leiderschap in planning & control

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Renco Bakker BPMConsult
Advertisements

WIE STAAN VOOR U? Sandra Klokman Noor Bosch RIBW
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Tijd en prioriteit Naar A3 TRAP’s met meer focus en
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Evidence Based Management
Nationaal Innovatie Event
Motivatie van de professional Willy Limpens
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Logonet024 Wat moeten we er mee? moeten. logonet024 Wat ontmoeten we er mee?
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
De HR-Businesspartner als servant-leader
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Veiligheid in het onderwijs Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014 Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
TPP publiek management 17 oktober 2011
John P. Kotter Harvard Business School
AA OPTIMAAL VAN BUITEN NAAR BINNEN. Inhoud Welkom Inhoud presentatie -Korte introductie -Onderzoeksopzet -Huidige situatie -Onderzoeksresultaten -Belemmeringen.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Slagkracht met kwaliteit
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Een theoretische verkenning
Dat zouden we vaker moeten doen…
Workshop ‘visieversneller’
Naar een flexibele structuur van processen en rollen
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Transitie WMO vraagt om anders organiseren.
Managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc.
Ton Martens, Rens Kessener en Peter Zomer
Ontwikkelruimte voor innovatieve groepen
Recordkeeping - naar een digitaal archief
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
“Aan de slag met Business Consultancy.
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
NVM medezeggenschap cultuur als belangrijkste aspect voor human factors moed en vertrouwen.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Competenties van organisatieadviseurs Léon de Caluwé Elsbeth Reitsma Ooa, 22 januari 2007.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
A3 methodiek A3 methodiek: leiderschap in transitie-control?
A3 bij DJI Mattheus Wassenaar Directeur Finance & Control 26 maart 2014.
Talent in Ontwikkeling
De kunst van het zwartkijken… Sander Dresken Haarlem, 4 maart 2015.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
‘De dag is om voor je het weet’ Over de tijdsbesteding van de huisarts. Eddy Reynders, huisarts. V 15.
Organogram gemeente Bunnik
Toekomstige veranderingen:
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Organogram gemeente Bunnik
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Integrale en interactieve kwaliteitszorg met A3 methodiek
Functioneel beheer middag
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Organogram gemeente Bunnik
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

leiderschap in planning & control A3 methodiek: leiderschap in planning & control HENK DOELEMAN

National A3 Summit 2014 Amsterdam

Ernstige verkeershinder in de Randstad 23 -26 maart Ernstige verkeershinder in de Randstad Vanwege de Nationale A3 summit (NAS) Van A naar Beter Meer informatie op:

Aanleiding Planning & control niet als inspirerend ervaren Statische planning & control werkwijze knelt met snel veranderende omgeving Onbenutte kracht van INK/EFQM denken Gebrek aan focus op ‘growing concern’ Gebrek aan synchronisatie: systematische manier van communiceren / informatievoorziening waardoor afstemming wordt verbeterd (naar: Perrin & Godart, 2004)

Plannen en planning…

De A3 methodiek als benadering A3 jaarplan A3 managementgesprek A3 digitaal

1. Het A3 jaarplan Waarom? Hoe? Wat?

Het A3 jaarplan in de organisatie

2. Het A3 managementgesprek Relevante ontwikkelingen 3 belangrijkste successen 3 belangrijkste punten van zorg Vervolgafspraken Waarvan kunnen anderen leren van successen? Wie kan ondersteunen bij punten van zorg?

3. A3 digitaal

3. A3 digitaal

De A3 methodiek heeft verbanden met …. Kwaliteit en informatievoorziening Dialogisch werken Verandermanagement Integraal management Leiderschap Cultuur van eigenaarschap, resultaatgerichtheid en aanspreken