Functiemix GMR Woensdag 20 januari 2010. Proces tot nu mrt. 2009 mrt. 2009 jun. 2009 jun. 2009 GMR Ondersteuning P&O GMR- vergadering Beloningscafé okt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leek, zaterdag 30 november Zorgplicht  Schoolbestuur  Leerlingen die staan ingeschreven  Leerlingen die worden aangemeld  Geen leerling tussen.
Advertisements

MR Vlinderbos jaarverslag 2012 – Wij zijn de MR! Oudergeleding:  ………….contactpersoon Ouderraad  Hans Waldercontactpersoon Bestuur  Yolande Bakker.
IB 1.
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Welkom Presentatie Passend Onderwijs voor ouders 11 februari 2014
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Presentatie gemeente Beek
GMR 26 april 2010 Passend Onderwijs. InleidingInleiding DebatDebat InformatieInformatie -Passend Onderwijs: waar gaat het over? -Stand van zaken binnen.
Logical Framework Approach
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Passend Onderwijs en Unicoz Presentatie gmr / mr 13 juni 2013.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Bijeenkomst GMR 20 maart 2012 GMR 20 maart Personeelsbeleid en personeelsplanningl.
Passend onderwijs. Tijdslijn passend onderwijs Oriëntatie op passend onderwijs 2. Herziening samenwerkingsverband WSNS 3. Opzetten Een loket.
Bijeenkomst GMR 12 januari Passend onderwijs.
Bijeenkomst GMR dinsdag 12 oktober GMR GMR De GMR doet er toe !!!De GMR doet er toe !!! Positie Positie Werkwijze Werkwijze Doel Doel.
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Het voortgangsbezoek Inspectie Basisonderwijs schooljaar
Grote Prisma Medezeggenschapsquiz
Onderzoek naar medezeggenschap binnen QliQ primair onderwijs
Andere schooltijden op De Wegwijzer?
Hoe krijg je het op gang?.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Schoolmodellen LOB Marieke Baijens 29 september 2014.
Kiezen voor een school voor voortgezet onderwijs
Marjan van Hof & Lineke Bos
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Ouderavond Groepsorganisatie
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Passend Onderwijs en Unicoz Presentatie gmr 10 oktober 2012.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Jaarverslag & Thema-avond ‘Social media’ Medezeggenschapsraad 2014 – juni 2015.
 Wat is medezeggenschap?  Taak en rol van de MR?  Belangrijkste onderwerpen / Jaarverslag 2013 – 2014  Samenstelling MR  Vragen? ONDERWERPEN.
Functiemix in de Aloysiusstichting Voorhout, 23 maart 2010 Piet-Hein Mees Marjan van Hof.
ONDERSTEUNINGSPLANRAAD (OPR). Wat is een OPR? “Het formele medezeggenschapsorgaan van een samenwerkingsverband passend onderwijs, waarin ouders en personeel.
Functiewaarderen workshop OOP
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Mini- symposium zorg. Passend onderwijs. Expertisecentrum Studentbegeleiding Alle 2 e en 3 e lijns-begeleiding samengebracht in één team Regie, samenhang.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Functiedifferentiatie in het primair onderwijs 4 februari 2010.
Samenwerking leerling, school, ouders. Programma uurWelkom; terugkoppeling opbrengsten vorige ouderavond; presentatie over het cultuurprofiel.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
Presentatie Passend onderwijs Voor: Ouders/verzorgers van SBO Petrus Dondersschool Datum: 3 april 2014.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Vragen & discussie Aan de keukentafel, De rol van de ouderenadviseur bij het aanmelden en/of aanvragen van hulp.
Bijeenkomst GMR 5 april Niet alle functies zijn gewaardeerd volgens functiewaarderingssysteem PO (FUWA PO) Accountant rapporteert hierover Insteek:
Welkom Goed dat u er bent! We starten met 5 stellingen over pesten. Doet u mee? Log in op 
Passend onderwijs? Als passend onderwijs om nieuwe oplossingen vraagt voor onderwijs aan meer- en hoogbegaafde leerlingen… … dan heeft Plannex.
Onderzoek schooltijden Willibrordschool
Medezeggenschap bij De Eshoek
Welkom in groep 7! Informatieavond 5 september 2017.
Informatieavond bs. De st. Nicolaasschool
Medezeggenschap Raad (MR) St. Joan, Soerendonk
Kwaliteit leerbedrijven
Een vergadering organiseren
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
PO-VO traject Primair onderwijs Voortgezet onderwijs
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Medezeggenschap bij De Eshoek
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
WELKOM CBO Meilân MR en GMR 8 juni 2017.
Functieniveaumatrix Waarom? Hoe? Planning Juni Juli Aug Sept Okt Nov
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Functiemix GMR Woensdag 20 januari 2010

Proces tot nu mrt mrt jun jun GMR Ondersteuning P&O GMR- vergadering Beloningscafé okt Thema bijeenkomst opties: - onderscheid - teambeloning onvoldoende draagvlak experiment teambeloning functiemix dienstbaar aan goed onderwijs feb feb Plenum jan. 2010

Proces vastgestelde meetbare schoolcriteria keuze onderscheid maken ja / nee keuze optie keuze passend instrument uitwerking door P&O keuze procedure benoemen / solliciteren Start benoemingen Energielevel

dienstbaar aan de kwaliteit van onderwijs;dienstbaar aan de kwaliteit van onderwijs; het gaat om de goede leerkracht;het gaat om de goede leerkracht; het team is belanghebbend;het team is belanghebbend; gezamenlijke verantwoordelijkheid (team, directie en MR);gezamenlijke verantwoordelijkheid (team, directie en MR); we maken de wet toepasbaar;we maken de wet toepasbaar; het is lastig.het is lastig. Uitgangspunten

- Wil je onderscheid maken? - Waarop wil je onderscheid maken? - Hoe ga je onderscheid maken? 3 basisvragen

Keuzeopties voor scholen Geen functiemix Geen functiemix; wel teambeloning functiemix o.b.v. vaardigheden functiemix o.b.v. resultaten functiemix o.b.v. verantwoordelijk - heden en taken

Afwegingen: geen middelen vanuit de overheid niet volgen van CAO-PO (risico) geen onderscheid concurrentiepositie t.o.v. andere scholen geen tijdsinvestering Geen gebruik functiemix

Afwegingen: geen middelen vanuit de overheid niet volgen CAO-PO (risico) geen onderscheid concurrentiepositie gewaarborgd? bekostiging uit eigen middelen het gehele team (OP + OOP) kan erop vooruitgaan risico bestaat van 'meeliften' Geen functiemix, wel teambeloning

Afwegingen: CAO-PO wordt gevolgd kwaliteiten worden gewaardeerd beoordelen en normeren er ontstaat onderscheid LB is een benoeming (lastig omkeerbaar) Functiemix o.b.v. vaardigheden

Functiemix o.b.v. resultaten Afwegingen: CAO-PO wordt gevolgd resultaten worden gewaardeerd normeren en meten er ontstaat onderscheid LB is een benoeming (lastig omkeerbaar) 'creatief boekhouden'

Afwegingen: CAO-PO wordt gevolgd taken en verantwoordelijkheden worden gewaardeerd / genormeerd/ beoordeeld vastleggen van taken en verantwoordelijkheden er ontstaat onderscheid LB is een benoeming (lastig omkeerbaar) vertaalbaar naar buiten de klas (extra kosten) Functiemix o.b.v. taken en verantwoordelijkheden

Hoe beter je weet wat je wilt waarderen, hoe beter je in staat bent de juiste methoden en instrumenten te kiezen. Keuze passend bij de eigen schoolKeuze passend bij de eigen school Betrokkenheid teamBetrokkenheid team Instrument is niet leidendInstrument is niet leidend Vervolg

MR als gesprekspartner

Gezamenlijk belang -School heeft een goede MR nodig -SKPO heeft goede MR en GMR nodig -Serieuze gesprekspartner / horizontale verantwoording

Hoe kunnen we dit realiseren? Wat als dit niet goed gaat? Wat wordt verwacht van directie / MR / SKPO

Individuele klachtenregeling -Klacht serieus nemen -Intentie om het samen op te lossen -Als dit niet lukt ondersteuning van het naast hogere niveau

Proces -Gesprek in GMR en MR -Plenum -Bundeling en terugkoppeling