Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Advertisements

Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Informatiebijeenkomst Wintercursus Nauders 19 t/m 25 januari 2013.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
APC curriculum 2012 Integratie van medische inhoud en
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Wintercursus Nauders 19 t/m 25 januari 2013 Informatiebijeenkomst.
Blariacumcollege Conferentie Inductie. Missie en visie Persoonlijke aandacht Sportactief zijn Kwaliteit leveren Onderzoekende houding.
Huisregels Op tijd binnen Eten en drinken (m.u.v. H2O) in de kantine
Onderzoeksvaardigheden
Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
Entercultureel een digitaal leertraject voor het verwerven van interculturele competentie Joke Simons (Lessius Mechelen) FLAMENCO, 15 mei 2012.
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Afstemmen rekenonderwijs van v(mb)o naar mbo: hoe, wat, waarom? Harm van Son – 6 december 2011.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Kijken naar Kinderen Week 4
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?

Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Van receptuur naar referentie Nieuwe kwalificatiedossiers bieden houvast en ruimte Peter Cras, procesmanager kwalificatiestructuur, mei 2006.
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Het nieuwe curriculum Arts-Patient- Communicatie Op basis van het Landelijk APC-curriculum 2012.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Het opleidingsgesprek
Curriculum Tinbergen Start September Leergang 2.1: Beginnend opleider Tinbergen OktoberBlok 1: Observatie SU, consulteren, Leergesprek, klinisch.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Blok 5 17 februari 2015.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Project Toezicht en maatschappelijke verantwoording
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
DA dag april 2016.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Praktijkbeproeving ODS (Open Data Standaarden)
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Inspectiebezoek VAVO Alfa-college 24 en 25 november 2015
Van receptuur naar referentie
De brug tussen de MAAS-Globaal & het APC-onderwijs
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink

Programma 18 november uur  - korte kennismaking met de nieuwe deelnemers  - ComBeL (en VGG in december)  - video leergesprek  - afronding en opdracht volgende keer

Doelen vandaag 1.1. Adequaat de ComBeL kunnen invullen 1.- welke instrumenten heb je daarvoor tot je beschikking? Subjectief vs. objectief? 2.2. Bewust zijn van structuur en focus van een leergesprek 1.- randvoorwaarden, kaders, vorm, sfeer

1. Competentie Beoordelings Lijst  Wanneer is de ComBeL adequaat ingevuld?  Wat zijn je ervaringen ermee?  Negatief  Positief  ComBeL = instrument om het leerproces te kaderen: geeft houvast aan wat goed gaat en wat er nog te leren valt.  Bv. excellente aios: aparte trajecten  Bv. aios met knelpunten in het leren: onderbouwen waaraan ze moeten werken; IOP

2. Leergesprek  Doel: helderheid over structuur en focus van het leergesprek.  - is de agenda van het leergesprek expliciet?  - wie heeft de regie?  - wat is de leervraag van de aios?  - over welke competentie gaat het?  ► Welke kwaliteiten van de opleider zie je?  Suggesties voor verbeterpunten (door inbrenger zelf)

Afronding en opdracht  Doelen gehaald? Take home messages?  Volgende keer video van eigen consult meenemen: oefenen met leergesprek voeren.