiligheidsanalyse van Gingelom.  Doel  Werkwijze  Straten met bestaande ingrepen  Straten zonder ingrepen  Algemene opmerkingen  Conclusie/Aanbevelingen.
Alternatieve routes voor de snelfietsroute / Geen doorgaande weg door Goffertpark.
Aanpak N629: één project, twee delen
Team ‘The Bidgebuilders’. - Niels, Freek en Nelson.
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
Paragraaf 2 Er komen weer steden.
Verkeersveiligheid voor kinderen voorop! Fusie, verhuizing, nieuwe school?
Randweg-Oost Huidige N266 De leefbaarheid in Nederweert verbeteren..... Zo kan het ook!
WhatsApp maakt uw buurt veiliger!
Aanbeveling fietsstroken CROW-Fietsberaad
De grote verkeersquiz Hoeveel ken jij over de verkeersborden?
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Troelstralaan De Troelstralaan loopt van Ringbaan-West tot Van Hogendorplaan en is een doorgaande weg in de wijk Goese Polder. Deze wijk, waar de bouwactiviteiten.
Individuele Opdracht Michaël Heyvaert 2 Mak.  Bouwprobleem Bouwprobleem door schokken en trillingen zijn er barsten in de muren ontstaan.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Voorontwerp-bestemmingsplan "West III" 1 Voorontwerp-bestemmingsplan “West III” Inspraakavond 12 juli 2007.
Resultaten enquête Agenda Inleiding door de voorzitter (1/6 enquêtes retour) Bespreken van de enquête Volgorde van belang bepalen door u?
Welkom tijdens de inloopmarkt Nieuwbouw Bergerhof 13 januari 2009.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Praktijk verkeersexamen basisschool St. Aloysius 2016.
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Resultaten Verkeersenquête 24 Juni 2015 Lomm Werkgroep Dorpsingangen Dorpsraad Lomm.
HANGAR 11 Nol Graas VOLT-Twente 14 mei Hangar 11 Algemeen Geschiedenis Projectafwijkingsbesluit Conclusie.
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
 Niet toegankelijk te maken, omdat in het busperron een inrit gesitueerd is. Bushalte Altaarstraat te Schinnen, rijrichting Sittard (noord)
Bestemmingsplan Kindcentrum Zeeland Voorbereidende Vergadering, 6 maart 2012 Dia 1 BESTEMMINGSPLAN KINDCENTRUM ZEELAND.
Het praktisch verkeersexamen start vanaf de Dolderweg in Steenwijk
Kennedybaan geschiedenis
VERO Fietsroute
Welkom bij onze PowerPoint presentatie
VERTREKPLAATS.
– Collector Diets Heur Studiebureau - Ontwerper
Resultaten Verkeersenquête
Wijkverkeersplan Wilhelminapark (& Lyceumkwartier-Zuid)
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Een brommobiel is een: Motorvoertuig.
Oversteken op een kruispunt met verkeerslichten
Transcript van de presentatie:

Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief? 1

Kleine terugblik in de tijd van het project tot nu toe Inleiding informatie voorziening van initiatief nemer Oriënterende gesprekken met belanghebbenden zoals: Dhr. Ph. van Haeren Wethouder J. de Graaf Dhr. H. Verberkt ambtenaar afd. ruimtelijke ordening Bestuur van de wijkraad Oost Indienen van het plan en onze reactie d.m.v. zienswijze Na het indienen van de zienswijze mochten wij als burgers niets meer van de gemeente vernemen. Tot er een stuk in de krant van verscheen waarbij tussen de regels door onze zienswijze als onbelangrijk werd afgedaan, de weg moest er komen omdat anders de bewoners moesten omrijden. De huidige bewoners rijden al jaren om wegens het eenrichtingsverkeer in de Elzenstraat. 2

Acties om zienswijze van de juiste voorbeelden te voorzien. We hebben een gesprek aangevraagd met bestuur wijkraad Oost. Tot op heden hebben beide indieners van de zienswijze nog geen enkele reactie ontvangen of de situatie veilig wordt geacht door een verkeersdeskundige. Wij vragen ons af of er werkelijk door de gemeente samen met de politie een daadwerkelijke schouw is geweest? Of is het alleen een schouw vanachter het bureau geweest? Is er serieus gekeken maar een andere veiliger uitrijd mogelijkheid? Om de zienswijze nog wat extra toe te lichten hebben we een paar foto’s en opmerkingen gemaakt die aantonen dat er met een nieuwe uitrit in de elzenstraat veel onveilige situaties ontstaan. 3

Situatie Elzenstraat t.o.v. Inleg Breedte Elzenstraat 2 richtingen t.o.v. breedte inleg. Geen extra gescheiden voetpad. Geen extra gescheiden fietspad. Auto’s, fietsers en voetgangers moeten gezamenlijk gebruik maken van de smalle doorgaande weg de Elzenstraat.(6 meter) Auto’s vanuit uitrit kunnen onmogelijk richting Elzenstraat zonder de midden as van de straat te overschrijden. 4

Situatie Elzenstraat t.o.v. Inleg Breedte Elzenstraat waar de nieuwe uitrit is gepland bij 2 richting verkeer t.o.v. breedte inleg waarbij geen doorgaand verkeer is. De geplande weg doorkruist nu bestaande parkeerplaatsen. Op deze parkeerplaatsen staan altijd auto’s waardoor het zicht naar links en rechts wordt belemmerd. De kans is groot dat vooral fietsers en bromfietser te laat worden gezien. 5

Situatie Elzenstraat t.o.v. Inleg Een extra kruising (onoverzichtelijke in- en uitrit in de smalle Elzenstraat binnen 15 meter t.o.v. de veel bredere inleg. Hiertussen een extra uitrit?? Hoe breed?? Twee richting verkeer?? bereikbaar voor bijvoorbeeld vuilniswagen? 6

Situatie Elzenstraat t.o.v. Inleg Hoe smal en druk kan het af en toe zijn?? Onderweg van de Brakelstraat rechtsaf naar de volgende kruising veilig??? Voor voetgangers is er gelegenheid om aan te sluiten op de Elzenstraat. Binnen een afstand van 15 meter een volgende kruising. Ook hier kan men alleen richting de Karel Doormanstraat rijden door ruim de midden as van de straat te overschrijden. 7

Situatie Elzenstraat t.o.v. Inleg Waarom heeft men een andere uit en inrit niet overwogen? Een veiliger oplossing is toch simpel te realiseren! Als men vanuit de parkeerplaats tussen het complex en schilder Bos rijdt heeft men een uitstekend overzicht op de Elzenstraat zowel naar links als naar rechts. Men heeft overzicht op het verkeer uit de Brakel straat. Hierna heeft men geen belemmeringen meer in de straat tot aan de Karel Doormanstraat. 8

Ondersteuning van overige bewoners Zijn het alleen 2 heren die deze zienswijze naar voren brengen?? Nee!!!! Er zijn minimaal 45 mede bewoners die de zienswijze van de heren van Hal en Haerkens konden onderschrijven om de in- en uitrit op een veiliger locatie te brengen. 9

Situatie Elzenstraat t.o.v. Inleg Waarom de zienswijze? Wat is er tegen extra veiligheid voor de burger? Er is ondersteuning van zowel de wijkraad Oost als van 45 bewoners en gebruikers van de Elzenstraat om het bestemmingsplan met ID nummer NL.IMRO BP13Bmr Elzenstraat 60 –ON01 te heroverwegen in verband met de veiligheid in de Elzenstraat ter hoogte van het nieuw te bouwen project. Er ligt toch een andere reële oplossing binnen handbereik. Geachte commissie leden wij danken u voor de gelegenheid dat wij onze zienswijze hier bij U konden toelichten. 10