Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: 3.1.3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Derving Niveau 2 Kerntaak 3 Blz. 67.
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3 Uitgedeelde stencil Rekentrainer!
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Goederen H3 Vaste artikelpresentaties aanvullen Verkoper.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 1 Ken de (detail)handel
Hoofdstuk 5.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
HS 3 Het verkoopgesprek.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Kassawerkzaamheden
Periode 1 Ken de (detail)handel
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.3: Derving.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.2: Maatregelen.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Goederenontvangst / verzending
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Gebruiksklaarmaken van het afrekenpunt/ -systeem Par: 1.1.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Informeren over de verkoopafhandeling Par: 2.3 Blz. 456.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.4.5: Personeeelsinstructie.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Periode 1: week 5 Presentatie. Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur.
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Les 5: Het marketingplan
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Ontvangt en verwerkt goederen
Verwerken goederenstroom 2
Goederenstroom en voorraadbeheer
Vakman ondernemer – Financieel plan
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Presentatie en marketing
De supermarktmedewerker
Goederenstroom en voorraadbeheer
Ontvangt en verwerkt goederen
De supermarktmedewerker
Supermarkt De supermarktbranche.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Transcript van de presentatie:

Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: Blz. 80 en 81

3.1.3: Plaats van de artikelgroepen Je kunt artikelgroepen op 2 manieren plaatsen: - Gecombineerd - Gescheiden

Combinatieplaatsing Hier worden artikelgroepen die verwant zijn elkaar gecombineerd gepresenteerd (ze hebben iets met elkaar te maken). Zoals: - Rug aan rug plaatsing (ships en (fris) drank) - Nabuurplaatsing - Contraplaatsing

Gescheiden plaatsing De winkelier kiest voor deze manier van presenteren als er geen verwantschap bestaat. Bijvoorbeeld: - Diefstal gevoelige artikelen (batterijen achter de kassa) - Artikelen die veel verkocht worden - Imagoverhogende artikelen - Artikelen van de bedieningsafdeling

Verwantschap 3 Assortimentsverwantschappen - Consumptie verwantschap - Koopverwantschap - Productie verwantschap

Consumptieverwantschap Artikelen die in dezelfde behoefte voorzien. Ook wel gebruiksverwantschap genoemd. Deze artikelen hebben een consumptieverwantschap en vullen elkaar aan!

Artikelen die elkaar aanvullen noemen we complementaire artikelen. Een artikel die een ander artikel kan vervangen noem je een substitutie artikel

Koopverwantschap De artikelen zo neerzetten dat de klant ze makkelijk kan pakken of bekijken. Je kijkt naar het koopgedrag van de klant. In een supermarkt hebben de klanten haast en bij een kledingwinkel moet de klant geholpen worden hoe het artikel gedragen kan worden.

Productieverwantschap Producten bij elkaar plaatsen die ongeveer op dezelfde manier geproduceerd worden.

Overige verwantschappen Prijsverwantschap Kleurverwantschap Stijlverwantschap Themaverwantschap Maatverwantschap Leeftijdverwantschap Merkverwantschap