Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart 2015 - Assen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wanneer doen we het goed? Evalueren van podia vanuit gemeentelijk perspectief Dr. Quirijn van den Hoogen Rijksuniversiteit Groningen Research Centre Arts.
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Stichting Dijk van een Kust
Nico Mulder, manager consumer marketing
Wijkmedia onder de loep 19 november 2010 Else Rose Kuiper | lectoraat informatie, technologie en samenleving | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Het Nederlands Uitburo
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
De Zilvervloot crowdfunding
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Museum De Buitenplaats. Missie Museum De Buitenplaats is er voor iedereen: van bezoekers met liefde voor kunst, tuinen, muziek, theater en literatuur.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
CBS als kennispartner Digitale dagen Welkom bij de laatste digitale dag 2.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Learn & Share bijeenkomst School en wijk verbonden Beatrixtheater, Utrecht 17 september 2015.
Historie 1e festival 12 april 2002Boogie Bar1100 bezoekers (uitverkocht) 2e festival 26 april 2003De Muzeval1350 bezoekers (uitverkocht) 3e festival.
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Welkom Anouk de Wit, Projectleider communicatie Toptechniek in bedrijf Platform Bèta Techniek.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.
Naam: 1 De provincies van Nederland. Welke provincie is 1? 2 Limburg Zuid-Holland Zeeland.
Vuelta Westerbork februari 2010 Spaanse week Westerbork 2009.
Richtingendocument …in Deventer DEVisie 2020 en 3 economische profielen (samenhang) bestuursopdracht van College B&W Uitvoeringsstrategie en bedrijfsplan.
Bezoekersonderzoek Staatsbosbeheer Amersfoort, 16 juni 2016.
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant regionale informatiebijeenkomsten 22 juni 2016: Noordkade Veghel 29 juni 2016: Podium.
Allianz Global Assistance How can we help?. Allianz Global Assistance - introductie Grootste reis- en bijstandsverzekeraar ter wereld Meer dan
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Diversiteit in bestuur en toezicht
Personeelsmeeting 26 februari 2015
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
Bits & Bytes Magazine Media.
Slag om Arnhem levend houden.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Burgerhout Bruist Editie 2017.
WAK - Waregem.
Ticketlinks op Podiuminfo: Hoe werkt het en wat levert het op?
Short film city.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Twee jaar kleinezaalkaart
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
SamenOud Herontwerp van het zorgaanbod: naar vraaggerichte, samenhangende, proactieve en preventieve zorg en begeleiding voor ouderen (75+) Coen Ronde Leergemeenschap.
MaaS pilot: Grenzeloze Mobiliteit
Marktconsultatiedag 29 november 2017
Fiets/snelfietsroutes in provinciale akkoorden
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Marktconsultatiedag 29 november 2017
Drugs, dat kunnen we hier niet gebruiken
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
Werking Een jaarlijks 11-daags internationaal filmfestival
Transcript van de presentatie:

Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen

Missie en Doelstellingen 2013 – 2016 Noorderzon is een jaarlijks terugkerend elfdaags performing arts festival in Groningen. Met een onderscheidend hoogwaardig artistiek profiel en als basis een internationale en lokale programmering op het scherpst van de snede, in combinatie met een zeldzaam lage drempel, spreekt Noorderzon een uiterst breed en divers publiek aan: van professional tot beginneling. Daarmee levert Noorderzon een waardevolle aanvulling op het bestaande aanbod, zowel regionaal als (inter)nationaal.

Noorderzon dagen Noorderplantsoen en DownTown Groningen Samenwerking met tientallen partners bezoekers verkochte voorstellingskaarten 569 voorstellingsmomenten 18 nationaliteiten artiesten Meer dan 800 vrijwilligers

Programma en meer Internationaal cutting edge hoofdprogramma Coproducties Europese netwerken Director’s Circle / professionele bezoekers Lokaal programma Subprogramma’s: muziek, literatuur, jonge gasten, wetenschap

Avontuurlijk en trouw publiek 80 procent heeft culturele ervaring Uiterst avontuurlijk Festival krijgt 7,9 als gemiddeld cijfer Bezoeker bezoekt het festival 3,4 dagen 75% bezocht het festival al meer dan 3 keer

Herkomst bezoekers Groningen-stad63,7% Groningen provincie16,6% Drenthe6,1% Friesland3,4% Noord-Holland2,7% Utrecht2,0% Overige provincies4,3% Buitenland1,2%

Noorderzon en media (2014) Oplage magazine Online lezers magazine Pageviews noorderzon.nl Nieuwsbrief5.500 Mediawaarde1.7 miljoen Volgers Twitter8.612 Facebook Friends18.124

Noorderzon en marketing Marketing integraal onderdeel organisatie Vele ambassadeurs Basis is kwaliteit Help Mij Kiezen Serviceverlening Verdieping Duurzaamheid Sociale Noorderzon – ‘inclusief’ werken

Noorderzon 2015 (25 e editie) 20/30 augustus